Switch bakker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoviManoe

Switch bakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:01

hoihoi!

Vorige zaterdag hebben Switch bakker ( ookwel blits) en ik onze 3e wedstrijd in de B gehad. Blits heeft in de galop wat aan zijn balans gehad wat al heelveel is verholpen, en ik heb heel gouw de neiging om hem totaal los te gooien in zijn hals. Zaterdag hebben we een fijne wedstrijd gehad met 2 keer 189 punten en dus 2 winstpunten! én een 1e en 2e plaats!*\o/*

Switch bakker
Welsh
C pony
Vos
B+4

Ik ben heel trots op hoe het op dit moment gaat, dit was alweer de laatste indoor tot nu toe! volgende keer mogen we outdoor!!
Tips mogen maar wees lief! ik les 1/2 keer per 2 weken. Mijn voeten leven vaak zijn eigen leven helaas :')
(Foto's door Amber Kleian)

wat spanning, praat hier daardoor tegen hem
Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik een heel fijn beeld, begin hals strekken <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En geen mooi plaatje, maar dit is mijn hoofdcrew, steun en toeverlaat en mentale steun :)F De eigenaren van Blits !
Afbeelding

Super leuk voor het kijken, en leuk als jullie wat laten horen :D
Liefs,
Blits&Samantha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:29

Eerst even wat mij opvalt:
Wat mijn opvalt is dat je hakken behoorlijk naar binnen gedraaid zijn (oftewel je tenen staan naar buiten). Ook lijk je het paard naar beneden te zetten, je handen zitten heel laag.

Als tip: draag je handen meer, alsof ze op een tafeltje liggen voor je. Voor je hakken (ik hoop dat ik het duidelijk kan omschrijven), til je been vanuit je heup op, leg hem iets naar achter, draai je bovenbeen naar binnen, leg je been tegen de paard en schuif je been weer naar voren. Als het goed is ligt je been nu goed (beide kanten natuurlijk).

Verder vind ik jullie een leuke combinatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:31

Wat een suffe naam heeft ie, ik vind Blits veel leuker :P

Let erop dat je niet streng en stug wordt in je armen. Je drukt je handen helemaal omlaag en strekt daarbij je arm, je hand komt dan ook te laag.
Probeer hem dus niet omlaag te dwingen, maar met les te leren hoe je hem correct nageeflijk kan rijden.
Let verder ook op dat je niet naar voren gaat zitten :)

Succes verder :)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 14:26

Joolien schreef:
Wat een suffe naam heeft ie, ik vind Blits veel leuker :P

Let erop dat je niet streng en stug wordt in je armen. Je drukt je handen helemaal omlaag en strekt daarbij je arm, je hand komt dan ook te laag.
Probeer hem dus niet omlaag te dwingen, maar met les te leren hoe je hem correct nageeflijk kan rijden.
Let verder ook op dat je niet naar voren gaat zitten :)

Succes verder :)

Blits is een hele sterke pony en zeker geen pony zoals hij eruit ziet, en zo streng als het eruit ziet doe ik niet, met mijn armhouding ben ik al bezig in elk geval, en hoe ik hem naar beneden rijd weet ik gelukkig wel :j

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:57

Je zegt: en hoe ik hem naar beneden rijd weet ik gelukkig wel. Wat bedoel je daarmee?

Zoals hierboven al gezegd is, je draait je tenen heel erg naar buiten. Probeer ze maar eens wat meer naar binnen te draaien. Verder heb ik geen tips voor je :)

Ik vind het een leuke pony :)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 21:17

nienke555 schreef:
Je zegt: en hoe ik hem naar beneden rijd weet ik gelukkig wel. Wat bedoel je daarmee?

Zoals hierboven al gezegd is, je draait je tenen heel erg naar buiten. Probeer ze maar eens wat meer naar binnen te draaien. Verder heb ik geen tips voor je :)

Ik vind het een leuke pony :)

Dat jullie niet bang hoeven te zijn dat ik het verkeerd doe, ik les hiervoor omdat ik zeker wil dat ik hem niet 'verpest'!

nienke555

Re: Switch bakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:47

Aah oké!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:55

Leuke pony, jammer van je handhouding. Zou ze een stukje hoger doen en je teugels een stukje korter. Plus minder streng zijn met je handen.

Ben net als de anderen hier dan ook heel erg benieuwd naar hoe jij je pony naar beneden vraagt. Ik heb namelijk altijd geleerd dat een paard/pony met zijn hoofd naar beneden gaat als hij/zij daar aan toe is. En als hij/zij correct van achteren naar voren wordt gereden. En dat ik dat niet met mijn handen mag doen. Want dan leer ik hem/haar op de rem lopen.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:09

FriesWytske schreef:
Leuke pony, jammer van je handhouding. Zou ze een stukje hoger doen en je teugels een stukje korter. Plus minder streng zijn met je handen.

Ben net als de anderen hier dan ook heel erg benieuwd naar hoe jij je pony naar beneden vraagt. Ik heb namelijk altijd geleerd dat een paard/pony met zijn hoofd naar beneden gaat als hij/zij daar aan toe is. En als hij/zij correct van achteren naar voren wordt gereden. En dat ik dat niet met mijn handen mag doen. Want dan leer ik hem/haar op de rem lopen.

Klopt helemaal wat je zegt hoor :)

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 11:52

nienke555 schreef:
FriesWytske schreef:

Mijn pony hoef ik niet naar beneden te vragen, aangezien hij zelf deze houding snel al aanneemt, maar goed dat ik hem dus rijd en jullie niet :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:56

Leuke foto's!

Denk dat de rest hier je alleen maar opbouwende kritiek probeert te geven om je te helpen, en niet om je af te bakkesen :) ben het wel met iedereen eens.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:10

Wat een leuke Welsh!

Op sommige foto's houd je je voeten keurig! en op sommige foto's lijkt het alsof je met je hak/hiel been wilt geven, helpt het je misschien door met de binnenkant van je kuit been te geven? En probeer niet teveel gewicht op je stijgbeugels te hebben, hierdoor druk je nog verder je hak naar beneden.
succes!

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 12:16

susanne_m schreef:
Wat een leuke Welsh!

Op sommige foto's houd je je voeten keurig! en op sommige foto's lijkt het alsof je met je hak/hiel been wilt geven, helpt het je misschien door met de binnenkant van je kuit been te geven? En probeer niet teveel gewicht op je stijgbeugels te hebben, hierdoor druk je nog verder je hak naar beneden.
succes!

Dankjewel voor je nuttige andwoord! ja dat met de stijgbeugels merk ik ook, ik rijd daarom ook heel veel vort zonder beugels! :j

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:23

JoviManoe schreef:
nienke555 schreef:

Mijn pony hoef ik niet naar beneden te vragen, aangezien hij zelf deze houding snel al aanneemt, maar goed dat ik hem dus rijd en jullie niet :')

Wij bedoelden juist dat het niet de bedoeling was om hem naar beneden te vragen/duwen. Maar gelukkig doe je dat dus niet :)

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:48

Erg leuke pony, mooi hoofdje!

Ben het wel met de rest eens over je handen. Ze zijn streng en naar beneden gedrukt. Probeer eens te voelen met je armen in ontspanning en ze iets hoger te dragen.

Hopelijk zie je het niet als kritiek. Succes samen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:17

Idd wat werk aan je handhouding. Leuke pony!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:49

Ik zou wat meer les nemen dan als ik jou was. Vind het er niet fijn uit zien, je lijkt de pony nogal te storen. Maar dat zal vast ook wel allemaal niet :D