Wat is jullie mening van paardenvlees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silkekwn

Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 16:27

Hallo :)
De titel zegt genoeg ;) wat vinden jullie hiervan?
Ik lust het niet, maar heb er dan ook niks tegen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:28

Lekker, vooral veulen.... :9

Gemmeke

Re: Wat is jullie mening van paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:31

Hetzelfde als elk ander dier wat legaal is in Nederland om te eten, dus normaal.

In veel andere landen zijn er ook andere dieren die gegeten worden, ik denk als ik daar zou wonen dat ik dat ook normaal zou vinden, je groeit er mee op. Maar nu honden eten, nee dat zou ik niet snel doen.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:32

Het is niet omdat we paardrijden dat we ook tegen het vlees moeten zijn. Paardenvlees is net zoals kip/varken/gevoglete/... vlees dus.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:34

Niet minderwaardig aan ander vlees als koe of kip.
Maar nog steeds een waardig leven wat niet in de industrie thuishoort dus eet ik het niet, net als ander vlees. :)

Vind het overigens wel lekker, van de keer dat ik het at lang geleden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:35

Ik vind het niet lekker. Zal zelf ook geen paard naar de slacht brengen. Maar mits een goed leven en vlot geslacht na kort transport waarom niet. Maar dat geldt voor alle dieren voor mij.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:37

Ik heb het nog nooit gegeten, maar weet ook niet of ik het wil.
Ik snap dat het ook gewoon een dier is, maar het zou me geen fijn gevoel geven.
Dus eigenlijk denk ik dat ik het niet zou willen eten, maar dit is natuurlijk mijn mening

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:38

gewoon eten ! ;)
mijn ouders hadden vroeger een keer niets gezegd en me paarden biefstuk gegeven....dit was zo lekker dat ik het eigenlijk altijd ben blijven eten.... andere dieren zijn ook lief en leuk bv een lamskotelet of kalfsvlees is ook lekker en een echte aanrader! :o
Laatst bijgewerkt door kwita op 03-03-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:38

Heerlijk!!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:42

Heerlijk, wacht nog een keer op de kans om paardenbiefstuk te eten. De rookvlees smaakt zoveel beter als die van een rund.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:44

Ik heb er niks op tegen.. of ik het lust? Geen idee.. ik eet weleens een frikandel of gelderse worst op brood.. sommige zeggen dat daar paardenvlees in zit. Maar of dat waar is?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:45

cindyheyyou schreef:
Ik heb er niks op tegen.. of ik het lust? Geen idee.. ik eet weleens een frikandel of gelderse worst op brood.. sommige zeggen dat daar paardenvlees in zit. Maar of dat waar is?

Frikandel is eigenlijk alleen maar restafval van kip :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:45

Lekker..

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:50

Lekker, paardenbiefstuk is vaak van betere kwaliteit dan runderbiefstuk. Het paardenschandaal is er niet voor niets geweest en dan ook nog eens bij zaken die bekend stonden om hun erg goede biefstuk ;)

Maar het moet wel van goede huize komen, maar dat vind ik ook bij ander vlees. Een dier die een goed leven heeft gehad, geslacht wordt en gegeten wordt heb ik geen enkel probleem mee. Vlees met een hoop leed erachter heb ik wel een probleem mee.

Vind het bv best jammer dat ik al vroeg in het leven van mijn paarden de keuze heb moeten maken of ze voor menselijke consumptie zijn of niet. Want alhoewel de kans erg groot is dat ze niet geschikt zullen zijn voor menselijke consumptie (want ik wil ze zo lang mogelijk bij me houden en als dat met bepaalde medicijnen kan zal ik daar zeker voor kiezen) had ik liever gehad dat als er geen problematische medicijnen in waren gegaan ze gegeten zouden worden na hun dood.
Nu gaan ze gewoon "weggegooit" worden, gaan ze naar destructie, dat terwijl er een kleine kans is dat het prima vlees zou zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:53

Eet niet bewust paardenvlees maar ik denk dat het gemiddelde paard dat geslacht wordt(in Nederland dan wel)het beter heeft gehad als het pluimvee, varken en koeien.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:54

Ik wil het graag eens proberen, maar m'n moeder koopt het niet omdat ze het sielugh vindt :+ Ik zie geen verschil tussen paardenvlees en ander vlees :n Heb ook kippen en konijnen, maar echt niet dat ik dat vlees dan niet eet hoor :P Zolang het dier een redelijk leven heeft gehad (voor zover dat te achterhalen is), eet ik alles wel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:56

Ik vind het lekker, lekker mals, heerlijk :D

elenaMM77

cindyheyyou schreef:

in frikandel maar een heel klein percentage volgens mij,
zo ook in de ragout van kroketten.

in 2007 zat in meer dan 30 procent van alle snacks paardenvlees verwerkt als ik het mij goed herinner.

Friet met stoofvlees, in Belgie, is meestal ook paardenvlees
zelfs de vlaamse friet wordt regelmatig in manenvet (van het paard) gebakken.

ik denk dat iedereen onbewust wel ergens paardenvlees eet.

bewust een stuk minder, immers we hebben een emotionelere band met onze paarden dan met een koe.

ik zal niet snel paardenvlees kopen, maar als iemand het voor mij bereid, wil ik het best opeten. Het is een stuk magerder en ijzerrijker dan rundvlees.

Amaris

Niets zo lekker als een paardenbiefstuk, JUM!

Malser vind je het niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:01

ik ontdek zojuist dat er hier in de stad een paardenslager zit..
verkoopt ook paardenrosbief, daar ben ik wel nieuwsgierig naar :Y)

misschien dat ik er van de week maar eens langsga.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:04

Ik vind het hypocriet en walgelijk. Zeggen dat je van paarden houd en ze dan alsnog eten, thuiskomen na een dagje rijden en dan een stukje paard op je bord leggen... Maar ja ieder z'n ding, ik doe er niet aan. Ik hou het ook niet over mensen, ik heb genoeg vrienden die gewoon (paarden) vlees eten.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:05

Ik eet het uit principe niet. Niet omdat ik persee geen paard wil eten, maar omdat ik het idee heb dat het paardenvlees dat ik eet wel eens een paard geweest kan zijn dat ik gekend heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:07

elle108030 schreef:
Ik vind het hypocriet en walgelijk. Zeggen dat je van paarden houd en ze dan alsnog eten, thuiskomen na een dagje rijden en dan een stukje paard op je bord leggen... Maar ja ieder z'n ding, ik doe er niet aan. Ik hou het ook niet over mensen, ik heb genoeg vrienden die gewoon (paarden) vlees eten.

Paardenvlees is eerlijker vlees dan van een koe, kip of varken dus dat wél eten is nog veel hypocrieter als dierenvriend.

Ik eet zelf helemaal geen vlees.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:07

elle108030 schreef:

Maar paarden worden niet perse geslacht om het vlees. Ze worden geslacht omdat ze niet verder kunnen leven. Niet om je aan te vallen oid hoor, maar vind de gedachtegang gewoon interessant :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:08

elle108030 schreef:

Dan neem ik aan dat je uit principe helemaal vegetariër bent?

ik houd van alle natuur, ook van planten, bomen etc, kippen, koeien, graan dat staat te buigen in de wind, paarden, een leuk varkentje, de maisvelden als ze hoog staan.. Maar ik eet de natuur ook..

Dat je houdt van iets wil toch niet zeggen dat je het na de oogst/dood niet zou mogen consumeren?