[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:43

Ja ik ben ook heel trots op d'r! Als je het goed bekijkt, zijn we eigenlijk pas kort bezig met 'echt' rijden. Dus in korte tijd heb ik haar al redelijk B klaar kunnen krijgen. Nu is het nog maar de vraag hoe ze reageert op ander terrein en wedstrijddruk :)

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:45

Gewoon gaan! Lekker rijden en genieten :D

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:45

ja dat is inderdaad afwachten hoe ze daar op reageert.

Maar je weet hoe ze kan zijn, dus je kunt waarschijnlijk met alle mogelijkheden om gaan op het moment dat het zover is.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:49

Precies! Mijn instructrice komt zaterdag ook helpen tijdens het losrijden en dan gewoon lekker die proefjes rijden en dan zien we wel! Ik hoop op een jury met uitgebreid commentaar op het protocol, daar kun je veel van leren :j

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:51

Ik hoop dan vooral op een eerlijke jury voor je, dat je er ook echt wat aan hebt (ik zie namelijk soms tips en trics voor bij komen waar je écht geen zak aan hebt...)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:53

Nou inderdaad, ik heb geen idee wie de jury is dus ik ben heel benieuwd. Ik heb overigens welgeteld 1 concurrent in de B :+ Zaterdag moet ik om 15:23 en 15:38 en zondag om 9:30 en 9:50.

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:19

Het nadeel van sommie jurys is dat ze commentaar opschrijven van iets wat ze in de L verwachten. Terwijl ik denk jongens ik rijd hier een B proefje

Maar met mijn support zaterdag kan je niks anders dan scoren :')

Anoniem

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:20

Zodra je op pad bent, heb je de winst eigenlijk al binnen. Namelijk de ervaring van het op ander terrein rijden onder druk :j Ooit moet je er toch aan geloven als je wedstrijden wilt rijden, dus dan maar beter nu beginnen en er alvast aan wennen dan op het moment dat jullie L/M klaar zijn maar de B niet doorkomen door de spanning toch?

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:04

Wat heb jij gave, blauwe laarzen zeg! <3

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 10:16

AlwaysH schreef:
Wat heb jij gave, blauwe laarzen zeg! <3


Haha dankje! Ze zitten alleen voor geen meter _O-

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:23

Geef maar aan mij O:)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 18:24

Kom maar halen, denk dat je ze niet past :))

Even een paar foto's van onze training vandaag
Afbeelding

Afbeelding
Beetje vaart maken in galop :P

Afbeelding
Rechtsom ook!

Afbeelding

Afbeelding
Pff.. Kan toch ook gewoon met je ogen dicht? :Y)

Ik merk nu wel duidelijk aan mijn rug dat ik vaker per week aan het rijden ben helaas. Af en toe heb ik hele slechte dagen met veel pijn en dan kan ik ook bijna niet rechtop zitten of staan. Dit zie je dan ook direct terug in mijn houding, mijn rug gaat verkrampen en mijn buikspieren kunnen dit niet opvangen. Zoals op de foto's vandaag dus..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:55

Ik lees al een tijdje mee :) Wat mij betreft mag je je handen wel een stukje hoger houden, meer dragen. Daardoor kom je zelf ook wat rechter op te zitten. Ik vind het er nu soms wat krampachtig / strak uitzien (je rug zal daar ook niet aan bijdragen, natuurlijk).
De foto's van 5 oktober (ik heb even teruggezocht) geven een goed beeld van wat ik bedoel :)

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 18:58

Klopt hoor! Ik heb heel snel de neiging om mijn armen recht naar beneden te steken en ze daar ook te houden := En inderdaad mijn rug werkt door in mijn hele houding en dat vind ik nog het ergste, hoe hard ik ook mijn best doe, soms kan ik gewoon niet recht zitten -O- Zo zit ik nu ook weer thuis met enorme rugpijn.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:35

Hey TS. Ik volg al vanaf begin :)
Ik kan je misschien wat tips geven, maar het is me ontgaan of je therapie hebt voor je rug.
Ik ben nu, na 4 fysiotherapeuten en geen effect, bezig met een therapeut vanuit sportcentrum Papendal.
Ik ben bezig met onderbuikspieren trainen om mijn rug te ontlasten. Door mijn scoliose is mijn gehele rug (van staartbeen tot nekwervels) gespannen. Linker rugspier is enorm overbelast, rechts is een mini spiertje.
Dit is de eerste fysio die niet op rugspieroefeningen focust maar op buikspieren. Misschien helpt het voor jou ook.

Ik rijd nu eens in de 2 weken paard en dat is leuk maar niet voor mijn rug :o vaker rijden maar niet te vaak is voor mij het beste.
En ik doe nu 2-3 keer per week aan yoga, wat echt heel veel helpt qua rompstabiliteit en het bewust worden van spiergebruik.
Hopelijk heb je wat aan mijn tips. Ik vind jullie een super leuke combi en schrok er van dat je Zara evt te koop aanbiedt. :o ik denk dat jij het beste baasje bent die ze kan hebben :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:43

Of je therapie hebt, ben ik ook even kwijt, maar... ik heb ook lang last gehad van rugpijn (laag). Ik was erg gebaat bij behandelingen bij Den Hoek (holistische praktijk). Mijn rugpijn bleek uit mijn dunne darm te komen; dat klinkt een beetje zweverig, maar het een zit verbonden met het ander. Eigenlijk ben ik geheel van mijn rugpijn af, zolang ik geen rare dingen doe (die andere mensen ook niet moeten doen, zoals hele zware stenen tillen, een rare beweging maken met een veel te zwaar hooinet of een te zware kruiwagen proberen te duwen).

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:47

Handige tips! Ik wilde sowieso dit jaar inderdaad weer iets gaan zoeken voor de rugpijn :j

17 juni rijden we mee op de Paard&Leven dag. Om 9:00 onze eerste crossles ooit en om 13:15 dressuurles. Dat betekent om 6:30 - 7:00 van stal vertrekken _O-

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:57

Ik heb zojuist het hele topic doorgelezen! Wat een leuke paardje is Zara! :D jullie boeken echt vooruitgang.. schrok er een beetje van toen ik hoorde dat je haar te koop had staan, maar nu niet meer? veel succes met jullie wedstrijden en vooral veel plezier

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:03

Nee, ik heb nog genoeg dingen gepland staan en die wil ik sowieso met haar gaan doen. Als daarna blijkt dat het nog een gevecht blijft, dan kan ik altijd nog beslissen om haar echt te verkopen. Maar ik verwacht het niet hoor!

Ik kwam deze linkse foto net tegen, heb hem even naast een recente foto gezet _O-
Afbeelding

A12345678910

Berichten: 275
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:11

Echt al veel veranderd, ze heeft nu ook meer een kont met spieren

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:52

Ik kom volgen :D

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 18:56

Gezellig suikermeisje! :D

Om deze week even wat afwisseling erin te houden, hebben we voor het eerst 'gesprongen'. Tussen haakjes, want springen met een dressuurzadel is al dramatisch genoeg :+ Daarnaast hebben wij geen springmateriaal, alleen een aantal weidepalen en pionnen. Een tijdje geleden heb ik een bodyprotector gekocht, omdat we uiteindelijk ook een paar keer willen gaan crossen. Deze wil ik dus ook voor het springen gaan gebruiken en dus vandaag was de eerste keer dat ik hem aanhad te paard! Het zat even raar, maar uiteindelijk wende het wel! Pony keek me wel aan van "Wtf heb jij voor een rood ding aan?" :')

We hebben ongeveer 40cm gesprongen, wat ik voor de eerste keer prima vind. Zeker gezien ons springmateriaal. Tot een aantal jaar geleden was ik nog een redelijke springruiter, toen sprong ik nog minimaal 1 keer per week en heb ik enkele BB wedstrijden gereden. Daarna helaas nooit meer en sindsdien is ook mijn vertrouwen in springen een beetje weg. Om het leuk te houden voor mezelf en Zara, heb ik dus gekozen om lekker laag te springen. Hoger moet ik nog zeker niet gaan, want daarvoor kan ik Zara niet genoeg vertrouwen geven. Ook zit het met een dressuurzadel niet bepaald comfortabel. Over een maand hopen we een springzadel te hebben! Daarna willen we ook af en toe een les meenemen om veel bij te leren :j Overigens vond Zara de hoogte wel een beetje saai, ze springt maar half met dit soort hoogtes en soms draaft ze er zelfs doodleuk overheen. Maar ach, ik ben al lang blij dat ik dit normaal kan uitzitten en ze braaf over de sprong heen gaat als ik weer eens kapot slechte afstanden rijd :)) Beugels zaten natuurlijk veel te lang, maar als ik ze nog korter doe kan ik mijn knieën nergens kwijt door de wrong.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 17:14

En vandaag hadden we onze laatste les voor ons wedstrijddebuut! Hele fijne les en ik ben met een goed gevoel afgestapt. We hadden voor deze keer een andere instructrice om uit te proberen en dat was erg leuk en leerzaam :j Veel nieuwe dingen geleerd en Zara liep aan het eind echt ontzettend fijn. Morgen wordt een lange dag met vooral veel paard wassen :+ Om 16:27 en 16:42 start ik!

Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:41

Wat leuk van je fijne gevoel na de les. Dat is echt heerlijk om dat te hebben na een les! Van wie heb je les gehad? Komt ze ook uit deze omgeving? :)

In ieder geval heel veel succes morgen. Misschien heb ik nog even tijd voordat ik naar m'n schoonouders ga, dan kunnen vriend en ik wel even snel langs om te kijken.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 17:48

Sabina van Passie voor Dressuur :)

Ik verwacht er niet te veel van morgen, eigenlijk verwacht ik zelfs 1 groot drama _O-