De wondere en gevaarlijke wereld van...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

De wondere en gevaarlijke wereld van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 15:39

Een gedomesticeerd paard.

Vandaag heb ik een gedomesticeerd paard van dichtbij mogen zien! *\o/*
Spoiler:
Mijn vriend heeft de foto's gemaakt en ik heb er een verhaal omheen verzonnen, maar het gaat natuurlijk gewoon om de foto's. Sorry voor mijn slechte humor :+

Daar staat hij, te grazen. Het lijkt alsof dit paard niets in de gaten heeft van het gevaar wat op hem af loopt. Niets is minder waar, zijn oren en zijn ogen zijn gericht op het schepsel wat langzaam nadert. Het paard moet in enkele seconde beslissen of dit wezen een gevaar voor hem vormt, een verkeerde inschatting kan een dodelijke afloop betekenen!

Afbeelding

Het paard heeft besloten dat het schepsel geen kwaad kon. Of deze beslissing de juiste was moet nog blijken, voor nu: hij leeft nog!

Afbeelding

So far so good! Het paard neemt, net als het tweebenige schepsel, de omgeving in zich op en kijkt nieuwsgierig mijn kant op.

Afbeelding

Gelukkig passeren ze alleen en hebben ze verder geen aandacht voor mij. Dat had spannend kunnen worden, ik moet toch wat meer op afstand blijven!

Afbeelding

Ja, dit is een veilige afstand. Het paard lijkt suf voor zich uit te kijken, wachtend op een signaal om te gaan.

Afbeelding

Het teken is gegeven en het paard mag (of misschien moet?) rondjes lopen. Alleen al er naar kijken is hersendodend, hoe zal het paard dit ervaren?

Afbeelding

Afbeelding

Het paard neemt zijn taak zéér serieus. Hij kreeg de opdracht om stil te staan, LOS! Wat zal het blonde schepsel in haar schild voeren??

Afbeelding

Afbeelding

Aha! Een dood schaap verwerkt in een zwarte.. Ja wat is het eigenlijk? Het paard lijkt niet onder de indruk, of toch..

Afbeelding

Quality time, dat is schijnbaar zijn favoriete plekje.

Afbeelding

En dan verder met het volgende marteltuig! Het paard onderzoekt uitvoerig het zachte pluche vlak.

Afbeelding

Lekker zo een hoofdsteun, daar zou hij wel uren op kunnen leunen!

Afbeelding

En voor iedereen die nieuwsgierig is of het paard uiteindelijk deze traumatische ervaring overleeft heeft. Hij werd na afloop weer vrijgelaten.

Afbeelding

Meer zien van deze bijzondere samenwerking tussen prooi- en roofdier? *Klik*

Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:44

Geweldig! :')

Wat een heerlijke knuffel vacht heeft ie. <3

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 16:07

tones schreef:
Geweldig! :')

Wat een heerlijke knuffel vacht heeft ie. <3

Ja heerlijk die vacht! Het was in november-januari echt een teddybeer, nog wolliger dan hier op de foto's. Ik houd van wollige vachtjes :) blij dus dat ik in de winter niks eraf heb hoeven te scheren *\o/*

Papilio

Re: De wondere en gevaarlijke wereld van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:41

Super leuk do! Je topics blijven genieten!

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:08

Papilio schreef:
Super leuk do! Je topics blijven genieten!

Dankje :) Komt natuurlijk door Zorro, die heeft er gewoon een hoofd voor {:}