Op 12 januari 2016 kocht ik mijn eerste eigen pony: Zara! Ik wist van tevoren dat ik geen makkelijke pony had uitgezocht. Eigenlijk was ik opzoek naar een makkelijke, brave allround pony.. En waar kom ik mee thuis? Juist, een hele hete pittige merrie met een sterk karakter

Het begon met volledig flippen als je ook maar een poging deed tot opstappen. Tot volledige rodeo sessies aan de longe. Dit is pas begonnen toen ze enkele weken bij mij stond, bij de vorige eigenaar deed ze dit niet! Ik heb haar namelijk gewoon 2 keer proef gereden

Na de zadelmaker bleef ze enorm gespannen tijdens het longeren. Af en toe kwamen er nog wat bokken uit, maar niet extreem meer. Toch had ik het idee dat er iets niet goed zat, dus besloten om de osteopaat erbij te halen. En met succes! Zara bleek 3 oude blokkades in haar rug en nek te hebben en nog een knie die niet helemaal lekker zat. Ze is helemaal losgewerkt en heeft toen prachtige zwarte tape op haar rug gekregen

Vandaag kwam HTM hier op bokt mij helpen met Zara. Zij heeft Zara gelongeerd met zadel, lekker in de regen

Het ging zo goed, dat we zelfs besloten om Zara helemaal op te tuigen en een begin te maken met hangen! Eerst wilden we een stoel gebruiken zodat ik makkelijk kon hangen, maar dat was toch wel een hele enge stoel

De bedoeling is om nu vaker voorzichtig te hangen en uitgebreid te belonen als ze ontspant. Dat weer uitbreiden met wat stapjes vooruit en als het uiteindelijk allemaal goed gaat dan gaan we over op zitten. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken