FNRS proefjes uit je hoofd rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

FNRS proefjes uit je hoofd rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:09

Hi! Ik kon geen topic vinden over de fnrs proefjes uit je hoofd rijden. Wel van knhs maar niet specifiek van FNRS. Als daar wel
al een topic van is, graag de link :D

Wie van jullie rijden de FNRS proefjes uit het hoofd?
Ik ga aankomende zondag mijn FNRS proefje (F9) uit mijn hoofd rijden omdat de pony waar ik op ga dan wat rustiger blijft. Als ze de voorlezer hoort gaat ze alleen maar harder lopen. T is de braafste pony van stal, bij beginners doet ze dat dus niet.

Ik ben benieuwd of er nog meer FNRS ruiters de FNRS proeven uit hun hoofd rijden.

xkathy_love

Re: FNRS proefjes uit je hoofd rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:31

Ik zou het je ten aller tijde adviseren! Mij is toen ik een jaar of 10 was namelijk overkomen dat de gene die mij voorlas afgeleid raakte en toen eventjes niet meer wist waar ze was gebleven. Ze vertelde mij ohh maak maar even een extra volte dan kijk ik waar ik was. Nou als kindje van 10 doe je dat natuurlijk braaf, maar ik kreeg wel mooi -2 punten op mijn protecol voor het rijden van een extra figuur!
Als ik in deze situatie mijn proef had gekend had ik mijn proef gewoon zelf uit kunnen rijden zonder in de stress te raken van ohh wat nu en een extra volte te rijden.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:35

Ik ken de proefjes altijd uit mijn hoofd. Moet over 3 weken ook de f9 en leer m dan uit mn hoofd zodat ik m thuis kan rijden. Op wedstrijd staat er wel een voorlezer bij, mocht ik net ff de weg kwijt raken vind ik dat wel prettig haha. F9 vond ik persoonlijk erg makkelijk uit je hoofd leren :)

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 08:43

F9 was indd makkelijk leren haha. Met oefenen 1ste x voorgelezen, toen overhoord. Vergat alleen slangenvolte te benoemen.
Daarna mocht ik m proberen uit mijn hoofd te rijden en kende ik m al haha.

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:26

Wat ik zelf altijd deed en naar mening ook super hielp! Als je geen paard tot je beschikking hebt om mee te oefenen gewoon een lege ruimte pakken (woonkamer waarbij de banken aan de kant staan of tuin oid) en dan gewoon doen alsof je je proef rijd! Dus zelf de figuren gaan lopen en de gangen enz.
Klinkt misschien een beetje vreemd maar dat heeft mij altijd geholpen omdat je het je dan inbeeld en het niet alleen weet te benoemen

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:52

Ik leer ook altijd mijn proeven uit mijn hoofd. Ik heb in de F6 ooit eens gehad dat mijn voorlezer verkeerd las, mooi niet dat ik deed wat mijn voorlezer zei. Omdat ik mijn proef uit mijn hoofd kende, heb ik kunnen voorkomen dat ik verkeerd reed. Sindsdien al mijn proeven uit mijn hoofd geleerd. Nog nooit echt mijn proef uit mijn hoofd gereden(m.u.v. een Pas de Deux proef), simpelweg omdat ik graag een soort geheugensteuntje heb. Vaak ben ik geconcentreerd bezig met hoe ik mijn oefeningen moet rijden, dat ik wel eens vergeet wat mijn volgende proefonderdeel is. Maar in geval van nood zou ik mijn proef zeker wel uit mijn hoofd kunnen rijden.
Net als xkathy_love leer ik mijn proef makkelijk door hem gewoon door te lopen in de tuin, maar ook kijken naar YouTube filmpjes van mijn proef helpt tegenwoordig heel erg.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:21

Ik leer t ook altijd uit mijn hoofd, ik er wordt wel gewoon voorgelezen. Ik vind dat persoonlijk een fijner gevoel :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:05

Knap als je de proef uit je hoofd kan rijden! Ik ken de proef eigenlijk altijd wel uit mijn hoofd, maar vind het eng om hem zonder voorlezer te rijden _O-