alles bespreken over longeren!
ik weet niet waarom,
maar ik vind longeren echt leuk
vinden jullie longeren saai of leuk?
en waarom?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horsewiebe schreef:Ik vind het wel leuk, maar ik ben er nog niet zo bedreven in en ik heb een eigenwijs verzorgpaard, waardoor ik het longeren wel moeilijk vind ,ik vindh et wel leuk om te doen!
anemoonlena schreef:JenW schreef:Ik longeer er 8 op een dag
haha,
vind je t nog steeds leuk?
heolang longeer je dan per paard/pony?

! vind het een ideale manier van training. heel veel verschillende mogelijkheden.
faunty schreef:longeren! vind het een ideale manier van training. heel veel verschillende mogelijkheden.
enkele longe , dubbele longe , zonder longe , 10 verschillende manieren van met balken , springen aan de longe , bijzetten enz.
Daphne2004 schreef:Helaas heb ik het nog nooit gedaan... Op de manege waar ik rij mag het niet. Wat ik wel een keer heb gedaan toen ik wat kleiner was, dat met iemand die ik kende en wel een eigen paard had mocht ik voor hem staan. eigenlijk deed hij alles maar ik mocht de teugels vasthouden, en ik vond het echt helemaal fantastisch! (Ik was toen een jaar of 8 gok ik...)
overigens als ik haar gewoon aan een halstertouw heb en ze wilt rennen hou ik haar ook niet... en ik ben niet de enigste
LadyMadonna schreef:Goéd longeren is een vak apart, iets wat een zeer goede aanvulling op de training kan zijn en iets wat imo leuk en leerzaam is om te doen.
Mijn menponys trainde ik in het winterseizoen altijd graag aan de lijn (enkel, dubbel, you name it)
En dan heb ik het niet over rond slingeren, dat kan elke idioot...