10 jaar avontuur met shetlander Bliksem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sorsie

10 jaar avontuur met shetlander Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:05

Begin 2006 kon de zoektocht beginnen naar een shetlander beginnen, wat vond ik het spannend! De eerste shetlander waar we gingen kijken was nog een veulentje, maar die rende heel hard weg toen wij kwamen kijken. Dit was niet echt de beginners pony die mijn ouders in gedachten hadden. Iedere dag keek ik op marktplaats of er een shetlander in de buurt te koop was. Toen kwam jij in februari, Bliksem, op marktplaats te staan. Je stond dichtbij, dus we zijn gaan kijken. Je was precies de shetlander die we zochten, lief, maar wel een klein beetje eigenwijs. Mijn vader ging handje klappen met de eigenaresse en toen was je van mij! Wat was ik ongelofelijk blij! Je was wel erg dik, maar de eigenaresse had je laten opvoelen door de dierenarts en je was gewoon te dik. In februari kwam je bij ons en we hebben je toen op dieet gezet (arme jij).

We vonden je wel wat zielig, dus besloten we op zoek te gaan naar een hengst om je te dekken, zodat je niet alleen zou zijn. Het vinden van een geschikte hengst wilde alleen niet erg lukken.
Op 25 juni 2006 bleek dat we niet langer hoefden te zoeken naar een hengst.
Afbeelding
Ik werd te groot om te rijden en vond een tuigje en een kar. We wisten niet of je ooit beleerd was, dus we hebben je zo voor de kar gezet. Mijn moeder liep er naast en eigenlijk liep je zo weg. Ja, dan denk je achteraf van dat had echt heel erg fout kunnen gaan, maar gelukkig is dat niet gebeurd.
Afbeelding
We hebben samen veel gedaan, van selfies maken
Afbeelding
Tot springen aan de hand
Afbeelding
Van prijzen winnen met ringsteken
Afbeelding
Tot meedoen aan een marathon!
Afbeelding
Mijn lieve mooie bliksem
Afbeelding
Afbeelding
We hebben samen gesleed
Afbeelding
We zijn samen naar het strand geweest
Afbeelding
Afbeelding
We hebben een fotoshoot gedaan bij Kirsten De Klerk Wolters
Afbeelding
Nu ben je al een tijdje aan het genieten van je pensioen :), je hebt het verdiend, meisje!
Afbeelding
Afbeelding

Tja, achteraf had ik een hoop dingen beter anders kunnen doen, maar wat ben jij geweldig, Bliksem! Op naar de volgende 10 jaar?

Sees

Re: 10 jaar avontuur met shetlander Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:09

Wat een leuk overzicht, foto 13 is echt mooi. En wat tof dat jullie haar altijd hebben gehouden, zouden meer mensen met hun shet moeten doen als ze te groot er voor worden :o. hebben jullie het veulen ook nog?

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:12

Bedankt voor je leuke reactie :D
Ja, het veulen wordt in juni alweer 10, die is er ook nog steeds. Dit is het veulen nu
Afbeelding

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:29

Wat een apart kleurtje!! Doen jullie daar ook wat mee? Mams heeft trouwens een hele lieve uitstraling.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:30

Wat een leukerd! :D

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 14:44

Sees schreef:
Wat een apart kleurtje!! Doen jullie daar ook wat mee? Mams heeft trouwens een hele lieve uitstraling.

Ja, ik vraag me ook af hoe papa eruit heeft gezien, maar dat zullen we helaas nooit weten. Ja, er is een meisje uit het dorp dat op hem rijdt en ik heb hem af en toe voor de kar :D Ik ga donderdag kijken voor een ander tuig en dan gaan we weer wat fanatieker mennen :D Mams is ook wel een lieverd hoor <3 !

Bedankt Chasey :D

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:25

Leuke pony !
En wat een mooi overzicht zo, nog veel plezier met je pony's

JdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:28

Wauw mooie pony!
En het "veulen" ook!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:36

Wat leuk! <3 En hoe herkenbaar, dingen doen waarvan je nu denkt 'aiii' :=

Heel lief moeder en kind zo samen :D Ik ben wel benieuwd naar een foto van zoonlief ohz, heb je die ook?

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 18:02

Bedankt voor de leuke reacties :D
Haha, Appelmoes_11, ik denk dat stiekem heel veel dat misschien wel hebben, maar niet willen toegeven :p
Ik heb even gekeken, maar de meest recente rij foto is van de zomer, dus daar ziet hij er wel heel anders uit, haha. Dit is trouwens een ander meisje dan degene die hem meestal rijdt, maar die is niet zo dol op foto's, haha ;)
Afbeelding

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:27

Huh dus die met stippen is dezelfde als dat veulen? Hoe dan?! %)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:44

Wat een toverballetje

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:36

Caroline52, hij verkleurd erg vaak, haha. Was voor mij de eerste jaren ook een verassing om te zien hoe hij er na het verharen uit zou komen te zien :p Nu is hij eigenlijk altijd een beetje roodachtig in de winter en wit met stippen in de zomer :) Ieder jaar krijgt hij ook meer stippen, haha

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:52

aah wat een schatjes beide! En wat leuk dat die elke keer weer van kleur zegmaar verandert :')

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 11:13

Dankjewel :D Ja, je kunt iedere keer om zijn ogen zien dat hij weer gaat verkleuren, want daar begint het altijd. Best grappig :D