Paarden kleding, waar laten jullie het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Paarden kleding, waar laten jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:30

Hoi Bokt,

Zoals mijn titel al doet vermoeden, ben ik erg benieuwd waar jullie je stalkleding laten?

Sinds ik samenwoon met mijn vriend heb ik nog niet echt een goede oplossing gevonden waar ik alles kan laten. Bij mijn ouders hadden we een garage aan huis waar ik mijn jassen liet, rijbroeken in mijn kledingkast of in de was.
Nu woon ik dus samen met mijn vriend in een eengezinswoning en hebben we de luxe van een garage aan huis niet. Maar, waar laat je alles? Mijn truien en broeken gaan gewoon in mijn hoekkledingkast voor sportkleding, maar mijn jassen zijn te dik/te veel en te onhandig om in de kledingkast te doen. Ook ruiken mijn jassen meer naar paard dan mijn broeken en/of truien, dus die wil ik ook liever niet in de slaapkamer.

Onderhand zijn we er dus nog niet echt uit. :+
Ik heb zoiets van ik haal een kledingrek en hang mijn jassen daaraan op zolder, maar dat vind mijn vriend dus geen goed idee: "ik hoef niet die paardengeur door het hele huis". Oke, kan ik inkomen, maar hij wilt mijn jassen (stuk of vijf) in de schuur in de tuin. Wat dus resulteert dat ik in mijn shirt eerst door de tuin moet om mijn jas aan te doen. Kan ik me niet in vinden. Hebben jullie een oplossing?

(het huis is een eengezinswoning, slaapkamer, studiekamer, waskamer, badkamer en een zolder. En dus een schuur in de tuin. :Y) )

Dimphyl

Re: Paarden kleding, waar laten jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:31

Is een kleding zak geen optie? Die je dus gewoon aan de kapstok kunt hangen en daar je jas in?

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:33

Mijn paardenjas hangt gewoon aan de kapstok. :D En zodra hij gaat stinken gaat hij in de wasmachine, dus wordt ie elke maand gewassen. :P
Andere kleding die de kast in gaan worden eerst gewassen. Heb er eigenlijk niet zo last van geur.. Hoor ook niemand klagen hoor :D

limilou

Re: Paarden kleding, waar laten jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:34

Mijn spullen zitten gewoon in een mand/poef

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:35

Mijn kleding hangt gewoon tussen de rest hoor. Jassen aan de kapstok en broeken tussen de gewone broeken :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:35

In de meterkast aan de deur? Als daar ruimte voor is.
Of in van die plastic dozen met deksel?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:36

Gewone jas ook in de schuur zodat je je paardenjas daar kan hangen en dan je gewone jas aan??
Ik ben blij dat mijn vriend ook in de paarden zit, ik wandel gewoon met mijn stinkjas naar binnen en hang die naast zijn stinkjas aan de stinkjassen kapstok :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:37

saddledancer schreef:
Gewone jas ook in de schuur zodat je je paardenjas daar kan hangen en dan je gewone jas aan??
Ik ben blij dat mijn vriend ook in de paarden zit, ik wandel gewoon met mijn stinkjas naar binnen en hang die naast zijn stinkjas aan de stinkjassen kapstok :')

Mijn vriend zit niet in de paarden en heeft er helemaal niets mee. Maar hij heeft toch echt pech als ie denkt dat ik mijn goede kleding in een koude, vochtige schuur hang... Jassen horen aan een kapstok. Die geur valt echt wel mee...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:38

Hier hangen de jassen ook gewoon aan de kapstok en laarzen staan eronder.
In de schuur zou het ijskoud en vochtig worden.
Qua geur merk ik het eigenlijk alleen met aantrekken maar dat maakt hier niet uit.
Op tijd wassen en als er visite komt dan hang ik het wel even weg.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:39

Waarom is het zo'n probleem om in je shirt door de tuin naar de garage te lopen? :+
Wij hadden onze paardenjassen, caps en laarzen/schoenen ook altijd in de garage.
Over dat een jas aan een kapstok hoort, maak een kapstok in de garage?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:39

Destination schreef:
Waarom is het zo'n probleem om in je shirt door de tuin naar de garage te lopen? :+
Wij hadden onze paardenjassen, caps en laarzen/schoenen ook altijd in de garage.

Ze heeft geen garage?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:40

Marjoow schreef:
Destination schreef:

Ze heeft geen garage?

Schuurtje dan, ook prima.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:41

Mijn jas ligt in de schuur, schoeisel ook. Mijn oude spijkerbroeken,rijbroeken polo's etc liggen standaard onder in de kledingkast :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:41

Destination schreef:
Marjoow schreef:
Ze heeft geen garage?

Schuurtje dan, ook prima.

Misschien kun je je voorstellen dat het niet tof is om in de kou naar en schuur te moeten om daar pas je jas aan te doen, enkel omdat er een persoon is die zich aanstelt om de geur :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:42

Marjoow schreef:
Misschien kun je je voorstellen dat het niet tof is om in de kou naar en schuur te moeten om daar pas je jas aan te doen, enkel omdat er een persoon is die zich aanstelt om de geur :')

Nou, ik heb het ook meer dan 10 jaar gedaan en ik leef ook nog :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:43

Destination schreef:
Marjoow schreef:

Nou, ik heb het ook meer dan 10 jaar gedaan en ik leef ook nog :')

Gelukkig zijn ze bij ons thuis niet zo moeilijk en mag mijn jas gewoon aan de kapstok. Ik weet niet waar de schuur van TS staat, maar bij ons is die achterin de tuin wat zou betekenen dat je eerst naar de schuur moet en vervolgens door het huis weer naar buiten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:44

Marjoow schreef:
Gelukkig zijn ze bij ons thuis niet zo moeilijk en mag mijn jas gewoon aan de kapstok. Ik weet niet waar de schuur van TS staat, maar bij ons is die achterin de tuin wat zou betekenen dat je eerst naar de schuur moet en vervolgens door het huis weer naar buiten.

Maar wie zegt dat TS ook via het huis moet? Voor hetzelfde geld heeft ze een paadje achter de huizen langs waar ze langs gaat.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:45

Destination schreef:
Marjoow schreef:

Maar wie zegt dat TS ook via het huis moet? Voor hetzelfde geld heeft ze een paadje achter de huizen langs waar ze langs gaat.

Dan nog snap ik niet waarom een jas niet gewoon op een kapstok mag hangen :') Tis toch ook jouw huis :P

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:46

M'n dagelijkse kleding in m'n kledingkast en m'n paardrijkleding in de inloopkast. Zo komt de geur niet zo snel in m'n dagelijkse kleding.

Oh, en m'n jas hangt gewoon aan de kapstok.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 20-03-16 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Marjoow schreef:
Dan nog snap ik niet waarom een jas niet gewoon op een kapstok mag hangen :') Tis toch ook jouw huis :P

Mwah, ik snap het wel. Het is ook niet fris om 5 (!) ruikende jassen inclusief haar en eventueel modder tussen schone jassen te hangen.

Samblabla

Ik heb mijn jassen gewoon aan de kapstok hangen, thuis ruiken ze het niet erg meer en sinds ik mijn paard niet meer hoef uit te mesten en ze geen vlas meer heeft ruiken mijn jassen ook niet meer. Dat vraag ik altijd even in de winkel, zodra andere mij gaan ruiken gaat de jas de was in. Maar ik zou de jas gewoon in de gang hangen in een kledingzak. Je vriend heeft een paardenmeisje genomen en dit zijn de consequenties. Stinkende kleding. :D

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:47

De 2 jassen die ik het meeste gebruik hangen gewoon aan de kapstok, andere dikke jassen hangen op de zolder van de garage. Al mijn vesten, broeken en al die andere dingen gewoon in een apart deel in mijn kast :)
Mijn moeder heeft het zelfde, 1 jas op de kapstok en de rest opgeruimd

Edit: het is niet dat ik massaal door de mest rol. Mijn jassen worden wel royaal beslijmt maar dat haal ik er na het rijden op stal al af met water waardoor het niet stinkt of heel vies is.
Laatst bijgewerkt door L0veMyHorse op 20-03-16 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:47

Destination schreef:
Marjoow schreef:

Mwah, ik snap het wel. Het is ook niet fris om 5 (!) ruikende jassen inclusief haar en eventueel modder tussen schone jassen te hangen.

What the hell moet je met 5 jassen _O-

Hang degene die je nodig hebt in die periode aan de kapstok. En modder op je jas, dat zie ik niet snel gebeuren. Je zomerjas hangt toch ook niet het hele jaar rond aan de kapstok.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:48

Marjoow schreef:
What the hell moet je met 5 jassen _O-

Hang degene die je nodig hebt in die periode aan de kapstok. En modder op je jas, dat zie ik niet snel gebeuren. Je zomerjas hangt toch ook niet het hele jaar rond aan de kapstok.

Ik heb geen 5 jassen, TS wel :+

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:48

Op stal, in mijn stalkast. Ik kleed mij gewoon even op stal om. Man erg alergisch voor paardenhaar.