geen band en geen grondwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pownpown

geen band en geen grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:02

hoi allemaal,
ik heb een hele leuke verzorgpony alleen ik heb een probleem,
we hebben een klik, maar geen echte band,
ik heb ook nog een groter probleem, de eigenaar wilt niet dat ik grondwerk met haar doe (vrijheidsdressur, longeren) eerst vond ik dat niet erg, rijden is leuk, maar nu ik haar zo'n halfjaar heb, is het heel irritand geworden, elke keer t zelfde doen, op het paard mag ik alles, ik wijk, ik draaf over balkjes, af en toe spring ik, maar onze band word er niet beter op, nu ben ik haar ook wat langer gaan poetsen, gewoon al haar lievelings plekjes extra lang, en ik stap aan de voet uit zodat ik toch wat met haar doe, een beetje wandelen dus, we hebben wel een klik dat merk je aan r houding, ze is op haar gemak en loopt lekker aan de teugel,
toch wil ik een band, ik mag miss wel binnekort gaan longeren maar ik wil nu graag weten wat ik kan doen zodat we een betere band krijgen,
als iemand iets weet, graag een comment!
x

Flowery

Re: geen band en geen grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:04

Er bestaat meer grondwerk dan alleen longeren en vrijheidsdressuur :) Misschien leuk om je te verdiepen wat er nog meer voor leuks te doen is naast het paard!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:05

Is er een reden dat je geen grondwerk mag doen? Misschien als je het alleen icm les doet? :)

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:06

Waarom mag je er van de eigenaar niet naast? Misschien kan je eens vragen waarom het niet mag.

pownpown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:06

Flowery schreef:
Er bestaat meer grondwerk dan alleen longeren en vrijheidsdressuur :) Misschien leuk om je te verdiepen wat er nog meer voor leuks te doen is naast het paard!

het probleem is dus dat ze wilt dat ik rijd,
maar miss heb je wat optie's en dan kan ik vragen of ik dat kan doen? :)

pownpown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:07

mingming schreef:
Waarom mag je er van de eigenaar niet naast? Misschien kan je eens vragen waarom het niet mag.

zelf doet ze elke dag grondwerk en vrijheidsdressuur, ze is bang dat ik het fout ga doen en dat zei het dan weer moet opbouwen...

pownpown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:07

JudArthos schreef:
Is er een reden dat je geen grondwerk mag doen? Misschien als je het alleen icm les doet? :)

het is een pensionstal, nooit les :/ les krijg ikop m'n manege en daar staat ze niet...

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:08

pownpown schreef:
mingming schreef:

zelf doet ze elke dag grondwerk en vrijheidsdressuur, ze is bang dat ik het fout ga doen en dat zei het dan weer moet opbouwen...

Op die manier. Vraag anders eens aan haar of jullie samen kunnen grondwerken? Dat ze je een soort les geeft? En verder, je zei ook dat je graag wat langer wilt poetsen, dat lijkt me niet zo een probleem toch? Of is ze er altijd bij, dat ze op je staat te wachten?

pownpown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:09

mingming schreef:

zelf doet ze elke dag grondwerk en vrijheidsdressuur, ze is bang dat ik het fout ga doen en dat zei het dan weer moet opbouwen...[/quote]

Op die manier. Vraag anders eens aan haar of jullie samen kunnen grondwerken? Dat ze je een soort les geeft? En verder, je zei ook dat je graag wat langer wilt poetsen, dat lijkt me niet zo een probleem toch? Of is ze er altijd bij, dat ze op je staat te wachten?[/quote]

nee haha dat gelukkig niet, maar heeft langer poetsen nut?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:09

voor een goede band helpen stukjes appel of wortel...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:09

En zou je ook geen grondwerk mogen doen onder begeleiding van de eigenaresse?

Heb je al wel aangekaart dat je graag de band zou willen verbeteren vanaf de grond, misschien vind ze het wel alleen maar fijn dit je dit op deze manier wilt versterken en wil ze je dan juist graag begeleiden?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:10

Wil ze dat je rijd om de beweging te geven. Want dan kan grondwerk toch de warming up zijn en ga je erna rijden?

Ik kan me wel voorstellen dat ze bijv. niet wil dat je 'truucjes' aanleert zoals steigeren of spaanse pas. Maar ik zou niet inzien waarom grondwerk slecht zou zijn. Dus ik zou vragen of je dan misschien voor of na het rijden grondwerk mag doen om aan de band te werken.

Van longeren krijg je trouwens niet zoveel band (is mijn ervaring ;)). Mag je misschien wandelen met het paard? Dan kun je misschien na het rijden een rondje gaan wandelen.
Ook bijvoorbeeld poetsen, masseren e.d. zijn goede teambuildingsdingen

pownpown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 22:11

Storm2009 schreef:
Wil ze dat je rijd om de beweging te geven. Want dan kan grondwerk toch de warming up zijn en ga je erna rijden?

Ik kan me wel voorstellen dat ze bijv. niet wil dat je 'truucjes' aanleert zoals steigeren of spaanse pas. Maar ik zou niet inzien waarom grondwerk slecht zou zijn. Dus ik zou vragen of je dan misschien voor of na het rijden grondwerk mag doen om aan de band te werken.

Van longeren krijg je trouwens niet zoveel band (is mijn ervaring ;)). Mag je misschien wandelen met het paard? Dan kun je misschien na het rijden een rondje gaan wandelen.
Ook bijvoorbeeld poetsen, masseren e.d. zijn goede teambuildingsdingen

er rjd niemand anders op dan ik, ze wilt niet dat ze niet bereden word dus ik moet blijven rijden, haha :)

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:12

Tja, longeren en vrijheidsdresuur mogen doen zijn geen garantie voor een band.
Ik reken meestal minimaal een jaar bijna dagelijks contact voordat ik er vanuit ga dat er een band is.
Dat je geen vrijheidsdressuur mag vind ik zelf niet zo raar. Mijn verzorgers mogen dat ook niet.

Eentje mag longeren maar pas nadat we dat eerst samen hadden gedaan en ik zeker wist dat zij het op mijn manier deed.

Denk door wat je nu doet, langer poetsen en dan vooral de kriebelplekjes je juist heel goed bezig bent.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:15

Wat verwacht je van een band met de pony?
Je hebt een goede klik en je rijdt haar nu pas een half jaartje... een goede band is niet af te dwingen (ook niet met vrijheidsdressuur of ander grondwerk) dat kost ook gewoon tijd en elkaar leren kennen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:17

@pownpown ik denk dat praten met de eigenaar en vragen wat wel en niet mag de enige optie is!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:40

Dit topic wordt gesloten omdat het is aangemaakt door een schaduwaccount.