Manege de Bongerd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MdRlover19

Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 11:19

Hey,

Dit jaar ga ik in de meivakantie naar het ponypamp van manege de Bongerd. Daar ben ik alleen nog nooit geweest. Daarom vroeg ik me af welke paarden/pony's een beetje braaf en geschikt zijn voor de eerste keer.

Groetjes,

MdRlover *\o/* :o

Eline_S_S

Re: Manege de Bongerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:25

Hoi. Ik heb 11 jaar lang bij de bongerd gereden, en weet ik hoeveel kampen heb meegedraait. Als je vragen hebt is een PB welkom :)
Als je daar niet bekent bent laten ze je voorrijden. Dan wordt je op een willekeurige pony gezet. Ze kijken naar de rijstijl en vragen wat voor pony je leuk vind. Dan wordt je ingedeeld op een pony die bij je past :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:30

Ik verplaats dit topic van BRT naar Manegepraat.

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:16

Ik wil niet banketstaaf doen, maar ik zou niet naar de bongerd gaan.. Ik ben er een paar maandjes terug op buitenrit geweest, paardje gehuurd. Was voor mij ook de eerste keer. Het is een chaos, de meerderheid van de mensen die er lopen weten net niks.. We kwamen terug wist ik veel waar ik het paard moest laten dus vroeg het aan wat meiden, niemand wist uberhaupt welk paard het was. Uiteindelijk een jong meisje met mij op zoek gegaan naar een lege stal om daar het paard achter te laten in een kale kille stal zonder stro, zonder eten. Met het zadel nog op! Alleen het hoofdstel mochten we af doen en de singel een gaatje losser. Toen ik terug liep zoekend waar ik heen moest viel me op dat 9 van de 10 paarden daar er zo bij staan, hele dag met zadel op in de stal, zonder eten zonder stro of wat dan ook klaar om 30 keer op een dag uit de stal getrokken te worden zonder dat er iemand echt om kijkt naar het dier. Verder niemand van de hele manege te vinden dus we hadden als we wouden zo in de auto kunnen stappen en weg kunnen gaan. Ik heb daar geen paard gezien die ik vond uitstralen dat die daar nou zo gelukkig is.. Ik ben er nog steeds boos over en zal het dus iedereen afraden..

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:57

De paarden worden in de ochtend voor hun eerste les gepoetst. Dan laten ze het zadel op met de singel los. Paarden lopen niet meer dan 3x per dag. Meestal zit er maar een uurtje tussen en het is ook niet leuk voor ze om 3x per dag om het uur te worden opgezadeld. Bovendien kunnen veel mensen dat nog niet zelf. Als de paarden 3 uur hebben gelopen gaan ze het land op, en staan daar de hele nacht (behalve pensionpaarden). Weet niet op welk paard je zat? Maar de bongerd heeft net een paar nieuwe paarden gekocht, dus zou heel goed kunnen dat je op een nieuwe zat. Normaal hebben ze altijd een labeltje aan hun hoofdstel?

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:12

Eline_S_S schreef:
De paarden worden in de ochtend voor hun eerste les gepoetst. Dan laten ze het zadel op met de singel los. Paarden lopen niet meer dan 3x per dag. Meestal zit er maar een uurtje tussen en het is ook niet leuk voor ze om 3x per dag om het uur te worden opgezadeld. Bovendien kunnen veel mensen dat nog niet zelf. Als de paarden 3 uur hebben gelopen gaan ze het land op, en staan daar de hele nacht (behalve pensionpaarden). Weet niet op welk paard je zat? Maar de bongerd heeft net een paar nieuwe paarden gekocht, dus zou heel goed kunnen dat je op een nieuwe zat. Normaal hebben ze altijd een labeltje aan hun hoofdstel?

Ik begon met rijden toen ik 8 was en een van de eerste dingen wat wij leerden was zelf pony uit de wei halen, zelf poetsen en zelf opzadelen (ook grotendeels met een ouder iemand erbij). Dus onzin dat ze het niet "kunnen", daarom gaan ze toch op les? Om dingen te leren? Niet alleen paardrijden zelf lijkt me.. Als zo'n kindje heel goed kan rijden en krijgt een eigen paard weten ze vervolgens niet eens hoe ze moeten zadelen? :)
Sorry maar wat je zegt is onzin, een van de meiden met wie ik daar was heeft zelf jaren bij de bongerd gereden en daar heb ik er hele gesprekken mee over gehad, ik schets niet zomaar na 1 kort bezoekje een negatief oordeel over een "bedrijf", zo ben ik niet..
Het was geen nieuwe nee, geen idee wat z'n naam was. Ja volgens mij hing er wel een naam plaatje aan maar dan nog heb ik daar weinig aan, er staat niet naam - moet naar die stal ofzo..

Maar goed als jij er je plezier hebt, vooral blijven doen. Het heeft mij alleen heel erg boos gemaakt de situatie daar, ik vind niet dat dat de normale manier van doen is, en die mening zal ik ook niet meer bijstellen helaas..