Paardrijden verleren ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMeNisX

Paardrijden verleren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 16:14

Hayy ,

Ik ben Nis en op mijn 7e ben ik begonnen met paardrijden tot mijn 10e en toen was er geen mogelijkheid meer voor mij om paard te rijden dus daar was ik ook mee gestopt. Laatst ben ik met mijn beste vriendin mee geweest naar stal en toen kreeg ik het paarden gevoel weer terug en nu wil ik weer op paardrijden. Maar ik ben gewoon bang dat ik niks meer weet enzo... Nu is mijn vraag : kun je paardrijden verleren?

Xx Nis /3

Gentlegiant

Re: Paardrijden verleren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:19

Hallo Nis,

Ip kun je het net zo verleren als fietsen
Je zult even weer de fijne kneepjes onder de knie moeten krijgen maar in t algemeen ben je zo weer "Up to date"

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:30

Hoi Nis,

Ik ben een paar weken geleden weer begonnen met lessen, nadat ik bijna 8 jaar niet gereden had. Ik ben het niet verleerd! Er zijn wel een paar dingetjes natuurlijk, waarbij je denkt 'hoe zat dit ook alweer', maar over het algemeen gaat het prima :D

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:40

de basis dingen verleer je denk ik niet zo snel, neem een paar lessen en je snapt het weer helemaal :D
(mn moeder spreekt uit ervaring ;) )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:44

Nee, paardrijden verleer je niet. Alleen moet je weer even de " feeling" er voor krijgen om met kleine hulpen je paard weer aan de gang te krijgen en te houden.

ItsMeNisX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 19:24

Hayy ,

Bedankt voor jullie reacties !

Xx Nis

Georged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 19:30

Maar dat is toch geen ramp, dat je het misschien voor een deel verleerd bent?
Iedereen die paardrijdt, doet dat beter door altijd of regelmatig opnieuw les te krijgen :-)
Ik rij al jaren en denk regelmatig: "oh ja moest ik nou op het binnen- of het buitenbeen lichtrijden? " en nog meer van dat soort stomme dingen! Dus wees niet bang voor andere mensen die op je letten, denk liever aan het plezier dat het paard jou schenkt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:24

Ik verplaats dit topic van RUI naar YRT.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:12

zeker weten, je zou vanaf begin af aan alles weer moeten oppakken, je zou zelfs op het begin niet meer geod mee kunnen veren, maar je zou het wel sneller oppakken dan de andere beginnende ruiters, omdat je dan denkt oh ja, zo zit dat! dus je kan t wel al wat beter, maar je kan t net zo verleren als fietsen enzo :P