Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joanieke schreef:Wat spreekt je aan? Met 1.79 word je aardig lang, voordeel is wel dat je (nu, niet banketstaaf bedoeld verder hoor XD) weinig weegt, maar ik zou zeker geen pony nemen, dus kijken vanaf de lengte van 1.60 m+.
Misschien gewoon wat rond zoeken op internet? Er zijn zoveel richtingen die je op kan, KWPN, grote andalusier, shire, tinker... Noem maar op!
)
davinci2412 schreef:Ik zou zeker zelf een grote E pony/ paard zoeken. Zeker niet te groot omdat je zelf niet zwaar bent en dus bij een groot paard al snel niets meer in te brengen hebt. Een wat fijnere paard met ervaring. Als een paard je aanspreekt gewoon eens langs gaan en proberen. Mocht je interesse hebben stuur dan even een pb, ik weet een leuke E pony met veel ervaring waarmee je eigenlijk alles kan doen, springen, crossen, buitenrijden, dressuur.
davinci2412 schreef:Ik zou zeker zelf een grote E pony/ paard zoeken. Zeker niet te groot omdat je zelf niet zwaar bent en dus bij een groot paard al snel niets meer in te brengen hebt. Een wat fijnere paard met ervaring. Als een paard je aanspreekt gewoon eens langs gaan en proberen. Mocht je interesse hebben stuur dan even een pb, ik weet een leuke E pony met veel ervaring waarmee je eigenlijk alles kan doen, springen, crossen, buitenrijden, dressuur.
Joanieke schreef:davinci2412 schreef:Ik zou zeker zelf een grote E pony/ paard zoeken. Zeker niet te groot omdat je zelf niet zwaar bent en dus bij een groot paard al snel niets meer in te brengen hebt. Een wat fijnere paard met ervaring. Als een paard je aanspreekt gewoon eens langs gaan en proberen. Mocht je interesse hebben stuur dan even een pb, ik weet een leuke E pony met veel ervaring waarmee je eigenlijk alles kan doen, springen, crossen, buitenrijden, dressuur.
Ben ik het niet mee eens eigenlijk.
Je hebt grote paarden die véél meer flexibeler/gevoeliger zijn dan bijvoorbeeld fjorden, die enorm hard op de hand kunnen zijn... Het ligt er maar net aan hoe zacht jou hand is etc. Elk paard kun je zo hard maken als je zelf wilt, groot of klein.. (Wat je natuurlijk niet wilt)
anemoonlena schreef:ik zou een lekker groot stevig paard zoeken, die zijn meestal wat duurder, maar die kunnen alles, je kan je ook verdiepen in de bouw want tja je hoeft toch niet bepaald te zoeken op een bepaald ras? als je dat wel wilt, ik dacht een fries maar als je wil tspringen is dat niks en dressuur... dus wat dacht je van gewoon een kwpn, ik zou sws als je een beetje een pittig maar wel een goedaardig paard wilt een ruin nemen, wil je een lief paard, dan kan je voor een merrie gan, je moet je niet verdiepen in een ras.
ik heb nu ook een tut op stal staan, men oh men... Laat die lentekriebels bij haar maar verdwijnen
(ze is verder wel lief hoor, maar ontzettend eigenwijs nu
)