[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:35

Volgens mij ook niet :')

Esra_P
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-10-13

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:38

Super knap gedaan hoor Jill! Je bent zo vriendelijk naar hem gebleven echt zo mooi om te zien! Gelukkig liet hij ook hele mooie stukken zien! Jullie komen er wel toppers!

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:39

Respect hoe je het toch hebt afgemaakt!

piquers3
Berichten: 75
Geregistreerd: 04-05-17

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:38

Ja, echt respect hoe je toch de proef af hebt kunnen maken. :j
Ik zie dat je niet op de startlijst staat voor de kur, afgemeld?

Melisjeee
Berichten: 1334
Geregistreerd: 09-04-13

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:39

Wat heb je toch fijn met hem de proef nog uitgereden, maar wat zonde van het begin! Je was overigens niet de enige waarbij er bakkabouters in de hoek van de jury liepen, bij de viertallen sprongen ze ook om de beurt opzij.

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:41

DideH schreef:
Inderdaad superzonde! Gok dat je na afgelopen weekend ook iets anders had verwacht nu dan dit :(
Vond het wel superstoer dat je gewoon door bleef rijden! Laten we het maar zien als belangrijke kilometers voor de toekomst! :j

Edit: moet je nou trouwens na afloop persé in de ring blijven tot de score kwam? :?


Nu is dit natuurlijk ook een hele andere entourage dan afgelopen weekend. Ik denk niet dat Jill het heel erg vind dat Enzos schrikt, daar is ie immers nog jong voor en daar moet ie kilometers voor maken. Tuurlijk is het jammer, maar het is niet raar ofzo.. Zolang Enzos de spanning ook weer los kan laten komt het wel goed... ;-)

Ik vind dat jullie het heel goed hebben gedaan Jill! Echt super netjes gereden en Enzos heeft zo zijn best gedaan! Toppers zijn jullie!

DideH
Berichten: 7004
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:47

_Marinke_ schreef:
DideH schreef:
Inderdaad superzonde! Gok dat je na afgelopen weekend ook iets anders had verwacht nu dan dit :(
Vond het wel superstoer dat je gewoon door bleef rijden! Laten we het maar zien als belangrijke kilometers voor de toekomst! :j

Edit: moet je nou trouwens na afloop persé in de ring blijven tot de score kwam? :?


Nu is dit natuurlijk ook een hele andere entourage dan afgelopen weekend. Ik denk niet dat Jill het heel erg vind dat Enzos schrikt, daar is ie immers nog jong voor en daar moet ie kilometers voor maken. Tuurlijk is het jammer, maar het is niet raar ofzo.. Zolang Enzos de spanning ook weer los kan laten komt het wel goed... ;-)

Ik vind dat jullie het heel goed hebben gedaan Jill! Echt super netjes gereden en Enzos heeft zo zijn best gedaan! Toppers zijn jullie!


Bedoelde ook niet dat het erg is of dat Jill dat zou vinden :)
Meer dat ik mij er iets bij kan voorstellen dat ze na afgelopen weekend nog een beetje op een roze wolk aan het zweven was en dat je dit dan niet helemaal verwacht :j

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:45

piquers3 schreef:
Ja, echt respect hoe je toch de proef af hebt kunnen maken. :j
Ik zie dat je niet op de startlijst staat voor de kur, afgemeld?

Volgens mij moet je minimaal 60 procent hebben gehaald, wil je kür mogen rijden.

Ontzettend jammer van de spanning. Volgende keer beter.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:47

Ze lost t sowieso altijd wel netjes op als dr paarden schrikken vind ik. Welk paard t dan ook is. Zonde dat ie schrok maar dit hoort bij zijn leerproces zeg ik dan maar. Het wordt steeds minder eng (hoop ik) ;-)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:50

Op Insta stond dat Enzie alweer lekker in eigen stalletje stond :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:45

He, jij en Jordy niet meer in het knhs talententeam?
Dacht even dat ik het verkeerd las. Wat jammer zeg.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:51

Is dat misschien omdat Jill 25 wordt dit jaar?
Zie dat Anne Meulendijks net zo oud is. Misschien dan door de vernieuwde regels rondom kaders?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:46

Ik liep de peelhal in en zei tegen m'n vriendin dat hier toch wel erg veel te zien was voor een paard. En dat vond Enza blijkbaar ook want wat vond hij het spannend! Maar petje af voor Jill, echt een hele fijne ruiter (viel extra op tussen de andere u25 deelnemers).

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:56

Dee_Es schreef:
Ik liep de peelhal in en zei tegen m'n vriendin dat hier toch wel erg veel te zien was voor een paard. En dat vond Enza blijkbaar ook want wat vond hij het spannend! Maar petje af voor Jill, echt een hele fijne ruiter (viel extra op tussen de andere u25 deelnemers).

Eens! Toen ik op de tribune zat dacht ik nog dat die ring misschien wel spannender is dan de hoofdring.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:36

Vond t erg lawaaierig, stuk tribune waar ik zat ging 3x een telefoon af tijdens Jill dr proef en denk dat t niet meehielp dat de juryvoorzitter zn jas over juryhokje gehangen had. Kan ook weer een kabouter onder zitten he :(

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:40

Waarom zit jij niet meer in het knhs talenten team Jill?

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:56

Ik weet dat ze mensen uit het KNHS talententeam halen als ze ‘te weinig’ gepresenteerd hebben het afgelopen jaar.. geen idee of dit de daadwerkelijke reden is.

Maar ik vind het belachelijk! Al denk ik dat Jill het team niet nodig heeft om haar talent te bewijzen!
Maar ze wint 2016 en 2017 op basis van publiekstemmen. En nog zit ze niet in het team. :?


Ik vind dat er gekeken moet worden naar echt talent! En manier van de paarden opleiden!!! Want enkele dressuuramazone’s halen dan wel vele hogere scores.. maar hebben de paarden niet zoals Jill aan het lopen?! (Waar is het achterbeen?????) maar door die mooie punten zitten zij in het team.
Ik zeg niet dat ze niet hard werken.. maar in mijn ogen leiden ze hun paarden op de iets minder goede manier op.

Jill! Van mijn kant meer dan alleen respect! +:)+

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:50

Annekeee schreef:
Ik weet dat ze mensen uit het KNHS talententeam halen als ze ‘te weinig’ gepresenteerd hebben het afgelopen jaar.. geen idee of dit de daadwerkelijke reden is.

Maar ik vind het belachelijk! Al denk ik dat Jill het team niet nodig heeft om haar talent te bewijzen!
Maar ze wint 2016 en 2017 op basis van publiekstemmen. En nog zit ze niet in het team. :?


Ik vind dat er gekeken moet worden naar echt talent! En manier van de paarden opleiden!!! Want enkele dressuuramazone’s halen dan wel vele hogere scores.. maar hebben de paarden niet zoals Jill aan het lopen?! (Waar is het achterbeen?????) maar door die mooie punten zitten zij in het team.
Ik zeg niet dat ze niet hard werken.. maar in mijn ogen leiden ze hun paarden op de iets minder goede manier op.

Jill! Van mijn kant meer dan alleen respect! +:)+


Ik vind dat je hier de rest van het team enorm afvalt.
Deze meiden hebben hun paarden ook zelf opgeleid, zijn merendeel gewoon ergens in dienst of runnen hun eigen stal waar ze meer dan 3 paarden op een dag doen maar ook sochtends gewoon stallen staan te scheppen en daarnaast vaak nog een paard of 5, 6, 7 rijden en avonden staan les te geven.
Ik zeg dus niet dat jill er niet hard voor werkt maar wel dat sommige van deze meiden nog veel meer werk verzetten en daarbij, kennelijk, betere resultaten halen.

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:09

Stille meelezer meld zich.

Ik ben het eens met Irisje. Hoewel ik Jill haar plek zeker gun, moet er niet aanvallend gedaan worden over de anderen die wel een plek kregen. Die meiden werken er gewoon kei hard voor, en het is niet omdat hun manier van rijden niet "goed" is volgens anderen, dat het daarom ook echt een foute manier is.

Anneke, jij trekt in twijfel of die beter scorende amazones ook daadwerkelijk beter zijn? Ik denk dat jury's op dat niveau kundig genoeg zijn om daar over te oordelen.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:33

Annekeee schreef:
Ik weet dat ze mensen uit het KNHS talententeam halen als ze ‘te weinig’ gepresenteerd hebben het afgelopen jaar.. geen idee of dit de daadwerkelijke reden is.

Maar ik vind het belachelijk! Al denk ik dat Jill het team niet nodig heeft om haar talent te bewijzen!
Maar ze wint 2016 en 2017 op basis van publiekstemmen. En nog zit ze niet in het team. :?


Ik vind dat er gekeken moet worden naar echt talent! En manier van de paarden opleiden!!! Want enkele dressuuramazone’s halen dan wel vele hogere scores.. maar hebben de paarden niet zoals Jill aan het lopen?! (Waar is het achterbeen?????) maar door die mooie punten zitten zij in het team.
Ik zeg niet dat ze niet hard werken.. maar in mijn ogen leiden ze hun paarden op de iets minder goede manier op.

Jill! Van mijn kant meer dan alleen respect! +:)+


Ze heeft niet de verkiezing van het talent van het jaar gewonnen, ze had een prijs op basis van publieksstemmen. Ze heeft de populariteitsprijs gewonnen. Ook leuk maar niet waar de verkiezing over gaat. Bovendien is ze uit het kader en heeft ze zich er nog niet weer in gereden. Dus objectief bezien niet zo raar dat ze niet in het team zit het komende jaar. Heel jammer voor Jill want zomist ze denk ik een stuk begeleiding, geld en privileges. Maar goed. Ik denk dat ze dankbaar is voor de tijd die ze er wel in heeft gezeten. Dat kunnen toch maar weinig mensen zeggen.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:20

Ik snap dat er “ophef” kan zijn over mijn bericht. Mensen die echt goed lezen, en snappen waar ik op doel. Begrijpen wat ik wil zeggen!
Mij hoor je NIET zeggen dat de andere meiden er minder hard voor werken! Ik heb ook een Maxime of een Anne (om even twee namen te normen op social media) en zie ook dat ze dag in en uit bezig zijn om hun droom te verwezenlijken! Meer dan respect, want topsport is ontzettend hard werken!
Daar heb ik GEEN commentaar op, alleen maar respect voor!

Waar ik overval, is dat er in mijn ogen alleen naar de score gekeken wordt ipv de manier dat het paard daadwerkelijk opgeleid wordt. Ik mis bij enkele andere ruiters, het achterbeen. (Ga verschillende rijfoto’s maar na van fotografen op verschillende wedstrijden)
Dat vind ik jammer... er wordt liever een ruigvoorbeen gezien....

Hopelijk begrijpen jullie mijn toelichting iets beter..! :)
Anders even goede vrienden, ieder zijn eigen mening toch ;)

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:53

Ja hoor. Even goede vrienden. Ieder heeft recht op zijn eigen mening. Het resultaat van een proef komt naar mijn mening tot stand na een optelling van alle aspecten van het getoonde in de ring. Dan geldt niet alleen een goed gebruik van een achterbeen, maar ook van ruggebruik, souplesse, geslotenheid, oprichting, impuls en schwung en noem maar op. Kennelijk is het totaalplaatje bij de anderen beter in de ring. Hoe er getraind wordt? Ik weet het niet. Ik ben er niet bij. Dus daar kan ik geen oordeel over hebben.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:12

Scores en resultaten zijn nou eenmaal meetbaar. In een jurysport nog meer subjectiviteit introduceren als het gaat om schaarse plekjes in een duur traject... Daar zou ik als KNHS zijnde ook mijn fingers niet aan willen branden ;)

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: [VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 12:39

Lieve allemaal, keep it cool, niks aan het handje.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:44

Jiill_ schreef:
Lieve allemaal, keep it cool, niks aan het handje.



Gt, tssss.. belachelijk -O-
Wij willen op zijn minst dat je een sneer gaat geven nu of lekker gaat zeiken ofzo.
Iets in de trant van 'ach, ze moeten het zelf weten, ik weet wel beter'...

Pliesss??