Sexy in reflectie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sexy in reflectie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:34

Vandaag was het zover: [***]'s eerste echte wandeling! :j
De volgende keer krijgt hij zijn hele sexy in reflectietuig om.

Maar nog belangrijker: vond hij het leuk? Volgens mij wel, gezien de oortjes. :D Alleen heeft hij morgen volgens mij gewoon oorspierpijn van het continu met de oortjes naar voren lopen. :')
Dus eigenlijk is er ook helemaal niets spannends gebeurd, de meeste paarden zijn zo verkeersmak als wat dus zo bijzonder is dit allemaal niet en we zullen er ook echt niet mee in Uitgelicht komen te staan, maar voor ons was dit een grote stap. Op naar de volgende! :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Sexy in reflectie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:02

Fijn hoor, hij lijkt toch nog goed op je te letten zo.
Ik heb ook zo'n oerlelijke oranje deken liggen. Ach, tis voor de veiligheid toch? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:16

Oww, zo'n deken ontbreekt nog aan ons setje! :D
Ik ben echt helemaal van de reflectie als het om wandelen met donkere paarden gaat. [***] is in zijn pluizig grijs gewoon de helft van de tijd onzichtbaar. Ik heb wel eens gehad dat ik naar de paddock liep en dacht dat [***] in de wei stond want ik zag hem niet. Bleek hij gewoon tien meter naast me de staan voor een paar donkere boompjes. :')
Qua reflectie ben ik er ook groot voorstander van als het paard zichtbaar blijft als het zijn ruiter/gezelschapsdame kwijtraakt, vandaar ook de ID-tag. Ik vind dat toch bij mijn verantwoordelijkheid horen als ik ervoor kies om met mijn paard/hond de straat op te gaan. Zelf heb ik naast het hesje ook nog een 'vuilnismannenbroek', zo'n donkerblauwe werkbroek die feloranje is met reflectiebanden vanaf de knie omlaag. Volgende winter komt er ook nog een bijbehorende reflectiejas bij en dan kan echt niemand meer om ons heen. En het werkt echt; mensen die gewoon langs mijn stalgenote reden, stopten bijna achter [***] en gingen vervolgens via de andere berm om hem heen. Dank u, automobilisten! _/-\o_

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:20

Meelezer in je andere topic, wat ziet ie er top uit. Zo opgeknapt al.
Fijn dat ie het zo goed deed.
Hopen op meer mooiere dagen zodat je het kan uitbreiden en verder oefenen.

Ik vind je reflectieset top, maar heb wel een kleine kanttekening. Ik merk hier in de polder vooral dat reflectie wel werkt maar eigenlijk te laat voor veel andere weggebruikers. Knipperende lampjes vallen het meeste op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:23

Goed punt! Op mijn rug zit om die reden ook een breed rood fietslampje. Ik ben stiekem ook nog verliefd op van de led-verlichte voortuigen & staartriemen, maar helaas wordt het steeds langer licht. :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:35

woowww dat is een super sexy paard :~ nee zonder gekheid groot gelijk met die reflectie ik ben er zelf ook fan van vlecht ook graag reflectie mee daglicht over geen licht zo ie zo ben ik liever goed zichtbaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:41

Ik ging een aantal jaar geleden ook eens als een reflecterende kerstboom met paard de baan op. In mijn geval wisten ze niet wat ze zagen, er werd toen vlotjes met de lichten gespeeld. :+

Op de facebook pag van een ruitervereniging las ik ooit dat je als ruiter in de natuur neutrale tinten moet dragen, om het wild niet te storen. Heb toen de opmerking gemaakt dat de andere weggebruikers niet zo happy zijn met een "onopvallende" ruiter. Gevolg, na 1 minuut was mijn reactie weg en een minuut later was ik van de pg geband. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:47

Neutrale tinten zodat je als ruiter goed wegvalt tegen de omgeving... Ik snap wel waarom ze jou geband hebben. :')
Ik snap op zich ook goed dat mensen er liever niet als kerstboom bij lopen, maar toen ik nog 11 kilometer heen en 11 km terugfietste over een 80 km polderweg naar de pony's, merkte ik zo'n enorm verschil in rijgedrag van de auto's en vrachtwagens als ik normaal gekleed was of als ik een geel veiligheidsvestje wapperend aan mijn bagagedrager knoopte, dat ik sindsdien helemaal om ben. Zonder reflectie kreeg ik soms bijna de zijspiegels tegen me aan omdat ze gewoon strak rechtdoor reden tijdens het inhalen. Mét reflectie reden ze in een boogje om mij heen, terwijl ik nou niet echt gevaarlijker was geworden of zo. ;)
Met paard erbij loop je niet alleen zelf risico, maar het paard en het overige verkeer ook, dus blijft [***] sexy in reflectie. En wie weet helpen topics als deze anderen ook over de drempel; want ja, je ziet er inderdaad gestoord uit, maar je komt wel veilig thuis. :)

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:00

Netjes hoor! Geen idee hoe druk de polder bij jullie is, maar ik heb een reflectiehesje laten bedrukken. Op de achterkant staat een hele grote "L" en eronder "jong paard' en op de voorkant staat op de linkerkant ook een grote 'L". Ik gebruik 'm nu altijd als ik met de sulky en de net beleerde pony's op stap ga. Maar als ik het hesje eerder had gehad, dan had ik 'm ook zeker aangehad met het verkeerssmak maken van alle paarden in het verleden! Ik merk toch dat andere weggebruikers net even wat voorzichtiger zijn.

En nog een kleine toevoeging over lampjes. Er is onderzoek gedaan (gepresenteerd op een wetenschappelijk congres over paarden) naar het effect van lampjes en reflectie. Het blijkt dat je lampjes veel beter en veel eerder ziet. Bij de Action hebben ze bandjes die je om je arm of been kan doen en die reflecteren en licht geven! Kan je ook heel goed bij je paard om doen!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:12

Leuk onderwerp, reflectie, ik wandel ook vaak met mijn paard en miste een 'wandel-reflectiedeken' in mijn collectie dekens. Die heb ik zelf gemaakt van een reflectie-uitrijdeken, die kan ik nu met inplakstukken (klittenband) zowel als wandel- als uitrijdeken gebruiken. Misschien handig voor iemand, ik heb er een blog over geschreven: http://www.horsystuff.nl/diy-doe-het-ze ... ndeldeken/
Laatst bijgewerkt door stefje op 09-03-16 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:20

Ik hou van reflectie voor op de weg! Ik heb zelf een deken reflecterend gemaakt omdat er simpelweg alleen maar uitrijdekens te koop zijn met reflectie en geen dunne gewone dekens.
Afbeelding
Afbeelding

En verder heb ik zo'n ID-tag ook aan m'n zadel en eentje om m'n nek zodra ik ergens anders ga rijden dan op ons erf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:24

Bedankt voor de tips! :j
Wat ik me alleen afvraag; geldt dat lampjes beter zichtbaar zijn ook voor overdag? Mijn hesje is namelijk ook overdag een groot geel vlak terwijl lampjes kleiner zijn.
Maar laat ik nou net ontdekt hebben dat hier ook een Action zit, dus daar ga ik zeker even langs!

[***] heeft trouwens dit setje, met voor mij ook een vest: http://www.saferidersgear.com/Safe-Ride ... ore_c3.htm
Dit type vest is trouwens illegaal omdat 'POLICY' in het Engels (en Nederlands) teveel op politie/police lijkt. Ik vind dat een prima associatie: aan de kant voor politiepaard [***]. 8-)
Voor de achterkant heeft hij de Parsons Rump (Zoe special met extra reflecterende strepen): http://www.parsonsrump.co.uk/custom-colours. Ik heb ook speciaal voor een feestelijke mix van oranje en geel gekozen omdat beide op andere kleur paarden en in ander licht een andere zichtbaarheid hebben. Dus nu contrasteert het geel op de zwarte vacht, en straks als [***] wit is dan contrasteert het oranje met het wit.

Slim trouwens om zelf een reflectiedeken te maken! Dan heb je namelijk ook de kans om echt goed reflectiemateriaal te gebruiken. Veel reflecterende strepen op paardenspullen zijn namelijk meer grijze verf dan echt goed reflecterende materiaal. >;)

Hmm, ID-tag voor mezelf - daar had ik nog niet over nagedacht. Wel over dat [***] met behulp van omstanders zelf zijn weg naar huis zal moeten vinden als we ooit gescheiden raken, maar ik had nog niet nagedacht over onder welke omstandigheden hij mij kwijt zou kunnen raken. :o Slim idee.
En wat leuk dat er zoveel andere reflectiefans zijn. Ik zou bijna zeggen, Tem voor uitgelicht, dan inspireren we de rest van Bokt ook! ;)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:27

kobuss1 schreef:
Ik hou van reflectie voor op de weg! Ik heb zelf een deken reflecterend gemaakt omdat er simpelweg alleen maar uitrijdekens te koop zijn met reflectie en geen dunne gewone dekens.
[ [url=m/klhjnw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eWdKJe.jpg]Afbeelding[/url] ]

En verder heb ik zo'n ID-tag ook aan m'n zadel en eentje om m'n nek zodra ik ergens anders ga rijden dan op ons erf!

En als t moet hebben we nog reflecterende armbanden voor om de benen en idd van de Action met van die lampjes die aan kunnen of knipperen.

(En dan gewoon bijna nooit de straat op gaan in t donker :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:32

kobuss1 schreef:
(En dan gewoon bijna nooit de straat op gaan in t donker :+ )

Maar dat is logisch; anders zien de mensen niet hoe briljant al je reflecterende glow in the dark contrastkleuren met elkaar in balans zijn. :D

Voor mij was de eerste keer in reflectie met [***] op straat ook wel even slikken (vooral als je toevallig a la kerstboom een bekende tegen het lijf loopt die je begroet met 'Wow, wat zie jij eruit!' :') ), maar dat went snel en nu doet het me niets meer. Sterker nog; ik ben nu zo iemand geworden die met een soort duivels genoegen de peesbeschermertjes expres voor de helft verkeerd om aandoet zodat [***]'s benenwerk nóg verwarrender wordt voor de automobilisten. :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:35

xyzutu2 schreef:
Sterker nog; ik ben nu zo iemand geworden die met een soort duivels genoegen de peesbeschermertjes expres voor de helft verkeerd om aandoet zodat Rio's benenwerk nóg verwarrender wordt voor de automobilisten. :D

Dat doe ik ook vaak haha, vaak doe ik er maar 3 om en denk dan 'dat moet toch een heel grappig gezicht zijn'. Zal toch ook nog meer opvallen ;-).

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 00:44

xyzutu2 schreef:
maar helaas wordt het steeds langer licht. :')

Dat is helemaal niet helaas >;) ik ben altijd weer blij als ik me besef dat het weer 5 min later donker is dan de week daarvoor _O-

Ik volg je topic nog trouw, en de foto's zijn erg leuk! Super die reflectie, zelf ga ik nooit in het donker op pad, maar mocht het ooit nog zo moeten, weet ik waar ik m'n inspiratie vandaan moet halen!

Je topic staat trouwens bij young riders itp, is dat bewust vanwege Rio,!die nog puppy is? :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 06:55

xyzutu2 schreef:
Bedankt voor de tips! :j
Wat ik me alleen afvraag; geldt dat lampjes beter zichtbaar zijn ook voor overdag? Mijn hesje is namelijk ook overdag een groot geel vlak terwijl lampjes kleiner zijn.
Maar laat ik nou net ontdekt hebben dat hier ook een Action zit, dus daar ga ik zeker even langs!

Hmm, ID-tag voor mezelf - daar had ik nog niet over nagedacht. Wel over dat Rio met behulp van omstanders zelf zijn weg naar huis zal moeten vinden als we ooit gescheiden raken, maar ik had nog niet nagedacht over onder welke omstandigheden hij mij kwijt zou kunnen raken. :o Slim idee.
En wat leuk dat er zoveel andere reflectiefans zijn. Ik zou bijna zeggen, Tem voor uitgelicht, dan inspireren we de rest van Bokt ook! ;)

Ik zal morgen het artikel opzoeken en uitpluizen over de lampjes en reflectie.
En nog een tip voor de ID-tags: een hondenpenning. Die gaan niet zo snel kapot, zijn mooi klein en slijten ook niet. Ieder paard van ons heeft er 1 aan het touwhalster zitten. Touwhalster dragen ze altijd buiten (ook voor d'r kar of onder het zadel; past prima onder het hoofdstel).

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:21

Wat een leuk topic!
Ik was er laatst nog niet helemaal op bedacht dat het al ging schemeren toen ik langs de weg liep met de pony.
Nou heb ik een felroze jas, en ik had toevallig nog van die fietslampjes van de HEMA in mijn zak zitten, dus ik had die in haar voorpluk en staart gebonden.
Dat werkte ook nog goed :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 08:16

Verplaatst van JITP naar -> ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:55

@ Gerlindie, dankjewel! :)
Ik vind het op de dagen waarop het steeds sneller donker/licht wordt ook lastig om in te schatten of we nou voor het donker thuis zullen zijn of niet. Gisteren werden we eigenlijk ook een beetje overvallen door de schemering, maar gelukkig waren [***] en ik door de reflectie en het achterlampje goed zichtbaar.

sakvis schreef:
Ik zal morgen het artikel opzoeken en uitpluizen over de lampjes en reflectie.
En nog een tip voor de ID-tags: een hondenpenning. Die gaan niet zo snel kapot, zijn mooi klein en slijten ook niet. Ieder paard van ons heeft er 1 aan het touwhalster zitten. Touwhalster dragen ze altijd buiten (ook voor d'r kar of onder het zadel; past prima onder het hoofdstel).

De ID-tags die ik heb zijn ook van metaal, maar hebben er ook nog een rubberen randje omheen zodat ze niet kunnen rammelen: http://www.bureau-identificatie.nl/prod ... tsplaatje/
Afbeelding
Daar passen zes regels tekst op, dus in [***]'s geval zijn naam (heul belangrijke informatie 8-) ), staladres en drie telefoonnummers. Ik moet alleen nog goede sleutelhangerringen vinden want ze worden geleverd met zo'n kettinkje en die zijn toch minder sterk. Voor mensen hebben ze trouwens ook een erg mooie SOS ketting met ruimte voor medicijninformatie: http://www.bureau-identificatie.nl/prod ... -talisman/ maar die heb ik (nog) niet.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 18:39

bij de gamma !! daar hebben ze ze en goed stevig :D

edit : de sleutelhanger ringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:09

Laat die nou precies op weg naar de Action liggen. *\o/*
Op mijn verlanglijstje voor [***] staan nog een lichtgevend borsttuig van http://www.tuigonderhoud.nl/LED, die dan in het wit, geel of blauw voor over het brede reflecterende borsttuig, met daarbij de lichtgevende staart. Lijkt me zo grappig om die zo achter zijn kont te zien zwaaien. :D

Afbeelding

Je kunt natuurlijk altijd nog een stapje verder gaan en een compleet reflecterend hoofdstel te nemen. Ik vond deze wel erg sjiek, en ook geschikt voor mensen die niet zo van kleurtjes houden: http://www.twohorsetack.com/p-88-englis ... thane.aspx
Helaas wordt het weer ingewikkeld om dit te combineren met bitloos, maar als ik met bit had getraind dan had ik het wel geweten.
En voor mezelf dan nog deze winterjas erbij (scheelt weer hesjes) als combi met mijn blauw/oranje broek en dan zijn we helemaal klaar voor de winter. -O- 8-)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:34

Ik heb aan mijn beugels standaard lampjes hangen, mocht het toch gaan schemeren kan ik die altijd aandoen. Verder een reflecterend hesje met knipperende lampjes en zo een oranje werkjas met reflectie.
Die jas heb ik standaard in de winter aan voor op de scooter.

Eentje bij mij op stal hangt gewoon kerstlampjes op batterijen om zijn paard en andere doen helaas helemaal niks.

Ik ben zelf al eens bijna op een pony ingereden waar de eigenaresse naast liep. Die zag ik echt pas op het allerlaatste moment. Gelukkig voor haar en mij twijfelde ik of ik iets zag en had al gas teruggenomen.
Ik snap mensen nooit die zulke risico's nemen.