Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

friesiszwart schreef:DE pre's die ik ken zijn behoorlijke heethoofden ten opzichte van wat ik met mijn friese paarden gewend ben. Maar heb er maar 3 van dicht bij meegemaakt, dus verre van representatief.
karuna schreef:Ik heb geen ervaring met pre s maar wel met tinkers die ook nogal eens uit het buitenland overkomen. Ervaring leert dat ze de eerste paar weken alles maar over zich heen laten komen en erg bravig zijn. Na een tijdje zijn ze bekomen van de schok en komt de ware aard weer boven.
Zelf zou ik dus niet kiezen voor een dier dat net pas in Nederland is voor iemand die soms wat onzeker is. Maar voor een dier dat hier al heel lang is en bewezen braaf is.
Joolien schreef:karuna schreef:Ik heb geen ervaring met pre s maar wel met tinkers die ook nogal eens uit het buitenland overkomen. Ervaring leert dat ze de eerste paar weken alles maar over zich heen laten komen en erg bravig zijn. Na een tijdje zijn ze bekomen van de schok en komt de ware aard weer boven.
Zelf zou ik dus niet kiezen voor een dier dat net pas in Nederland is voor iemand die soms wat onzeker is. Maar voor een dier dat hier al heel lang is en bewezen braaf is.
Die ervaring heb ik meerdere keren bij pre's gezien. Pre's kunnen nogal onzeker zijn, dus het is de vraag of dat bij een wat angstige ruiter past. Maarr, ieder paard is anders, en de ene pre is de andere niet. Dus gewoon gaan kijken, dan merk je het vanzelf. Maar houd er wel rekening mee dat zo'n reis best overweldigend kan zijn voor een paard.
Verder worden paarden in Spanje vaak behoorlijk op druk gereden, heel anders dan dat we hier gewend zijn. Houd hier dus ook rekening mee.
dre1968 schreef:Hij staat bij stal rokven in zeeland. Hij is 8 jaar en ze zegt dat hij heel braaf is. Verder weet ik niks.