[VOLG] Int. dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 15:43

Anoniem schreef:
Nou, het komt wel wat kattig over. Ik bedoelde het juist uit interesse, om jouw invalshoek te lezen.
Juist omdat jij niet recreatief rijdt(ik wel),en ik dan dus enorm benieuwd ben waarom jij bepaalde dingen juist wel,of juist niet doet.
Voor t zelfde geld zijn jouw paarden wel goed los na 10 minuten longeren(noem maar wat hoor),op een bepaalde manier. Daar was ik wel benieuwd naar.
Dus niet om je te verantwoorden, dat hoef je niet te doen imo.


Vervelend dat je mijn reactie als kattig ervoer! Dan hebben we elkaar allebei niet helemaal goed begrepen :) !

Even goede vrienden!

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:51

Super vlog ik geniet er echt van om je bezig te zien met je knappers. En als ook n Brabander geniet ik ervan dat je niet 'netjes' doet maar gewoon praat zoals we allemaal hier in de buurt praten

Wat mij nog interessante onderwerpen lijken:
* wat doe je in je 10m training (mijn jonkie is ook fijner als ik 1x in de week zo'n korte training erdoor gooi)
* waarop heb je Enzo en Macho 'uitgekozen'
* Hoe bereid je je paarden rijtechnisch voor op bijvoorbeeld de wissels, keertwendingen etc
* wat zijn de goede en de zwakke punten van je paarden en hoe pas je je training daar op aan

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:53

echt leuke vlogs om te volgen, soms ietsje meer licht om te filmen is het allemaal wat makkelijker te zien, maar het is gewoon ook erg moeilijk om mooi binnen te filmen, dan heb je al een behoorlijk goede camera nodig die het zonder bijverlichten afkan. enniewee, super leuk!!

en als ik het toch mag durven vragen (want grand-prix ga ik zelf niet halen denk ik meer)... die mooie roosjes kan ik nog wel vlechten met naald en draad, maar dat verschrikkelijk mooi glimmend krijgen, hoe doe je dat? in je vlog liet je al eens wat producten zien die je gebruikt voor zamacho, en op je profiel staan ook hele mooie foto's: wat voor glimproduct gebruik jij ervoor? was je de manen eerst ook nog uit oid?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:03

Nog meer dan genoeg onderwerpen voor vlogs geloof ik!

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:04

haha zeker! Kei leuk! Iemand op youtube vroeg zich af ik niet bang was dat ik niet meer wist waar ik over moest vloggen... naaaa :')

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:06

Jiill_ schreef:
haha zeker! Kei leuk! Iemand op youtube vroeg zich af ik niet bang was dat ik niet meer wist waar ik over moest vloggen... naaaa :')

En als je het niet meer zou weten ga je op alfabetische volgorde alle oefeningen doen

Vind het echt leuk zo mee te kijken, weet nog het begin van Macho, zaten we ih Z bokkers topic :D

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:09

Yvank_ schreef:
Wat een ontzettend leuke vlogs :) ! Doe er leuke inspiratie uit op.

Wat ik mij afvraag, ik begreep dat je in de eindfase van de pabo zit? Hoe combineer jij je studie en straks ook werk met de paarden? Ik werk zelf sinds een maand na mijn opleiding te hebben afgerond full time en merk dat het daarnaast best pittig is om twee wedstrijdpaarden te trainen en uit te brengen. Nou rij ik natuurlijk slechts basissport dus niet vergelijkbaar :') , maar kan mij indenken dat het op jouw niveau nog lastiger te combineren is!



Ik moet nog een half jaartje, alleen stage nog. Eerste halfjaar theorie van het afstuderen ging prima, maar nu heb ik dus noodgedwongen mijn studie on hold moeten zetten omdat het niet te combineren is fulltime voor de klas. Vandaar dat ik nu ook tijd heb voor het vloggen. Ik weet ook niet echt hoe ik het moet gaan combineren, ik probeer gewoon vooral te genieten van dat ik dit allemaal mee mag maken, paardrijden is sowieso net modellenwerk dus je bent al snel 'over de datum'. Ik ben nu nog jong en mijn ouders vinden het ook prima dat ik nu voor mijn sport kies, ik heb nu ook eindelijk tijd om wat geld te verdienen omdat ik niet naar school hoef, wat dus ook echt cool is :D. Ik ben wel voornemens om mijn studie af te maken, ik zie alleen wel wanneer!

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:11

Jotoma schreef:
Toevallig klikte ik dit topic aan, wat leuk! Ik heb alle 10 filmpjes achter elkaar bekeken, goed om te zien hoe je jezelf verbeterd op vlog-gebied en zo open staat voor de gegeven tips.

In het geval van IB, vraag je dan ook toestemming om achter de schermen te mogen filmen?

Ik vind het heel leuk om te zien. Ook zaken zoals stalmanagement. Ik doe dit voor mijn paard ook zoals ik denk dat het t beste is, maar een kijkje in de keuken zo vind ik erg inspirerend.
Naar mijn inziens kan je topsportpaarden niet vergelijken met de gemiddelde bokker en zijn huis-tuin-en-keukenpaard. Dus ook het management niet. Ik vind het top om te zien hoe goed je voor je paarden zorg draagt!

Ik volg je inmiddels op twitter en ben benieuwd hoe je toekomst er verder uit gaat zien.


Nee dat hoeft gelukkig niet! Mijn collega-ruiters hebben er ook vaak geen problemen mee, ze willen best even zwaaien voor de camera :') *D

Dankjewel voor je leuke en lieve reactie!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:15

En zelfs parttime onderwijs is lastig combineren.

Ik werk part time, maar met alle extra dingen die erbij komen zou je soms anders denken... Wat dat betreft kun je beter full time werken, krijg je iig betaald... Ik kom elke maand meerdere dagen "terug" waar een full timer niet terug kan komen.

En idd met jouw sport, jouw niveau is het niet te doen. Ook oart time niet. Dan zou je veel mazzel moeten hebben en een duo treffen waar je veel dagen mee kan ruilen steeds.

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:18

MariekeS_ schreef:
Ik had nog een vraagje met betrekking tot je '10 minuutjes erop, even loswerken'.
Het viel me in je IB vlogs ook al op.
Is dat iets wat je ook opgebouwd hebt met het niveau? Deed je dat ook toen de paarden nog basis gereden waren? Het spreekt mij wel heel erg aan hoe jij dat zo 'relaxt' in je training meeneemt, maar ik kan me voorstellen dat je die 10 minuten ook aanpast aan je paard.

Het lijkt mij nog niet zo simpel als je paard minder ver in de basis opleiding is, om in 10 minuten voldoende resultaat te boeken dat het iets positiefs toevoegt. Je ziet zo vaak paarden/ruiters die niet gelijk 'fijn' zijn.
Of is dat iets wat volgens jou tussen de oren van ruiters zit? Dat men teveel verwacht in die 10min?
Ik neem aan dat je die 10min ook 'met voorbedachte rade' rijdt, en niet alleen maar aan een lange teugel al chillend rondjes stapt? :+


Hmm even denken.. ik weet eigenlijk niet meer of ik dit altijd al deed, ik denk dat ik vroeger makkelijker zei: 'ach hij heeft zo hard gewerkt, vandaag heeft hij vrij'. Maar ik heb gemerkt dat je toch beter heel eventjes erop kan gaan zitten, 10 min. is op een dag natuurlijk niks, en je stapt de dag erna met een voorsprong op.

Ik rij altijd 10 minuten los over de rug, beetje buigen, beetje zijwaarts stap-draf-galop en een wissel naar links en rechts. Dan stap ik eventjes en dan pak ik hem op 'bovenin' en ga ik trainen, nog wel vaak stappen tussendoor maar dat is dan heel eventjes om weer op adem te komen en/of de spieren te ontspannen, dat is een normale training. Als ik het heb over '10 minuutjes' dan bedoel ik eigenlijk alleen het losrijden van mijn training. Dus ik pak hem niet op, na het losrijden is hij klaar. Is dit een beetje duidelijk? Ik zal het op mijn lijstje zetten om eens voor te doen ;) haha.

Jiill_

Berichten: 1637
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 16:21

Michelle77 schreef:
En zelfs parttime onderwijs is lastig combineren.

Ik werk part time, maar met alle extra dingen die erbij komen zou je soms anders denken... Wat dat betreft kun je beter full time werken, krijg je iig betaald... Ik kom elke maand meerdere dagen "terug" waar een full timer niet terug kan komen.

En idd met jouw sport, jouw niveau is het niet te doen. Ook oart time niet. Dan zou je veel mazzel moeten hebben en een duo treffen waar je veel dagen mee kan ruilen steeds.



haha ja klopt Michelle! Toen was Mach nog een hertje :Y) . Ik heb niet zo'n handige baan bedacht naast topsport inderdaad haha. Toen ik begon aan mijn studie was er nog geen passend onderwijs, met het werk wat er daardoor onder andere bijkomt maakt het nu alleen nog maar meer onbereikbaar voor mij om het ooit te combineren... Wij hebben thuis 2 bedrijven, ik vind dat ook hele leuke business dus vervelen hoef ik me zeker niet!

Spenk
Berichten: 21800
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:25

Dat snap ik volkomen :j

Een kantoorbaan kan je denk ik ook makkelijker combineren. Als je dan bijvoorbeeld 2 of 3 dagen per week werkt dan heb je ook alleen die dagen.

Maar ik snap dat je je nu richt op je sport!

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:25

Echt onwijs leuk om te zien, je vlogs! super leuk dat je ons zo mee laat kijken!

Vraagje, hoe ga je om met je wedstrijdspanning?
Of hoe heb je daarmee om leren gaan?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:31

Gelukkig kun je thuis dan lekker werken en ervaring opdoen.
Enige manier om te combineren als je zoveel sport als nu, is eventueel invallen. Weet niet hoe dat bij jou id regio is?
Dan kun je alleen bepaalde dagen aangeven waarop je beschikbaar bent.

Maar ja dan moet je idd wel je lio eerst door. Bij ons kon je toen kiezen voor een half jaar 4 dagen of een heel jaar 2. Misschien is er in overleg eea mogelijk voor je?

Vind het altijd bijzonder, er zijn tal van mogelijkheden voor topsporters op de middelbare school maar daarna is het klaar.

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:41

Oh, waar ik trouwens benieuwd naar ben: Is het aangekochte paard dat je van je ouders hebt gekregen (toen je 15 was?) echt een mazzeltje? of was het echt een paard van kwaliteit (dat jullie je daar bewust van waren? :D )
Dat elk paard Z kan lopen is denk ik wel waar, maar niet elk paard kan natuurlijk grand prix lopen. zelfs niet met de juist ruiter. :P dus hoe zit dit?

Jellybeans
Berichten: 2556
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:47

Misschien kan je ook een keer je 'paardenspullenstash' showen :P
Je weet wel, beautybloggers en vloggers doen dat ook wel maar dan met make-up.
Lijkt mij heel leuk om te zien!

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:50

Ik volg je vlogs sinds Indoor Brabant en vind ze echt super leuk!
Ook dat je zo snel inspeelt op vragen en dan dingen filmt. Ik kan het ook begrijpen als je gewoon zegt er komt 1 filmpje per week online. Dan kun je plannen of eventueel vooruit werken, soms handig in drukke tijden!
Maar van de andere kant is het ook je goed recht om te zeggen ik vlog gewoon niet als ik het druk heb :D .

De vraag van DarkChrystal was volgens mij inderdaad puur uit interesse! Soms heb je dat met internet dan dingen verkeerd overkomen :) .

Ik ben heel benieuwd naar je filmpje over voer +:)+ .

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:00

Jellybeans schreef:
Misschien kan je ook een keer je 'paardenspullenstash' showen :P
Je weet wel, beautybloggers en vloggers doen dat ook wel maar dan met make-up.
Lijkt mij heel leuk om te zien!


@Jill: Eigenlijk zou je Bit eens moeten benaderen, of EJ of Divoza. Je maakt nu allemaal gratis reclame en reviews, dat is iets waar online veel waarde aan wordt gehecht.
Met een ander bedrijf kan je je bereik vergroten en ook nog wat leuks mee verdienen lijkt me.
En je bent interessant voor bedrijven omdat je denk ik ook al redelijk wat volgers hebt!

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:07

Jiill_ schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik had nog een vraagje met betrekking tot je '10 minuutjes erop, even loswerken'.
Het viel me in je IB vlogs ook al op.
Is dat iets wat je ook opgebouwd hebt met het niveau? Deed je dat ook toen de paarden nog basis gereden waren? Het spreekt mij wel heel erg aan hoe jij dat zo 'relaxt' in je training meeneemt, maar ik kan me voorstellen dat je die 10 minuten ook aanpast aan je paard.

Het lijkt mij nog niet zo simpel als je paard minder ver in de basis opleiding is, om in 10 minuten voldoende resultaat te boeken dat het iets positiefs toevoegt. Je ziet zo vaak paarden/ruiters die niet gelijk 'fijn' zijn.
Of is dat iets wat volgens jou tussen de oren van ruiters zit? Dat men teveel verwacht in die 10min?
Ik neem aan dat je die 10min ook 'met voorbedachte rade' rijdt, en niet alleen maar aan een lange teugel al chillend rondjes stapt? :+


Hmm even denken.. ik weet eigenlijk niet meer of ik dit altijd al deed, ik denk dat ik vroeger makkelijker zei: 'ach hij heeft zo hard gewerkt, vandaag heeft hij vrij'. Maar ik heb gemerkt dat je toch beter heel eventjes erop kan gaan zitten, 10 min. is op een dag natuurlijk niks, en je stapt de dag erna met een voorsprong op.

Ik rij altijd 10 minuten los over de rug, beetje buigen, beetje zijwaarts stap-draf-galop en een wissel naar links en rechts. Dan stap ik eventjes en dan pak ik hem op 'bovenin' en ga ik trainen, nog wel vaak stappen tussendoor maar dat is dan heel eventjes om weer op adem te komen en/of de spieren te ontspannen, dat is een normale training. Als ik het heb over '10 minuutjes' dan bedoel ik eigenlijk alleen het losrijden van mijn training. Dus ik pak hem niet op, na het losrijden is hij klaar. Is dit een beetje duidelijk? Ik zal het op mijn lijstje zetten om eens voor te doen ;) haha.


+:)+ Duidelijk!
Niet zo zeer de 10 minuten dus, maar meer alleen even de basis van het losrijden en dan weer lekker klaar. Lijkt me leuk om daar een vlog van te zien als je door je hele lijst met 'to do's' heen bent :D

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:07

Jotoma schreef:
Jellybeans schreef:
Misschien kan je ook een keer je 'paardenspullenstash' showen :P
Je weet wel, beautybloggers en vloggers doen dat ook wel maar dan met make-up.
Lijkt mij heel leuk om te zien!


@Jill: Eigenlijk zou je Bit eens moeten benaderen, of EJ of Divoza. Je maakt nu allemaal gratis reclame en reviews, dat is iets waar online veel waarde aan wordt gehecht.
Met een ander bedrijf kan je je bereik vergroten en ook nog wat leuks mee verdienen lijkt me.
En je bent interessant voor bedrijven omdat je denk ik ook al redelijk wat volgers hebt!


#Nutella 8-) (dat stukje vond ik hilarisch :D)

Mijkee_
Berichten: 1685
Geregistreerd: 19-07-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:20

Leuke vlogs weer Jill! :):)

Ik was eigenlijk benieuwd of je Soleil (?) en haar veulen nog hebt? Of zijn die toentertijd verkocht?

Ben benieuwd naar je volgende vlog!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:23

MariekeS_ schreef:
Jotoma schreef:

@Jill: Eigenlijk zou je Bit eens moeten benaderen, of EJ of Divoza. Je maakt nu allemaal gratis reclame en reviews, dat is iets waar online veel waarde aan wordt gehecht.
Met een ander bedrijf kan je je bereik vergroten en ook nog wat leuks mee verdienen lijkt me.
En je bent interessant voor bedrijven omdat je denk ik ook al redelijk wat volgers hebt!


#Nutella 8-) (dat stukje vond ik hilarisch :D)


Ik kreeg ook werkelijk waar, gelijk zin in een boterham met nutella :D

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:40

Super leuke vlogs!! Genieten om er samen met mijn meisjes naar te kijken. Die kijken helemaal hun ogen uit wat jij allemaal beleeft en presteert. Hopelijk volgen er nog veel meer, wij zijn er klaar voor :-)

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Internationale dressuurwedstrijd, kijkje achter de schermen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:19

:D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:09

O ja, Nutella..... :') Eerste wat ik toen dacht was, ik ben goed bezig, want ik eet ook iedere ochtend een boterham met Nutella. *\o/* *\o/* *\o/*