Vanaf november werd ik gevraagd om mee te rijden in een Z viertal als reserve. De bedoeling was om 3 selecties te rijden in Boxtel. De beste twee zouden tellen, en eindigde we bij de beste 6 dan werd je geselecteerd voor Indoor Brabant!
Halverwege Decemeber kwamen wij (Mandy Damoiseaux, Lison Swinkels, Annemarie Hannen, Marlies Burgers en ik: Marita Palm) samen om te gaan trainen onder leiding van Jenny Schreven. Het oefenen ging niet zoals het hoorde en bijna 4 weken later hadden we onze eerste selectie. Eenmaal daar aangekomen en de proef te hebben gereden kregen wij de uitslag. We waren 6de met 64% van het Z/M viertal en 14de in het algehele klassement van in totaal 17 viertallen.

We waren er nog lang niet! Eenmaal thuis gekomen hebben wij de proef omgegooid. 2 weken voor dat we de tweede slectie hadden. We hadden niet veel hoop, maar agh we reden voor ons plezier! Op 14 februari was het weer zo ver, de tweede selectie. Ik mocht meerijden, omdat een van de paarden niet top fit was. Gelukkig niks ernstigs! De Kür ging zeker niet slecht en we waren ook echt te vreden! Vervolgens kregen wij te horen dat we 1ste waren met 65%! We vlogen ook meteen naar boven in de ranglijst! We gingen van plaats 14, naar 7! Vanaf dat moment werd het spannend! De laatste selectie is er op of er onder...

Op 28 februari hadden we onze laatste selectie, de trainingen werden beter en we reden meer als een geheel! We hadden er zin in, maar durfde nergens op te hopen. Vlak voordat we de ring in moesten ben ik als reserve erin moeten gaan, omdat een van de paarden hoge noot had en daardoor niet meer wilde lopen... De proef ging nog beter dan de vorige, maar het is en blijft een jury sport dus wisten we niet wat we konden verwachten. Een kleine half uur later kregen wij te horen dat we het alweer geflikt hadden en 1ste waren geworden met75%!!!!!

Nu werd het spannend, wij waren als eerste gestart van de dag, en moesten wachten totdat iedereen gereden had. De laatste rubriek was afgelopen en het zou niet lang meer duren voordat we de uitslag kregen of we door waren of niet! We waren op van de spanning! Toen we eenmaal te horen kregen dat we mochten gaan, hebben we tranen gelaten van enthousiasme! Wij stonden 4de van de 17! Wij zijn van ver gekomen, en we mogen naar indoor Brabant!!
Donderdag 10 maart was het dan zo ver! De trailer gewassen, de paarden gewassen, geluksbeedeltjes aan het zadel en dan op naar Brabant! Voor mij was het zeker dat ik samen met het team aan start zou komen, omdat nu ook een van de paarden niet top fit was. Eenmaal daar aangekomen in Brabant werd een droom omgetoverd in werkelijkheid! Wij liepen de route waar ook Diederik van Silfhout met zijn paard liep om in de grote Brabant hal te komen. Wat een gave ring, en wat een prachtig evenement! Hierover hadden we niet durven dromen! En ons doel? Gewoon een lekker rondje rond sturen en genieten van 'ons' moment... En hopen dat de paarden braaf waren natuurlijk haha! Kwart voor 7 gingen we eindelijk zadelen, om te gaan rijden. Het losrijden ging vrij goed al hadden sommige paarden spanning. 5 voor 8 mochen we eindelijk de Brabant hal in! We hadden er zin in, we kwamen als laatste aan start en gingen er voor! De proef die we reden, ging heel strak! Op kleine spannings foutjes na! Op de laatste lijn waar we zouden halthouden stonden we met tranen in onze ogen, niet van verdriet maar van geluk! Wat een ervaring! En het applaus was overwelvend! Wat hebben we genoten!! De klassering maakte ons niks meer uit! Voor ons hadden wij gewonnen! Nog geen 3 minuten later kregen we te horen dat we de proef met 3% meer dan nummer twee hadden gewonnen!!! We konden het niet geloven! Wij op 1?! Hier in Brabant! De dekens werden opgegooid en de prachtige rozeten werden aan de laarzen gehangen! Daar gingen we, de prijs uitreiking van indoor Brabant rijden! We kregen top commentaar van beide jury's maar ook van Anky van Grunsven en Tineke Bartels! Ze vonden dat we een gave en prachtige kür hebben gereden die ook nog eens goed is uitgevoerd! Ze hadden ervan genoten en vonden het ook meer dan terrecht dat wij gewonnen hadden! Met tranen hebben wij de prijs uitreiking gereden! En ook met genot! En helemaal geweldig, mijn super stoere witje trok zich nergens iet van aan en liep gewoon de prijs uitreiking! Trots op die kanjer! Hier nog enkele foto's van Brabant zelf!!

en hier de link naar de filmpjes!
https://m.youtube.com/watch?v=Cc29YSYIe ... e=youtu.be De proef zelf
En iets verder op mijn tijdlijn de prijs uitreiking!
https://m.facebook.com/marita.palm
, maar was een leuke strijd!