[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:37

Afgelopen week hebben we eens goed gebruik gemaakt van ons hindernismateriaal, aangezien Zara springen ontzettend leuk vindt. We hadden dus een sprongetje in de bak gezet en dat vond ze wel een leuk spelletje :j Maar pas bij een goede hoogte gaat ze normaal springen uiteraard.

Eerst moeten we duikboot spelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het hoogste was 1m10 en daar vloog ze uiteindelijk met gemak overheen na eerst een paar inschattingsfouten :+ Het was pas de eerste keer dat we op deze manier gingen vrijspringen, maar we gaan dit zeker wat vaker meepakken. Ze vindt het ontzettend leuk en uiteindelijk zal ze zeker nog wel hoger kunnen. Voor het beeld, de omheining van de bak is circa 1m20 :)

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 19:18

Vandaag is het duidelijk geworden dat mijn dressuurzadel echt echt echt niet meer past := Ze is zo enorm aan het ontwikkelen en groeien qua spier. Positief natuurlijk! Wel een beetje jammer dat mijn zadel nu niet meer past. Ik heb dus, in overleg met mijn instructrice, besloten om dat zadel niet meer te gebruiken. Mijn dressuurlessen rijd ik nu dus met barebackpad _O-

Morgen neem ik mijn springzadel mee om te kijken of deze nu wel goed ligt. Aangezien deze een tijdje geleden juist wat te breed was. Mocht deze goed liggen, dan heb ik in ieder geval nog een zadeltje waar ik mee kan rijden. De rest doe ik lekker met barebackpad, ook nog eens goed voor mijn eigen houding :P

In de tussentijd ben ik mij aan het oriënteren voor een nieuw zadel. Mijn huidige zadel is wel aanpasbaar, maar als het dan toch niet meer past, ga ik liever voor een geheel ander zadel waar ik zelf beter in zit. Dit zadel is zonder twijfel heel comfortabel, maar past gewoon niet bij mijn lichaamsbouw. Dus even rondkijken wat er eventueel geschikt zou kunnen zijn en dan wil ik toch weer richting Country Mill over een tijdje. De bedoeling is dat mijn instructrice meegaat en dat ik mijn dressuurzadel dan inruil op een nieuwe, die goed past EN waar ik zelf perfect in zit. Budget is dus maar even onbeperkt, ook al geef ik liever niks uit :+

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:22

Zara geniet van het springen.

Die massimo's zijn inderdaad aanpasbaar bij de kop van de boom. Maar je moet er wel lekker in kunnen zitten is mijn mening anders is het geen lekker zadel.
Dan kun je inderdaad beter kijken naar een ander zadel dat en goed past op zara en voor jouw lekker zit.
Ik denk altijd waarom moeten die zadels toch altijd zo duur zijn als je een beetje een fatsoenlijke wil hebben. Maar ja toch iedere keer weer over hebben voor je dier. Echte liefde noemen we dat he :D :+

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 19:36

Ja pff.. Zeker als je zo'n niet normaal gebouwd paard hebt en je dus eigenlijk al aan maatwerk zit 8)7 Gelukkig is mijn dressuurzadel nog super netjes, dus hoop daar nog een aardig bedrag voor te krijgen als ik hem inruil.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 19:53

Ik ben geen enorme springheld, maar voor de afwisseling blijft het toch leuk :D Relaxed springen zit er niet in bij Zara, aangezien standje turbo aangaat als ze een hindernis ziet. Soms is dat best vervelend, want ze wordt té opgefokt en gaat haar rug dan wegdrukken. Dus veel dressuur en rust tussendoor is heel belangrijk, zodat we normaal op een hindernis af kunnen rijden. Uiteindelijk hebben we weer zo'n 60cm gesprongen denk ik :)

Mijn gezicht spreekt boekdelen volgens mij _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zara heeft snel de neiging om laks te worden op de sprong, het is geen uitdaging meer voor haar en dan laat ze haar benen hangen :roll: Daarom springen we max 4 keer een bepaalde hoogte en dan maken we er iets anders van, hetzij een kruisje/steiltje hetzij hoger/lager.

Springzadel heb ik er gisteren ook even opgelegd, deze lijkt zonder dekje niet goed te liggen maar met dekje wel aardig netjes. Even afwachten wat mijn instructrice ervan zegt woensdag. Ook rijd ik woensdag maar een halve dressuurles, want de andere helft gaat mijn bijrijder lessen! Zij wil ook graag leren en hoe kun je beter leren dan te gaan lessen? :D Ze heeft vandaag ook met Zara gesprongen en dat ging ook hartstikke goed.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:11

Je hebt een waar springtalentje joh! _O-

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:43

Haha leuke foto's! *-:) altijd vervelend als je niet zeker weet of je zadel goed ligt, ik ken het :$

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 17:38

Vandaag even los gelongeerd in de longeercirkel, want ik had geen zin om iets te doen :P

Daarna ook even wat verschillende zadels erop gelegd, van stalgenoot en staleigenaar. Zadel 1 was van een stalgenoot, een Rossner Amerika met medium boom. Alleen even gekeken voor de pasvorm, want alle zadels zijn 17.5 / 18 inch. Maar deze flipte ze al direct de pan uit toen we hem erop legde. Hij lag ook bizar slecht, pasvorm klopt niet met haar rug. Dus deze kunnen we sowieso wegstrepen.

Daarna een dure Hulsebos van de staleigenaar even erop gelegd, natuurlijk veel en veel te lang maar het ging om de pasvorm he :P Geloof het of niet, deze lag direct al super mooi. Zag er heel grappig uit, zo'n enorm zadel op een kleine pony. Kussens sloten ook heel mooi aan op haar rug en het zag er verder prima uit. Hier reageerde ze ook totaal niet op. Geen idee of Hulsebos er ook is in kleinere maten zoals 16.5 inch, maar dan zou dat zeker een optie zijn om te onthouden!

Daarnaast heb ik de Kentaur Young Dressage op het oog, dus ik hoop dat Country Mill deze heeft om te testen. De Kentaur Calimero D lijkt me ook heel fijn, maar is er alleen in 15 inch. Weet niet of mijn kont daarin past :') Qua prijsklasse in ieder geval leuker dan Hulsebos.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 16:35

Nou, de Kentaur Calimero D wordt hem niet. Mijn kont past er nog enigszins in, maar de zweetbladen zijn zo enorm klein dat ze verdwijnen onder mijn benen :') Erg jammer want hij zat enorm comfortabel!

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 17:59

Bij divoza Haha! Wel jammer. Ondanks dat je kont past zou dit niet fijn gaan zitten met rijden helaas.. dan kom je in beweging toch wat ruimte tekort.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 18:09

Ja precies! Wel heel jammer want is een fijn zadeltje met een leuke prijs. Ik heb ook nog op heel wat andere zadels gezeten, maar alles is zo massaal. Rossner wordt hem sowieso niet qua pasvorm op Zara. Ik had nog een andere 2ehands gezien die lekker zat, maar te groot qua zitmaat voor mij. Ik had hem even nieuw opgezocht.. 2900 euries :+

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:15

Oef wat een geld zeg..
en een zadelmaker laten komen met flink veel zadels? A3 uit Meerkerk hoorde ik vandaag van, (van Eline), misschien wil ik die voor Wesley en Dakar laten komen. Die moet eigenlijk wel echt een ander zadel hebben.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 18:18

A3 heb ik er helemaal in het begin bij gehad, prima man maar niet helemaal mijn ding. Had wel genoeg zadels inderdaad! Ik ga maar weer een afspraak maken bij Country Mill denk ik :P Daar kan ik mijn huidige zadel ook voor een nette prijs inruilen denk ik.

Kan ik niet een keer heel brutaal komen proefzitten op jouw Sella? O:) }>

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:57

Jahoor prima! Ben niet zo moeilijk :P

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:26

Haha, dan kom ik wel een keertje langs en neem ik gelijk mijn camera mee! :D

Vandaag weer les gehad, eerst ik een half uur en daarna mijn bijrijder. Zara is heel licht hengstig volgens mij, dus in het begin was ze enigszins pissed _O- Gelukkig duurde dat maar 5 minuten en hebben we daarna een hele fijne les kunnen rijden.

Gelijk ook een mailtje eruit gedaan naar Country Mill voor een afspraak, mijn instructrice gaat dan mee. Mijn springzadel past ook absoluut niet en heeft waarschijnlijk ook nooit gepast 8)7 Deze staat voor nu even te koop om te kijken of er geïnteresseerden zijn, maar ik denk dat ik hem gewoon meeneem naar Country Mill en het probleem uitleg, misschien krijg ik dan mijn geld terug oid. Gelukkig gaat dat maar om een klein bedrag. Wat betreft een dressuurzadel tja, ik ben benieuwd waar we op uit gaan komen :P

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:54

Zou fijn zijn als je iets fijns voor jullie samen hebt. Mijn Sella ligt ook als Dakar iets invalt qua bespiering of vet ook nog goed en ook als die te vet is eigenlijk wel. Dat is het fijnste aan m'n sela. Het kijkt niet super nauw.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:01

Klinkt heel goed zo'n Sella! Hoeveel inch is die van jou? Ik heb mijn Massimo eens opgemeten en het draagvlak daarvan is 42cm en die past eigenlijk qua lengte perfect. Hoezo korte rug? 8)7 Bijna onmogelijk gewoon!

Vandaag een afspraak gemaakt bij Country Mill, mijn voorkeur gaat altijd uit naar een zaterdag omdat ik doordeweeks gewoonweg echt niet kan. Dus de eerstvolgende mogelijkheid was 23 september :P Ach prima, rijd ik tot die tijd wel lekker zonder zadel en kan ik nog even sparen.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:44

Ik heb een 17". Maar ze kunnen de kussens zelfs wat korter maken oid. Ze vallen kort.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 01:34

Als je steeds terug moet naar de Country Mill en op die manier dus veel geld uitgeeft, kan je dna niet beter kijken voor een andere zadelmaker die wel gewoon een goed zadel meegeeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:08

Trui schreef:
Als je steeds terug moet naar de Country Mill en op die manier dus veel geld uitgeeft, kan je dna niet beter kijken voor een andere zadelmaker die wel gewoon een goed zadel meegeeft?

Als je paard zo enorm veranderd is in (spierop)bouw waardoor het zadel niet past kun je het niet op de zadelmaker afschuiven. Die geeft een zadel en die past op dat moment, als het paard vervolgens veel verandert kan de zadelmaker daar niks aan doen. Logisch ook.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 11:10

Ik denk dat jij hem niet helemaal goed begrijpt Trui, alleen mijn springzadel paste niet en dat is gewoon een foutje geweest. Daar heb ik ook maar heel weinig voor betaald. Verder heb ik geen problemen met Country Mill? Ik ben 2 keer geweest, 1 keer voor een nieuw dressuurzadel en vervolgens voor controle. Dat moet namelijk als je een nieuw zadel koopt in verband met inzakken van de kussens.

Maar nu past mijn dressuurzadel niet meer omdat mijn paard qua bespiering enorm gegroeid is. Lijkt me logisch dat ik dan terug ga of niet? Heeft dus niks met de zogenaamde onkunde van Country Mill te maken.

Edit: Spuit 11, dankje Pernilla :P

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:21

Maar toch verschilt het wel per zadel. Want mijn Sella ligt altijd goed ook als Dakar 50kg meer of minder weegt. Of bespiering even iets terugvalt. Vorig jaar bv door blessure geweest.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 16:44



Moet ook gebeuren he.. _O-

De jaarlijkse behandeling heeft ze dus weer gehad en vandaag hadden we weer les. We begonnen in de bitchmodus en standje turbo, ze had er echt even geen zin in. Nog geen 5 minuten later niks aan de hand en heb echt een hele fijne les kunnen rijden! Ze begint nu echt heel leuk te lopen en zelf ook meer aan te bieden. Ons voornaamste werkpunt nu is wat ronder blijven in de overgangen :j

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 17:28

Ze kijkt je echt aan van, moest je dit nou echt doen baas.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:19

Ja klopt, ze zat me continu aan te kijken _O- En dat terwijl ze al eerder een gebitsbehandeling heeft gehad.