Ik, heb een leasepony en bij die stal zijn er dus 2 paddocks een paddock naast waar mijn pony in staat zie ik een pony die de hele tijd word gebeten zegmaar gepest.. klinkt gek maar als hij wilt eten jagen ze hem weg als hij bij ze in de buurt komt jagen ze hem weg.. (buitensluiten) en soms bijten en bokken en zelf heb ik nog niet gezien dat die andere iets verkeerd doet..
Tsja, dat heb je tussen paarden, rangorde. Als het te bont wordt, en hij mag de hele dag niet eten, is het slimmer om hem ergens anders neer te zetten.
Chasey
Geplaatst: 18-03-16 17:15
Ik neem aan dat 'ze' andere paarden zijn? Er zijn paarden die hun eten verdedigen en een ander paard niet willen laten eten. De eigenaar hoort er op te letten of de pony die 'gepest' wordt, genoeg eten krijgt en ook zijn rust momenten kan vinden etc... Als er te veel paarden op een te klein stuk wordt gehouden kan je dat soort dingen ook krijgen. Als het altijd zo is en de eigenaar is er zich niet van bewust kan je misschien met de eigenaar praten van 'goh het valt mij op dat... bla bla bla'. Ofzoiets. Anders gewoon laten zoals het is, rangorde idd... Mijn shet wordt ook altijd weggejaagd bij eten. Maar ik let er wel op dat hij genoeg binnen krijgt. En als het eten op is, is de rust ook weer terug.
Eten op 1 plek met meerdere paarden is sowieso niet heel handig/slim.
Ik zou er minimaal 3 (feitelijk zouden er minimaal 4 moeten liggen, 1 hoop meer dan dat er paarden zijn) neerleggen. Zodat ze altijd kunnen wisselen en ze niets te kort krijgen. Dan gaat het waarschijnlijk al een stuk beter.
famkehorses
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-16 22:47
Mando schreef:
Heb je dit al aangegeven bij de eigenaar.
Nee omdat ik dacht dat van zij is er heel vaak dan zou haar dat zelf toch ook wel opgevallen zijn maar misschien toch maar eens doen..
Ik verplaats jouw topic vanaf Forumzaken, waar je vragen kan stellen over het forum, naar YRT, waar je over paarden kan praten, omdat het daar beter past.