Wel of niet verzorgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoopie

Wel of niet verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:29

Ik heb een heel leuk paardje gevonden die een bijrijder/verzorger zoekt. Uiterlijk echt mijn droompaard maar qua rijden moeten we erg aan elkaar wennen. Ze is lang niet gereden en loopt erg snel weg voor het been enz. Hypersensibel op dit moment.
Heb een uurtje met haar gereden maar weet het niet. Ben eigenlijk op zoek naar relaxt paardje waar ik met lang teugeltje door het bos mee kan. Volgens eigenaar zit dat er wel in.
Verder heb ik net een nieuwe baan waardoor ik twijfel of ik genoeg tijd heb echt een band op te bouwen met het paardje.
Dussssss twijfel ik erg. Bij twijfel niet doen zeg ik altijd maar ja mis het rijden ook zo. Moest zelf door hele vervelende omstandigheden iets minder dan een jaar geleden afscheid nemen van mijn maatje. En wie weet komt hier met rijden de klik ook wel weer....wat zouden jullie doen?_

iirrssjjee

Re: Wel of niet verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:31

Ik zou het gewoon proberen, je kan altijd nog ermee stoppen. Doordat er zo lang niks met het paardje is gedaan, is hij vast zo druk. Word vast wel wat relaxter zodra hij regelmatiger gereden word.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:31

Ik zou denk ik overleggen met eigenaren of zij het oké vinden als je het bijvoorbeeld een maand probeert. Na 1 keer rijden op een paard wat de afgelopen tijd niks mee is gedaan valt natuurlijk ook niet veel te zeggen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:54

Ik zou eerst kijken hoeveel tijd je nieuwe baan gaat kosten. Zet goed op een rijtje wanneer en hoelang je dan naar stal kan en bekijk objectief hoeveel dagen je dan in de week zou kunnen gaan.

Bespreek dit dan vervolgens met de eigenaren ;) Bij mij is het eerste ritje altijd onwennig. Jij kent het paard niet en hij/zij jou niet. Tweede keer gaat meestal al veel beter!

Als je de tijd hebt en je hebt verder een goed gevoel met de eigenaar en het paardje, dan zou ik het gewoon gaan proberen. Bouw het dan gewoon langzaam op en kijk hoe het zich ontwikkeld

Veel succes/plezier!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:07

Ik zou met de eigenaar bespreken of je het nog een paar keer mag proberen. Wees gewoon open en eerlijk en kaart aan waar je op dit moment tegenaan loopt.

Ik zou wel even goed nagaan hoeveel tijd je nieuwe baan gaat kosten. Vervolgens zou ik realistisch naar de situatie kijken en nagaan of jij kunt bieden waar de eigenaren naar op zoek zijn zonder dat het je uiteindelijk teveel gaat worden.

Als een paard lang niet gereden is, dan is het niet gek dat hij een beetje druk is en nog niet het relaxte paard is waar je naar op zoekt bent. Na één keer rijden is het nog vrij lastig om een goed beeld te vormen van het paard. Elk paard heeft wel eens een drukke dag.

Gewoon lekker nog een keer gaan proberen. Veel plezier.

Sequinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:17

Ik ga mee met de rest, zou het even een maandje proberen en als het toch niet lukt verder zoeken. De eerste paar keren op een nieuw paard is zoiezo wennen meestal, vooral als dat paard lange tijd heeft stilgestaan.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 17:58

Heb er toch voor gekozen het niet te doen. Wat vooral de doorslag gaf was dat de eigenaar wel echt vaste momenten wilde dat ik ging komen ook om te helpen met voeren en mestruimen. Nu vind ik dat allemaal geen probleem dat had ik met mijn eigen paardje ook maar ze wilde net de tijden die voor mij niet handig zijn. Dan wordt het racen tussen mijn werk door en levert het ipv spanning alleen maar stress op. Eigenaar begon hier pas later over. Eerst had ze het over andere dagen en af en toe een keertje voeren. En de eigenaar heeft meer aan iemand die er echt voor gaat dan iemand die een maandje probeert en weer stopt. Dus ik zoek vrolijk verder naar een bijrijdpaardje of een eigen paardje want zodra ik zeker ben van een winterplekje en mijn werk schema's vaststaan ga ik ook weer op zoek.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 20:59

Slimme keuze.