Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hij was heel braaf! bleef netjes naast me lopen, zelfs in galop. Mowgli4 schreef:Veel overgangen makenhelpt ook voor het luisteren, maar zeker ook als soort "training" voor je paardje.
Wat ik ook wel eens doe, is dat als er een regenplasje (wil ponylief niet doorheen), of Een takje in de berm ligt, laat ik hem daarover heen springen
Plassen vind ie geweldig! Hoe groter/dieper hoe leuker, ook aan de fiets. Wat kan ie dan knap lopen haha Killed schreef:ik ben sinds kort ook beginnen fietsen met paard omdat ik even niet kon rijden wegens zadelproblemen.
Paardje vind het heel leuk en blijft over het algemeen mooi bij me als ik vertraag of versnel. Ik laat ze wel altijd naast de fiets lopen want ze loopt er veel liever achter maar dan komt ze erg kortbij.
Ik doe het gewoon aan het halster met een touw van 3m zodat er voldoende ruimte gecreeerd kan worden, is er echt iets loos dan laat ik haar gewoon los en stop ik.
Sunke schreef:Op verschillende ondergronden oefenen, hier wordt er ook regelmatig gefietst met een menpaard om de conditie bij te houden en hem niet teveel te belasten.
En overgangen maken, dat hij goed reageert op je stem