in de zomer van 2015 heb ik de mooie gelegenheid gehad om een keer in dameszadel te rijden bij mijn oppaskinderen.
het paard heet Kruimel, en is een duitse springmerrie. Ik rijd haar af en aan sinds 3 jaar geleden, als ik kom oppassen rijd ik vaak voor die tijd, en soms als de eigenaresse druk is kom ik ook eens een dagje.
ik heb erg genoten van de ervaring en ik hoop dat jullie ook genieten van de foto's

1. hoe kom je nou op zo'n paard zonder druk in de stijgbeugels dan... (bij grote druk laat de stijgbeugel los als beveiliging voor het achterover vallen. dan blijf je niet aan je paard hangen lig)

2. balans zoeken terwijl eigenaresse uitleg geeft over de juiste houding

3.ik vind het al helemaal geweldig

4. even hoe het er uit ziet vanaf de andere kant

5. t is en blijft een mooi paard (lekker draven)

6. dikke concentratie. * naar achter, heup indraaien, tenen strekken van mijn rechterbeen, rug recht, niet inknikken in je heup* en owhjah, *paard aansporen, binnenbeen erbij, geen piano handen* dacht dat ik gek werd haha

7. mooi om te zien hoe je zit met heupen/rug

8. even verder aansingelen en wat korte extra uitleg

9. diagonaal, Kruimel heeft er zin in

10. oortjes er lekker op

11. mooi paard is het ook

12. dan aan de longe voor de galop, want madame is vooral ook erg goed in hard en ruim galopperen en dat vond ik nou niet zo'n geweldig idee in een zadel waar ik nogsteeds aan moest wennen.

13. en eentje van dichtbij.

14. Ter vergelijk, zo rijd ik normaal gesproken in herenzadel met haar rond. (jaa ik weet het... op het paard zonder cap. is uitzondering, geen regel)

Ik hoop dat jullie net zo van de foto's genieten als ik, en mochten jullie ooit de kans krijgen om dameszadel te proberen? DOEN!!!
Tips zijn welkom, en vragen over het dameszadel rijden zal ik zo goed mogelijk beantwoorden