vervelen met pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseFerdi

vervelen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 12:35

hoi allemaal!

Ik ben vaak op de manege, en dan verveel ik me. Woensdag had ik bijvoorbeeld 3 kwartier in Ferdinand zijn stal gezeten en ik heb naar hem gekeken. Hij is en manege pony, 6 jaar jong en heel erg gevoelig.
Ik wil dus graag wat met hem doen, zoals een leuk stal-spelletje, of lekker masseren of in ieder geval iets doen wat hij lekker vind. :)
Hij is en jonge manegepony, dus ik mag niet zo veel doen... /3

Weet iemand iets dat ik met hem kan doen?
Ik vind het ook leuk om wat meer over hem te weten te komen.

Groetjes EliseFerdi *\o/*

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:39

wat jij nu doet is al heel waardevol hoor! Zo leer je de pony goed kennen en omgekeerd.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 8890,d.d2s

op deze website of op you tube vind je al veel filmpjes om gewone rustige dingen met de jonge pony te doen, je kan ook aan de hand gaan wandelen en hem leren voetjes geven, er is zoveel da je kan doen

EliseFerdi

Re: vervelen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 12:57

bedankt!
Ik zal eens even gaan kijken!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:30

Ik verplaats dit topic van VSW naar YRT.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:55

t is een manege pony, daar kan je niet even lekker iets mee doen, als t mag van de manege eigenaren kan je vragen of je m als t warm is mag wassen, maar ik heb echt geen idee wat bij een manege pony eigenlijk mag, je kan m gewoon lekker poetsen?

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:52

Vraag aan de manege of je met hem mag gaan wandelen. Maar 6 jaar is toch niet zo jong? Bij mij op de manege word er dan al gewoon op gereden..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:09

het blijft een manage pony dus hij heeft ook zijn rust momenten nodig gun hem die ook, die zijn heel belangrijk voor een pony! poetsen , manen vlechten zijn hoofdstel invetten en zijn bit schoonmaken is ook leuk en functioneel ;) .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:53

kwita schreef:
het blijft een manage pony dus hij heeft ook zijn rust momenten nodig gun hem die ook, die zijn heel belangrijk voor een pony! .

Mee eens, stel je voor dat er elke dag 6meiden zijn die hem een uur gezelschap houden, dan is het voor de pony echt niet leuk meer.

Volgens mij zou jij meer hebben aan een verzorgpony, zoek een leuke shet die te weinig aandacht krijgt. Die zal veel meer genieten van die aandacht dan een manege pony die al heel veel drukte om zich heen heeft.

Livawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:47

ik vind het zelf soms ook heel leervol om gewoon alleen al te kijken naar paarden en hun gedrag

EliseFerdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:07

troi schreef:
kwita schreef:
het blijft een manage pony dus hij heeft ook zijn rust momenten nodig gun hem die ook, die zijn heel belangrijk voor een pony! .

Mee eens, stel je voor dat er elke dag 6meiden zijn die hem een uur gezelschap houden, dan is het voor de pony echt niet leuk meer.

Volgens mij zou jij meer hebben aan een verzorgpony, zoek een leuke shet die te weinig aandacht krijgt. Die zal veel meer genieten van die aandacht dan een manege pony die al heel veel drukte om zich heen heeft.

Ja, die heb ik ook! Maar als ik op woensdag naar de manege ga voor Ferdinand, is ed nooit iemand voor hem en die dag rijd ook alleen ik en laat in de avond nog iemand op hem!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:33

hoe jong is dit paard, als hij onder de 1 is, niks doen, onder de 2, beetje manieren leren :P
3 jaar? gewoon wandelen en masseren als je ervariing hebt, 4 jaar, dan is ie niet meer jong dus dan gwn behandelen als normale manege pony? ja dan is ie wel jong maar niet heel erg ofzo, geen veulen :P

Silver_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:24

anemoonlena schreef:
hoe jong is dit paard, als hij onder de 1 is, niks doen, onder de 2, beetje manieren leren :P
3 jaar? gewoon wandelen en masseren als je ervariing hebt, 4 jaar, dan is ie niet meer jong dus dan gwn behandelen als normale manege pony? ja dan is ie wel jong maar niet heel erg ofzo, geen veulen :P

Ze zei toch dat hij 6 was... :+

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:45

Silverheart schreef:
anemoonlena schreef:

Ze zei toch dat hij 6 was... :+

oh niet gezien hier mijn antwoord :') :

6 jaar? dat noem ik niet echt een jong paard meer, kan je prima dingen mee doen als wandelen, longeren, oh ja staat op een manege, vragen of je verzorgster mag worden? _/-\o_