Voor je het weet ben je weer een jaar verder... Daarom heb ik een kleine selectie gemaakt uit de rijfoto's van 2015.

Vorig jaar was voor ons een relatief 'rustig' paardenjaar. Door de verbouwingen van ons huis was er niet altijd even veel tijd over om hen door te trainen. Omdat we niet graag 'half' werk doen, hebben we de paarden dan ook wat extra vakantie gegeven. In de zomermaanden hebben we wel een beetje kunnen rijden en zelfs wat lessen gereden. Van die periode heb ik dan ook wat foto's.
Eventjes kort toelichten... We hebben 3 paarden thuis staan. Een KWPN merrie en 2 BWP merrie's. Alledrie springgefokt. Normaal rijden mijn vriend en ik ook wedstrijden maar nu door de verbouwingen hebben we enkel wat recreatief en dressuurmatig gereden. In de zomermaanden hebben we wel enkele keren dressuurles genomen omdat ik het belangrijk vind dat er regelmatig eens iemand naast me staat om me te corrigeren en om tips en oefeningen aan te reiken om mijn rijden en houding steeds te blijven verbeteren.

Mijn houding is niet altijd even netjes. Dit komt door een medisch probleem aan mijn rug. Hier wordt hard aan gewerkt samen met osteopaat, zitlesinstructrice, ruiterfittraining, dressuurles en aangepaste oefeningen om thuis te doen. Ik denk dat er al wat beterschap is te zien op sommige foto's, maar ik zit dus zeker niet overal even recht of netjes, maar ik droom er nog steeds van om dat wel te kunnen, dus ik blijf moed houden en eraan werken!

Hieronder een kleine selectie uit de rij- en lesfoto's van vorig jaar met onze 2 BWP-merrie's.

Zoals je ziet had ik ervan genoten!

Stilaan zijn we nu terug de paarden aan het opbouwen met rijden. We doen het rustig aan om hen de tijd te geven om terug spieren en conditie op te bouwen. Maar we hebben er ontzettend veel zin in!
Laat die lente en zomer maar komen!