Ik ben blij om te zeggen dat het eindelijk ook steeds beter gaat op het gebied van grondwerk, vrijheidsdressuur en neckrope rijden. Het is altijd al een droom voor mij geweest om zonder hoofdstel te kunnen rijden op mijn eigen paard, of haar te kunnen laten steigeren of liggen op commando.
Andorra was altijd best wel bazig als het om grondwerk of vrijheidsdressuur ging. Als iets haar niet aanstond ging ze dreigen (oren in de nek, wegdraaien etc.) Daarom heb ik het eigenlijk altijd maar gelaten zoals het was, ''ze vind het toch niet leuk'' dacht ik maar. Nu we van stal zijn verhuisd ongeveer 2 maanden geleden is Andorra veel rustiger in haar hoofd en word steeds socialer ook naar andere mensen.
Ik heb het opgebouwd in de longeercirkel. Ze was gelukkig meteen op haar gemak in de cirkel. Op de vorige stal was deze wand van beton, dus helemaal dicht. En op een of andere manier was Andorra daar altijd lichtelijk gestrest en vliegensvlug. Nu deze wand open is voelt ze zich denk ik een stuk vrijer en kan ze alles om haar heen goed bekijken.
Ik ben super trots op hoe het nu gaat! Kijken jullie mee?