anemoonlena schreef:je moet dit probleem niet zien als een 'bij probleem' maak er 'het probleem van' ga niet erheen om te rijden, ga er een keer heen om het bit in te krijgen, je vader mag NIET helpen, dan gaat hij t zien als een spel, jij gaat het net zolang proberen tot t lukt, al duurt t een uur, al duurt t 5 uur, al duurt t een dag, al duurt t een week, je blijft proberen! ik weet dat dat erg moeilijk is, om je vader niet om hulp te vragen, ga daarom zonder jej vader, zorg dat JIJ t bit in krijgt, anders denkt hij oh, zij weer, zij krijgt mijn bit toch niet in, lekker langer in de stal staan, als hij t bit in heeft, geef je hem een snoepje, of een klopje, of je zegt allemaal lieve dingen, laat zien dat t zo moet en dat dat de bedoeling is, blijven proberen en alleen jij doet t bit in, neit samen met je vader.
mee eens, anders blijt hij het bit niet in willen doen.
Er is bij mij op de manege ook een paard waar ik vroeger het bit niet van in kreeg omdat hij zijn hoofd omhoog deed, als ik nu het bit in doe denk ik ''waarom lukte dat mij vroeger niet'', nou dat is omdat hij wist dat ik te klein was en daarom nooit bij zijn hoofd kwam als hij die omhoog deed.