Vrij rijden/ wedstrijden geen eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaho91

Vrij rijden/ wedstrijden geen eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:33

Beste mensen,

Ik heb best een specifiek dingetje. Ik les nu op een manege 1x per week en rijd nog bij iemand die mij privéles geeft. Nu wil ik graag naar alleen privélessen omdat ik nu in een veel te volle les rijdt en Graag sneller meer wil leren, plus dat ik graag op wat minder manege-achtige paarden wil rijden. Maar privéles kan ik een keer in de twee weken doen en als ik niet bij een manege zit kan ik geen wedstrijden rijden. Nu is mijn vragen weten jullie misschien een manier/optie/mogelijkheid waarbij je niet lid hoeft te worden van een manege maar wel vrij kunt rijden en/of proeven kunt rijden? Ik zou het liefst in elk geval 1x per week of 1x per twee weken vrij rijden, dus niet in een les.

Alvast bedankt,

Jaho

Caroline52

Re: Vrij rijden/ wedstrijden geen eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:36

Verzorg paard nemen en knhs wedstrijden doen...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:37

Misschien kan je een pony van de manege gaan leasen?
Of een verzorgpony zoeken.

Jaho91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:44

Ja dat had ik inderdaad zelf ook bedacht, maar ik vind eigenlijk alleen mensen/maneges die willen dat je rond drie dagen per week of meer leased.en das wel wat veel. Ik kende wel iemand die vrijblijvend op een handelsstal reed, wordt dat meer gedaan?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:08

Dat wordt meer gedaan, maar dat zijn vaak wel mensen met ervaring.. paarden die op een handelsstal staan moeten toch netjes gereden zijn om ze te kunnen verkopen

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:11

verzorgpaard en lid worden van een vereniging , er zijn verenigingen waarbij je niet verplicht bent om mee te doen aan de lessen.
je kan ook een manegestartkaart aanvragen om met je manegepaard te rijden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:59

Ik verplaats dit topic van TAO naar PP.

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:44

Wat Faunty zegt! Op de manege waar ik werk zijn ze nu ook een plan aan het opzetten om fanatieke manegeklanten met een manegepaard mee te laten doen aan de KNHS-wedstrijden die op het manegeterrein georganiseerd worden. Hier hebben we namelijk genoeg klanten die dat graag willen doen.