Ik zit met een groot dilemma. Ik ben nu 15 jaar rij al een eindje, en rij sinds 5 jaar niet meer op maneges maar op verzorgpaarden en pony's en heb sindskort een halve stal. Maar ze is al wat ouder en zal binnen hier en 2 jaar niet meer bereden kunnen worden. Dus dacht ik om dan eindelijk mijn droom van een eigen paardje waar te maken. Ik ben dan 17, en kan dus wel al wat vakantiejobs enzo doen. (Ik ben ook bereid hard te werken voor wat ik wil en betaal mijn halve stal ook zelf
) Maar is het haalbaar om als studente in ASO een eigen paard te betalen en onderhouden? De meeste tieners die ik ken met een paard zitten ofwel in TSO of BSO (waardoor ze denk ik meer tijd hebben) of betalen hun ouders alles. En ik wil natuurlijk geen paard kopen om het dan na een jaar weer te moeten verkopen. Als ik een eigen paard koop blijft het bij mij tot het echt niet meer kan. Impulsief aankopen staat dus niet in mijn woordenboek. :pEn ik wil natuurlijk ook na mijn middelbare gaan verder studeren. Kan ik dan wel een paard houden?
Hoe doen (deden) jullie dit? Hebben jullie tips of advies? (Tijd en geld)
Die vallen hooguit bij voor mijn studie of huur.