Danger + amazone buitenrijden op een mooie dag training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

Danger + amazone buitenrijden op een mooie dag training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 18:46

Hoi! :P

Dacht weer even aan een kleine update! Voor iedereen die ons kennen, en voor nieuwe mensen even kort samengevat: jong paard, jonge nieuwe amazone, samen opweg naar harmonisch correct dressuur rijden!
Danger en meisie waren goed bezig, veel afwisseling en alles prima op een paar kleine discussie's (staan blijven, naar mama kijken, en lopen als mama boos wordt) (testen van danger, of zij hem de baas is) na :D
Hier een paar knipjes van hun, op een mooie dag buiten! Altijd wat spannender, met alles er om heen maar hij was erg braaf en tevreden.
Meeste aan haar eigen houding gewerkt, nog niet aan het paard... Maar dat komt ook nog maar voor mij is het al fijn als hij in beweging is nu! Hier foto's van na het losrijden waar het nu alles een beetje voor beetje komt...
Handen heeft ze nog af en toe te hoog en helemaal rechtzitten valt nog niet mee! Maar bij zijn beweging, al niet makkelijk voor haar dus ben trots op dat ze wel al goed leren will!!
Afbeelding
Afbeelding
Ja de merrie's naast de bak, heeeel spannend!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier een vergelijk foto, vriendje Cristeur (1.70) en een mijn (alweer...) := groeiend monster!
Afbeelding

:evaw:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 18-03-16 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

xSiep

Re: Danger + amazone buitenrijden op een mooie dag training

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 06:24

Ziet er zeker niet slecht uit hoor. Vind hem wel erg opgericht gereden worden terwijl hij op de meeste fotos niet achter meekomt. Il zou hem dus eerst wat lager in de hals rijden, goed over de rug en vanuit daar wat meer op de achterhand. Daarnaast ligt het zadel echt veel te ver naar voren. Let er bij het opzadelen op dat het zadel echt achter het schouderblad ligt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 07:02

Leuk paard, maar hij loopt veel te veel 'in de houding' waardoor hij zijn rug weg drukt. Ik zou hem liever meer over de rug zien lopen. Lekker laag, diep en rond met veel overgangen en figuren om de achterhand actief te houden en de rug soepel. Op deze manier ben ik bang dat hij straks last van zijn rug krijgt .

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:36

Ik ga mee met bovenstaande.
Daarbij is het voor jou paard belangrijk dat hij klein gaat leren lopen, in de grote draf die hij wil zet hij zich vooral vast in de rug en dan lijkt het heel spectaculair.
Tevens zou ik echt naar het zadel kijken, mag zeker 10cm naar achteren liggen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:18

Dat blauw staat hem goed!