Gemakkelijk geld inzamelen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

womencruz

Gemakkelijk geld inzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:39

Hallo allemaal!

Ik ben van plan om geld in te zamelen voor verwaarloosde paarden, maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan doen. Ik wil mijn geldinzamelactie koppelen aan een bestaand goed doel.

Heeft iemand een goed idee hoe ik dit zou kunnen doen? Of is er iemand die ervaring heeft met dergelijke acties?

Een suggestie voor een goed doel is ook zeer welkom.

Ik kwam op internet een dergelijke actie tegen op de website van Whydonate voor nieuwe stallen voor ezels: http://whydonate.nl/crowdfunding-ezelsocieteit/project/, zij hebben in een korte tijd al meer dan €8.000,- opgehaald op dit platform. Ik wil het liefst iets ludieks doen.

Jullie hulp is zeer welkom, alvast bedankt! :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gemakkelijk geld inzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:43

Ik verplaats dit topic van HAR naar PP waar het beter past.

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 14:50

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic van HAR naar PP waar het beter past.

Oke, dank je wel!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:56

Welkom op Bokt :wave:

Waar heb je zelf al allemaal aan gedacht en wat heb je op het internet al gevonden? Want of je nu geld wilt inzamelen voor zielige ezels, arme kinderen of ziektebestrijding, de overeenkomsten zijn groter dan eventuele verschillen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:01

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:17

Rex_Rolfo schreef:
Welkom op Bokt :wave:

Waar heb je zelf al allemaal aan gedacht en wat heb je op het internet al gevonden? Want of je nu geld wilt inzamelen voor zielige ezels, arme kinderen of ziektebestrijding, de overeenkomsten zijn groter dan eventuele verschillen.

Ik heb inderdaad al even op internet gezocht en kom tot nu toe niet verder dan een standaard benefiet, spullen inzamelactie, collecte, taarten bakken & veiling. Zou leuk zijn als ik iets ludieks kan doen waar ik de pers ook over kan vertellen.

Weet jij nog iets?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:18

Een sponsorrit organiseren ergens?

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:19

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:21

Celiien schreef:
Een sponsorrit organiseren ergens?

Wat een leuk idee! Ik ga kijken of onze vereniging hier voor open staat. Even voor mijn idee...

Wat zou jij bereid zijn hier voor te betalen als je hier aan mee zou doen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:34

Ligt geheel aan de locatie! Als het op een plek zoals bijvoorbeeld de drunense duinen is, zou ik 25-30 best leuk vinden om te sponsoren. als er dan eten/drinken bij zit, nog wel meer :j
Google anders even op Ride for pink, dat is net zoiets maar dan voor pink ribbon!

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:47

Celiien schreef:
Ligt geheel aan de locatie! Als het op een plek zoals bijvoorbeeld de drunense duinen is, zou ik 25-30 best leuk vinden om te sponsoren. als er dan eten/drinken bij zit, nog wel meer :j
Google anders even op Ride for pink, dat is net zoiets maar dan voor pink ribbon!

Oke, goed om te weten! Bedankt voor je reactie. Ride for pink ziet er erg goed georganiseerd uit.

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 15:59

Iemand nog een idee voor een iets gemakkelijker op te zetten geldinzamel actie? :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:04

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:33

Kentaro schreef:
Dingen maken zoals appelmoes, jam, cupcakes, koekjes bakken en die deur aan deur verkopen?!

Heb je een paard/pony? Mensen erop/ermee op de foto laten gaan en dan die foto verkopen?!

http://www.stefanteunis.nl/?page_id=234

Dank voor de suggesties! Ik ga een actie opzetten via http://www.whydonate.nl, ze hebben daar de meeste goede doelen op de website staan. Staan ook veel dieren organisaties tussen :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:26

sponsorloop, of een loting dat je loten kan kopen en dan iets krijgen van iemand die dat wel wilt sponsoren als ze winnen met de loterij dan he haha.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

Ik weet niet zeker hoe het zit, maar kan je dit soort dingen particulier wel zomaar doen? Ik bedoel, wie controleert of het verzamelde geld ook daarwerkelijk naar een goed doel gaat?
Zo had ik in de "ALS-tijd" een paar kinderen aan de deur voor een sponsorloop. Even contact gehad met de school die deze zou organiseren, maar dat bleek niet waar te zijn. En die meiden hadden al wel 2 A4-Tjes vol handtekeningen...

Maar zouden hier regels voor zijn waar TS evt rekening mee moet houden?

Kan je ie dan niet beter melden bij een organisatie en echt uit naam van die organisatie iets organiseren?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 02-03-16 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

Kijk eens bij prince fluffy kareem, ongelooflijk wat een werk die mensen verzetten daar. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:34

Statiegeld flessen ophalen langs de deuren.

womencruz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:27

eilleen333 schreef:
Ik weet niet zeker hoe het zit, maar kan je dit soort dingen particulier wel zomaar doen? Ik bedoel, wie controleert of het verzamelde geld ook daarwerkelijk naar een goed doel gaat?
Zo had ik in de "ALS-tijd" een paar kinderen aan de deur voor een sponsorloop. Even contact gehad met de school die deze zou organiseren, maar dat bleek niet waar te zijn. En die meiden hadden al wel 2 A4-Tjes vol handtekeningen...

Maar zouden hier regels voor zijn waar TS evt rekening mee moet houden?

Kan je ie dan niet beter melden bij een organisatie en echt uit naam van die organisatie iets organiseren?

Dat is inderdaad waar. Ik weet niet of je dit soort dingen zomaar kunt organiseren en of mensen dit vertrouwen. Iemand ervaring mee?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:13

Ik zou zelf niet snel geld geven aan iemand die niet aan een instantie verbonden is. Of het moet zijn zoals laatst: koeken verkopen om geld in te zamelen voor een zangclub. Ik een koek, zij geld, iedereen blij;)
Maar dan gaat het om kleine bedragen, dus misschien schiet dat voor jouw idee niet zo op.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:59

Ik denk dat aardig wat verenigingen hier niet op zitten te wachten eigenlijk. Ze kennen jou niet en nemen dus een risico door hun naam te verbinden aan iemand die misschien wel fout is. Dat kan hun goede naam flink wat schade opleveren.

Maar zeker weten doe je het pas als je vraagt!

Verder, iets organiseren is bijna nooit spectaculair en makkelijk tegelijk. Grote dingen organiseren is moeilijk en kost rete veel tijd.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:09

Neem contact op met de organisatie die je zou willen steunen, en zij kunnen je vertellen hoe je dat kunt aanpakken. Misschien kun je aansluiten bij een initiatief dat zij zelf al organiseren, volgensmij zitten goede doelen altijd om vrijwilligers verlegen, dus ze zijn vast ontzettend blij met je.

Ik geef ook niet snel aan iemand die niet aan een instantie verbonden is... Kreeg laatst iemand aan de deur voor een initiatief voor hersenziekten. Lang verhaal over getroffen mensen, duurde 20 min, ik heb het afgekapt. Meisje had geen folders bij zich, ze hadden geen website, alleen mondelinge informatie, maar wel de vraag of ik ff dit formulier wilde tekenen voor een maandelijkse incasso. Dank je de koekkoek. Zo moet je het dus niet aanpakken!