pony mee op ponykamp?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Knorretjee

pony mee op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 17:40

Hoii allemaal,

Ik ga van de zomer op ponykamp en mag mijn verzorgpony meenemen ( al wel een beetje vroeg dit topic maarja weet het liever gewoon al haha) . Van de staleigenaar en de eigenaar van Dokus mag het. We gaan dan naar de stal waar Dokus vroeger ook heeft gestaan. Dus ziet hij al zijn paardenvriendjes weer terug :D

Wat moet je allemaal meenemen??
Ik dacht aan -->
- zadel
-hoofdstel
- dekjes
- peesjes
- fleecedeken
- halsters
- borstels
- Longeersingel
- lange lijnen
- bijzetteugels
- longeerpads
- normale longeerlijn
- mijn oranje longeer/vrijheidsdressuur zweep
- eigen brokken
- hooinet
- vliegenfrontriem
- speelbal

Zover ik weet moet je dit allemaal meenemen...Beetje veel maar liever te veel spullen mee als te weinig spullen. Het is aan de andere kant van het dorp dus paspoort lijkt mij niet echt nodig.

Wat is jullie ervaring met je pony meenemen met ponykamp??
Ik hoor het graag *\o/*

D__S

Re: pony mee op ponykamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:17

Ik had veel minder mee toen ik mijn verzorgpony meedeed :') Ik had mee:

- zadel
- hoofstel + extra paar teugels
- dekjes (4)
- peesbeschermers/bandages
- poetsspullen
- halster en touw (2)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:25

Ik denk dat je niks vergeet, maar zijn de longeer spullen echt nodig?
Ligt een beetje aan hoeveel vrije tijd je hebt om je paard echt lekker te kunnen longeren, maar als het is als de kampen die ik ben geweest heb je daar geen tijd voor, misschien 1x in die week. Dan zou je misschien activiteiten niet mee kunnen als je echt graag wil longeren, maar dat zou toch zonde zijn.
En je paard zal denk ik ook wel genoeg beweging krijgen door de activiteiten die je doet, als je op je eigen paard alles doet.
Inderdaad wat je zegt, voor jou is het de andere kant van het dorp dus is het echt nodig om ze mee te nemen of zeg je ik kan ze ophalen mocht ik ze wel een keer nodig hebben?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:27

ik denk dat je alles wel hebt,maar de lange lijnen en longeer spullen lijken me niet nodig.. je rijd elke dag en de pony krijgt denk ik genoeg beweging dan :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:31

denk inederdaad dat je alles hebt, maar veel is ook niet echt nodig.
toen ik met mijn pony op kamp ging had ik mee:
zadel
hoofdstel (2, 1 voor springen 1 voor dressuur)
peesjes (3 paar)
dekjes (2)
borsttuig
halster met vliegenfrontriem en touw
borstels
brokken
paspoort zou ik wel meenemen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:36

Zadel, hoofdstel, halster, dekjes, poetsspullen, hooinet, eventueel fleecedeken maar niet het meest belangrijke als je uitgaat van de zomer, beenbescherming.

Ik zou zeker niet te veel spullen meenemen. Longeerdingen zijn niet nodig, daar heb je echt geen tijd voor en dat moet je je pony denk ik niet aan willen doen. Mijn pony vond het al pittig genoeg dat intensieve van het ponykamp.

En is het nodig om eigen voer mee te nemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:37

Fleecedeken in de zomer? Speelbal is ook niet nodig, longeerspul kun je ook thuis laten :) als je van die neoprene peesbeschermers hebt, is dat ook erg warm in de zomer

Je gaat maar op kamp, niet definitief paard verhuizen :D

Zadel, hoofdstel, halster, touw, poetsspullen en vliegensspul. Eigen brok ook mee en klaar :) misschien nog wat versierspul als je nog verkleed springen oid hebt :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-03-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:40

Ik zou ook zeker niet te veel meenemen.. Weinig kans dat je het gaat gebruiken en grote kans dat je spullen gaat kwijt raken ;) Neem vooral de spullen mee die je dagelijks gebruikt dus inderdaad gewoon het tuig en poetsspullen, eten, halsters en touwen. Tip: Neem wel een reserve halster mee voor als hij stuk gaat.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:45

O en nog een tip: Zorg voor Betadine shampoo en wondenzalf. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn paard ernstig geblesseerd raakte tijdens kamp of vakantie (gelukkig!) maar ieder jaar weer heeft hij wel een oppervlakkige schaafwond.. Dan ben je toch blij dat je het even kan ontsmetten zodat het snel geneest.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:45

zou die longeerspullen allemaal achterwege laten..

hij zal vermoeid genoeg zijn met de lessen die je krijgt neem ik aan,
immers je bent aan de grote kant en het is intensiever dan normaal, want hij moet al die grotere ponies maar bij zien te benen..

als je ze uiteindelijk toch echt nodig hebt, ze liggen aan het andere kant van het dorp zoals je zelf aangeeft, en ze zullen daar ook wel een longeerlijntje hebben liggen toch?

gewoon vragen wat de lessen zijn en hoeveel lessen er zijn en aan de hand daarvan spullen meenemen.

halsters in meervoud lijkt mij ook wat overtrokken, eentje is zat.. en mocht hij m toch kapotmaken even een lenen en vragen of je moeder even een nieuwe brengt?

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:56

hoe lang ga je? :') Ik neem elk jaar mijn eigen pony mee en ik neem mee:
zadel
hoofdstel
dekje
peesjes
zweetdeken
vliegendeken met zadeluitsparring voor rijden
brokken
poetsspullen
en een vliegenfrontriem mocht hij op de wei kunnen(die van mij heeft snel een ontstoken oog dus vandaar)

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 20:31

We hebben op stal altijd een paarden EHBO doos,
We rijden 1X per dag... Ik longeer dokus altijd voor het rijden want dan is hij wat energie kwijt. Omdat we 1X per dag rijden hebben we veel vrije tijd.. Maar vorig jaar wist ik niet zo goed wat ik moest doen.. Want iedereen was met een groepje een pony aan het borstel. Ik vind borstelen heel leuk maar met zijn 5e een pony doen is een beetje te veel.

ik ben Dokusjee nu aan het trainen met de lange lijnen. Als we dan vrije tijd hebben kan ik met hem oefenen in de bak. Je moet niet denken dat het een grote stal is hoor! er staan met ponykamp in totaal 9 pony's.. We gaan 1X zwemmen en we hebben s'nachts een keer een dropping en een bonte avond..
We zijn in 2 uur klaar met de stallen dus genoeg vrije tijd *\o/*

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:54

paspoort ook mee, alles is belangrijk! en longeerspullen hebben ze daar wel toch?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:56

heeft je paard ook medicatie, ik nam wel altijd blauwspray /betadine mee ;)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:46

ik zou ook klittenspray meenemen altijd handig haha, ik heb wat ingen waarvan ze niet belangrijk zijn (want je weet natuurlijk al dat je een zadel moet meenemen enzo haha

*vliegenmasker
*peesbeschermers
*slobber
*paspoort
*shampoo geschikt voor jouw paards huid
*wonderzalf

succes!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 21:15

shampoo en antiklitten/glansspray en babyolie zitten in mijn borstelbak.
We hebben op stal een hele doos vol verzorgingspullen die ik ook mag gebruiken haha

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 21:20

anemoonlena schreef:
paspoort ook mee, alles is belangrijk! en longeerspullen hebben ze daar wel toch?

Nee ze hebben geen longeerspullen. Nog niet eens een longeerlijn haha. Het is een kleine stal waar we western rijden. ze longeren de paarden nooit... Dus ik moet het dan maar zelf meenemen

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:26

Maxime_Dokus schreef:
anemoonlena schreef:

Nee ze hebben geen longeerspullen. Nog niet eens een longeerlijn haha. Het is een kleine stal waar we western rijden. ze longeren de paarden nooit... Dus ik moet het dan maar zelf meenemen

ik zou alleen de lijn meenemen, en als je vp makkelijk gehoorzaamd is een lange zweep neit nodig,
beetje improviseren!

moonxlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:57

Als ik jou was zal ik niet al te veel meenemen. Ik zou het volgende zeker meenemen:

halsters (kan je er niet genoeg van bij je hebben)
halstertouwen
2/3 hoofdstellen (voor de buitenritten misschien en wat ouder hoofdstel)
zadel
2/3 dekjes (waarvan er zeker heel vies mag worden)
zadel
2 paar peeskappen
mischien springschoenen?
longeerlijn (verder niet longeerspullen nodig lijkt mij , maar altijd handig een longeerlijn)
borstels enzo
dingen om wonden mee te kunnen verzorgen (vaseline etc of ehbo kitje vor paarden)
hooinetje
eigen brok lijkt me idd ook wel handig
paspoort vn de pony ook zeker niet vergeten
elastiekjes zijn ook zeker een aanrader
spons (voor na bijvoorbeeld een buitenrit)

aangezien het zomer is ook:
vliegenmaskers
vliegenspray
eventueel paardenshampoo

ik denk dat je zo wel het kamp door komt ;) :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:54

Ik lees mee, ik ga ponykampen begeleiden met eigen pony

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 20:47

Elin_ schreef:
Ik lees mee, ik ga ponykampen begeleiden met eigen pony

leeuukk

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:32

Maxime_Dokus schreef:
Zover ik weet moet je dit allemaal meenemen...Beetje veel maar liever te veel spullen mee als te weinig spullen. Het is aan de andere kant van het dorp dus paspoort lijkt mij niet echt nodig.

Nou, als het alleen maar aan de andere kant van het dorp is, zou ik er niet te moeilijk over doen en alleen de meest logische dingen meenemen. Ben je wat vergeten, dan rijd je even terug. Heb je meteen een leuk extra buitenritje met Dokus.

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:56

Wat ik meenam met mijn verzorgpony:
- Zadel
- Hoofdstel (+1 reserve)
- 3 dekjes (waarvan 1 wit voor B-brevet)
- 2 peessets (waarvan 1 licht voor B-brevet)
- Elastiekjes
- Poetsspullen
- Eigen voer
- Longeerlijn + bijzet
- Klein EHBO kitje
- Vliegenspray
- 2 Vliegenfrontriemen + vliegenmasker

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:22

In de 2x dat ik op kamp ben geweest heb ik 2x mijn pony meegenomen. De eerste keer had ik ook allemaal longeer spullen meegenomen maar het stond eigenlijk alleen maar in de weg. Ik had de longeerspullen ook meegenomen omdat hij soms nogal spastisch is haha.
Als je elke dag met Dokus rijd zal hij ook wel moe zijn en die dag erna niet gelongeerd hoeven te worden (oke ik ken je paardje niet, maar dat had ik in vedergeval;))

- zadel
- hoofdstel
- dekjes (liefst 2 of meer, voor als je paardje heeft gezweet dan heb je elke dag een droge)
- peesjes
- fleecedeken (handig voor na het rijden en als je je paard gewassen hebt)
- halster + halstertouw (en een extra halster en touw)
- borstels (duh)
- eigen brokken (Bij de manege waar ik was hadden ze zelf brokken en die mocht ik ook gebruiken)
- vliegenfrontriem
- paardenpaspoort ookal staat dokus aan de andere kant van het dorp. Je moet de manege wel kunnen laten zien dat hij is ingeënt en dat staat in het paspoort.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:35

ragus_tommy schreef:
In de 2x dat ik op kamp ben geweest heb ik 2x mijn pony meegenomen. De eerste keer had ik ook allemaal longeer spullen meegenomen maar het stond eigenlijk alleen maar in de weg. Ik had de longeerspullen ook meegenomen omdat hij soms nogal spastisch is haha.
Als je elke dag met Dokus rijd zal hij ook wel moe zijn en die dag erna niet gelongeerd hoeven te worden (oke ik ken je paardje niet, maar dat had ik in vedergeval;))

- zadel
- hoofdstel
- dekjes (liefst 2 of meer, voor als je paardje heeft gezweet dan heb je elke dag een droge)
- peesjes
- fleecedeken (handig voor na het rijden en als je je paard gewassen hebt)
- halster + halstertouw (en een extra halster en touw)
- borstels (duh)
- eigen brokken (Bij de manege waar ik was hadden ze zelf brokken en die mocht ik ook gebruiken)
- vliegenfrontriem
- paardenpaspoort ookal staat dokus aan de andere kant van het dorp. Je moet de manege wel kunnen laten zien dat hij is ingeënt en dat staat in het paspoort.

dat niet alleen, maar als er controle komt moet je gewoon zorgen dat je t paspoort van t paard kan tonen