( alvast sorry voor het redelijk lange verhaal... bedankt als je hem helemaal afleest)
van de zomer ga ik misschien op ponykamp maar ik ben nu al aan het twijfelen ( geen goed voorteken..)
Ik ben vorig jaar ook geweest en ik was altijd bezig in de stallen... Ik ben niet vies van klusjes hoor! maar ik zadelde de pony waar ik op reed niet eens op dat werd voor me gedaan door andere.. Ik werd geroepen en kon op mijn pony klimmen, buitenrit maken en er meteen weer af.
Uitmesten, mest wegrijden, hooi, water, brok en vegen moet ook gedaan worden. Ik wil best helpen maar ik vond het niet leuk dat ik ALTIJD bezig was met de stallen. waren we eindelijk klaar konden we weer opnieuw beginnen want ondertussen waren de waterbakken en het hooi weer zo goed als leeg. was de vloer weer helemaal vies enz.
We zijn in totaal ongeveer met 15 oudere meiden die wel wat in de stallen kunnen doen. 7 daarvan moeten meefietsen bij buitenritten, er zijn er altijd meer dan 2 die dan gaan rijden dus dan blijven er 6 over. met zijn 6e moet het makkelijk lukken. Maar er zijn er altijd wel een paar die ineens ''verdwijnen''
de kleinere kinderen kunnen niet zo goed meehelpen want als je vraagt of ze meehelpen met vegen spelen ze 5 minuten met de bezem en ze zijn weg
Ik heb op ponykamp 1X een pony geborsteld... En dat moest ook gebeuren want we moesten de pony's zo mooi mogelijk maken.
Ik dacht dat ponykamp borstelen, paardenknuffelen, en andere leuke dingen doen was. En dat kan ook hoor, maar er moet wel iemand zijn die de stallen doet. En dat ben ik bijna altijd.
zelfs op een normale lesdag ( van half 9 tot 2 ) heb ik gewoon tijd om pony's te borstelen en te wandelen... waarom dan niet op een kamp van 5 dagen lang
ik durf er ook niet over te klagen want de eigenaar van de stal is hartstikke aardig en ik mag ook vaak als ik goed geholpen heb gratis rijden of langer wegblijven. Dat kan natuurlijk niet op ponykamp. Het hoort er nu eenmaal bij de klusjes...
En ik heb dan ook een soort verantwoordelijkheids gevoel als het over de stallen gaat. je kan de paarden in de zomer niet zonder water laten staan immers!
En s'avond als we klaar zijn is het heel gezellig met mijn vriendinnen, maar dat is alleen s'avonds...
Maar ik denk als ik 125 euro uitgeef aan ponykamp dat ik veel leukere dingen kan doen met mijn verzorgpaardje. daar heb ik veel meer plezier in..
Maar wat zouden jullie doen??
.. Wel bedankt voor het meedenken!!