Het zoveelste topic over het zoeken van een ponykamp, ik weet het.
Ik zoek voor in de zomervakantie een ponykamp, waarschijnlijk ga ik dit jaar alleen dus zoek ik een ponykamp met gezellige mensen van ongeveer tussen de 14 en 19 jaar oud.
Ik zal even wat punten onder elkaar zetten die voor mij belangrijk zijn:
- geen typische manege pony's, ik zoek een manege of kamp met fijn te rijden, soepele pony's en paarden.
- lessen op niveau, dus niet alleen maar rondjes rijden.
- springlessen waar wel wat hoger dan 50cm wordt gesprongen, zoals op de meeste kampen het geval is.
- lekkere buitenritten maken is ook wel een must
- Het liefst zou ik naar een knhs instructieweek gaan maar ik heb op dat moment geen pony om mee te nemen ter beschikking, eigenlijk zoek ik dus iets wat op de knhs allround week lijkt.
- Cross country lijkt mij ook leuk, maar dat is geen must.
- Dingen als pimp mijn pony en ponyspelletjes spreken mij nou niet bepaald aan.
- Verder moeten de paarden ook goed verzorgd worden en moet het tuig en de rest van het terrein netjes onderhouden zijn.
- prijsklasse maakt niks uit.
- Ik zoek wel een kamp in Nederland.
- Edit: Ik snap natuurlijk wel dat het niveau van een dergelijk kamp waarschijnlijk niet zo hoog kan zijn als dat van de instructieweek van knhs, aangezien het toch manege paarden en pony's blijven, maar ik zoek iets wat in de buurt komt.
Oke dat was wel ongeveer mijn 'eisenlijstje'. Om het een beetje samen te vatten: ik zoek dus iets zoals de allround week van knhs maar dan ergens anders, waar je aan zo'n week deel kan nemen zonder eigen pony.
Ik heb geen flauw idee of zoiets bestaat vandaar dat ik het hier vraag.
Ik zoek dus geen dingen zoals Les Chevaux, Het Fjordenpaard of het Ponyhof.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt.
heel gaaf en een uniek kamp! Neem eens een kijkje op
)