Work-out en plezier met de pony's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArandaVD

Work-out en plezier met de pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:29

Wij, ik, mijn zusje en Naomi, zijn totaal geen wedstrijdgerichte ruiters, en houden dus van veel gekke dingen zolang het niet te serieus word! :') We rijden veel buiten en doen ook leuke dingen zoals vrijheidsdressuur, zonder zadel en hoofdstel rijden, en ja, een soort 'work-out' voor ons zelf op de paarden!

Gister hebben we dit op Fynka geoefend, Fynka is de 5jarige haflinger van Naomi. Fynka is heel cool in haar hoofd en vind (bijna) alles goed! We hebben wat dingen gedaan zoals handstand tegen haar aan, handstand terwijl Fynka ligt, met zijn tweeën erop, erop staan etc. We vonden het super leuk om te doen en Fynka gaf er niets om! (Ja bokt, we zijn voorzichtig geweest met haar).

In de toekomst willen we dit ook met Andorra doen (het paard van mij en mijn zusje), maar ik heb Andorra afgelopen zomer pas zadelmak gemaakt, en tot nu toe heeft ze al ontzettend veel dingen geleerd! Alsof ze al jaren beleerd is! Maar dingen zoals handstanden enz tegen haar aan tolereert ze denk ik nog niet :')

Geniet van de foto's die we hebben!

1. Andorra mag natuurlijk niet missen!
Afbeelding

2. Handstand tegen Fynka! ''Huh? Normaal zit je toch OP mij?''
Afbeelding

3. En balanseren op Fyn! Braaf paard vind t allemaal goed <3
Afbeelding

4. Ik en Naomi samen op Fyn
Afbeelding

5. :')
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. En een filmpje kan er ook niet aan ontbreken!

Ik hoop dat jullie het leuke foto's en filmpje vonden!
Dit doen we niet vaak ;) we wachten nog steeds op onze barebackpads zodat we hun rug niet te veel belasten!

Set_Elkol

Re: Work-out en plezier met de pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:37

Leuk dat je lol met de paarden hebt, maar hebben de paarden zelf ook lol denk je?

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:42

Set_Elkol schreef:
Leuk dat je lol met de paarden hebt, maar hebben de paarden zelf ook lol denk je?

Dit was nieuw voor Fynka, het was de eerste keer dat we dit deden ;)

Kijk maar eens naar mijn andere filmpjes, dan zie je dat de paarden wel degelijk lol hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:44

Ik sluit me wel aan bij Set_Elkol. Als je dit soort kunsten uit wil halen overigens denk ik dat je meer hebt aan een goede voltige set dan aan een bareback pad, en wacht dan dus op z'n minst even tot dat binnen is. Snap ook het achter de ruiter zitten niet, dat is behoorlijk gevoelig voor zo'n dier, nogal logisch dat ie bokt.

Het zijn leuke paarden, wees er zuinig op.

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:47

Anoniem schreef:
Ik sluit me wel aan bij Set_Elkol. Als je dit soort kunsten uit wil halen overigens denk ik dat je meer hebt aan een goede voltige set dan aan een bareback pad, en wacht dan dus op z'n minst even tot dat binnen is. Snap ook het achter de ruiter zitten niet, dat is behoorlijk gevoelig voor zo'n dier, nogal logisch dat ie bokt.

Het zijn leuke paarden, wees er zuinig op.

Typisch bokt dit. We zijn zuinig op onze paarden, geloof me maar. Volgensmij lees je de beschrijving niet goed? Dit is echt niet iets wat we dagelijks, wekelijks of maandelijks doen? Het was 1 keer om het uit te proberen of er wat aan was, we gaan natuurlijk niet een heel voltigeset kopen als de paarden er toch niks aan vinden, beetje zonde geld vind je ook niet? Ik heb het meer over dat we die bareback pad willen zodat we vaker 'zonder zadel' kunnen rijden zonder het teveel te belasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:54

Niet typisch bokt. Ik oordeel op wat ik hier zie, niet wat op ik op je 100 andere filmpjes op je youtube kanaal zie.

Ja, een voltige set is duur, maar je paard continu moeten laten kraken en recht laten zetten is duurder. Zo'n set krijg je wel weer verkocht, je paard krijg je niet zo snel heel met de truukjes die jullie uithalen.

Maar he, jullie hebben er lol aan en schieten per direct in de verdediging, dus veel plezier met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:56

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een handstand tegen je paard aan te doen?

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 11:57

Anoniem schreef:
Niet typisch bokt. Ik oordeel op wat ik hier zie, niet wat op ik op je 100 andere filmpjes op je youtube kanaal zie.

Ja, een voltige set is duur, maar je paard continu moeten laten kraken en recht laten zetten is duurder. Zo'n set krijg je wel weer verkocht, je paard krijg je niet zo snel heel met de truukjes die jullie uithalen.

Maar he, jullie hebben er lol aan en schieten per direct in de verdediging, dus veel plezier met ze.

Hoe bedoel je op wat je op mijn 100 andere filmpjes ziet? Ik weet niet of je t nou niet ziet, of het niet wilt zien, maar ik zei dat we het niet vaker doen. iig niet zonder de juiste dingen. Ik weet zelf ook wel dat dit niet goed is voor je paard maar het was eenmalig en op filmpjes van andere hoor je niemand? Waar ze ook erop staan in galop en met zijn tweeën erop staan? Nee dat is allemaal mooi en prachtig.

En ik schiet in de verdediging omdat ik me niet laat vertellen dat wij niet voorzichtig zijn met onze paarden, want dat zijn wel wel.

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:59

Danique schreef:
Wat heeft het voor toegevoegde waarde om een handstand tegen je paard aan te doen?

Ik snap je vraag. Waarschijnlijk zullen er veel bokkers zijn die dit rare capriolen vinden. Maar als TS het leuk vind om dit te doen en het paard accepteert dat, zie ik hier geen reden voor vreemde reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:00

YOURLOVER schreef:
Danique schreef:

Ik snap je vraag. Waarschijnlijk zullen er veel bokkers zijn die dit rare capriolen vinden. Maar als TS het leuk vind om dit te doen en het paard accepteert dat, zie ik hier geen reden voor vreemde reacties.

Ik zou desalniettemin graag een antwoord op mijn vraag krijgen van de TS. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:01

Ik reageer op dit filmpje omdat ik Andorra op recht een mooi paard vind.

Je zegt niet zonder de juiste dingen. Een barebackpad is niet gemaakt om met z'n 2en truukjes uit te halen, op je knietjes op een paard te zitten én deze te laten steigeren. Daar heb je speciale voltige dekken et cetera voor. Ik reageer nu op jou, niet op 100 anderen nee, maar ik moet ook zeggen dat ik maar weinig foto's en filmpjes van bokkers zie die op hun knietjes achter een ruiter zitten en dit een leuk kunstje noemen.

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:03

Anoniem schreef:
Ik reageer op dit filmpje omdat ik Andorra op recht een mooi paard vind.

Je zegt niet zonder de juiste dingen. Een barebackpad is niet gemaakt om met z'n 2en truukjes uit te halen, op je knietjes op een paard te zitten én deze te laten steigeren. Daar heb je speciale voltige dekken et cetera voor. Ik reageer nu op jou, niet op 100 anderen nee, maar ik moet ook zeggen dat ik maar weinig foto's en filmpjes van bokkers zie die op hun knietjes achter een ruiter zitten en dit een leuk kunstje noemen.

Ik snap je wel, zijn ook niet veel bokkers die dit doen of die dit uberhaupt plaatsen. Maar ik heb genoeg andere filmpjes gezien van mensen die het wél doen. Maar je hebt het over Andorra, op Andorra doen we dit niet. We probeerde het uit op Fynka, en het was leuk voor een keer, maar ja, we weten ook dat dit niet verstandig is en zullen het ook niet meer doen. Oke?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:05

Geweldig! *\o/*

Maar op foto 5 en 6 krijg ik wel spontane plaatsvervangende rugpijn, je zet echt al je gewicht op de meest gevoelige plek en dat moet gewoon verschrikkelijk zijn voor het paardje..

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:05

Danique schreef:

Zo'n vraag kun je ook over heel veel andere dingen stellen die mensen met hun paarden doen, zoals het nee-schudden leren ofzo, het is leuk maar wat heeft het voor toegevoegde waarde? niets volgensmij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:06

Dat geeft geen antwoord op mijn vraag, geloof ik.

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:06

Azmay schreef:
Geweldig! *\o/*

Maar op foto 5 en 6 krijg ik wel spontane plaatsvervangende rugpijn, je zet echt al je gewicht op de meest gevoelige plek en dat moet gewoon verschrikkelijk zijn voor het paardje..

Lees eerdere reacties alsjeblieft :)

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:07

Danique schreef:
Dat geeft geen antwoord op mijn vraag, geloof ik.

Ik gaf wel antwoord. Ik zei het is leuk, maar heeft verder geen toegevoegde waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:08

He, even voor de duidelijkheid, ik zeg het niet om te pesten he!

Ik zie alleen een paard wat best banketstaaf bokt (wat ik me voor kan stellen). Bedenk je alsjeblieft dat de plek waar je op dat moment zat ontzettend gevoelig is voor een paard. Als je er vanaf gelanceert wordt kan je trouwens echt héél lelijk vanaf vallen en dat zou ontzettend zonde zijn. Ik snap absoluut dat jullie het goed met je paardjes voor hebben maar doe negatievere reacties dan niet af met typisch bokt. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn zeggen ze dan geloof ik ;)

Ik zeg het alleen voor de veiligheid van julliezelf en voor het behoud van jullie paarden. En ja, dan is zo'n voltigeset duur maar dat biedt voor het paard én voor jullie zoveel meer comfort en veiligheid, dat het dan ook daadwerkelijk voor iedereen leuk om te doen is :j

Dat er op youtube heel veel filmpjes staan van mensen die dat doen, dat zou kunnen, ik zit niet in die youtube-crowd, volgens mij word ik daar inmiddels te oud voor :+

En ik noem Andorra omdat ik van de week een filmpje ook voorbij zag komen van d'r (met die stippenpony erbij :j ) en d'r nu ook op de foto zag en vind 't echt een mooi paard om te zien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:08

ArandaVD schreef:
Azmay schreef:
Geweldig! *\o/*

Lees eerdere reacties alsjeblieft :)

Heb ik gedaan, ik vind alleen niet dat er een excuus bestaat voor zoiets.

Ik vind het geweldig dat je al die dingen met je pony kan en zie de toegevoegde waarde wel in tegenstelling tot veel anderen hier, maar van die 2 foto's word ik een beetje verdrietig. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:12

Waar ik op doelde is dat, buiten dat staan op je paard slecht is voor zijn rug, het ook nog slecht is voor jouw lichaam om zo over te klappen en op een oneffen oppervlak een handstand te doen. Er is niemand die beter wordt van deze praktijken.
Ik begrijp dat het een vertrouwensband vergroot maar als ik de lichaamstaal van (voornamelijk) de haflinger zie op de foto's, dan snap ik niet zo goed dat je dit echt leuk vindt om te doen. Wellicht is schriktraining leuk om te proberen?

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:15

Anoniem schreef:
He, even voor de duidelijkheid, ik zeg het niet om te pesten he!

Ik zie alleen een paard wat best banketstaaf bokt (wat ik me voor kan stellen). Bedenk je alsjeblieft dat de plek waar je op dat moment zat ontzettend gevoelig is voor een paard. Als je er vanaf gelanceert wordt kan je trouwens echt héél lelijk vanaf vallen en dat zou ontzettend zonde zijn. Ik snap absoluut dat jullie het goed met je paardjes voor hebben maar doe negatievere reacties dan niet af met typisch bokt. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn zeggen ze dan geloof ik ;)

Ik zeg het alleen voor de veiligheid van julliezelf en voor het behoud van jullie paarden. En ja, dan is zo'n voltigeset duur maar dat biedt voor het paard én voor jullie zoveel meer comfort en veiligheid, dat het dan ook daadwerkelijk voor iedereen leuk om te doen is :j

Dat er op youtube heel veel filmpjes staan van mensen die dat doen, dat zou kunnen, ik zit niet in die youtube-crowd, volgens mij word ik daar inmiddels te oud voor :+

En ik noem Andorra omdat ik van de week een filmpje ook voorbij zag komen van d'r (met die stippenpony erbij :j ) en d'r nu ook op de foto zag en vind 't echt een mooi paard om te zien.

Ja je hebt gelijk. En na die bok merkte wij ook dat we moesten stoppen. Ik ben me heel bewust met wat er allemaal kan gebeuren als een paard dan onverwachts bokt of iets dergelijks. Daar zijn we ook echt wel voorzichtig mee.

En ik vind het erg vervelend om te horen dat ik niet voorzichtig met mijn paard omga. Ik ga juist voorzichtig met haar om. Ze heeft voor een aantal maanden terug een lelijke wond opgelopen doordat ze in de buitenbak aan het rennen was en (waarschijnlijk) zich aan iets scherps heeft opengehaald. Sindsdien ben ik juist bang iets te doen wat haar kan verwonden of oid.

En die 'truucjes' zoals met zijn tweeën erop enz, denk je serieus dat dit iets alledaags word? Natuurlijk niet. Nogmaals, ik ben me erg bewust van wat er kán gebeuren. En ik zal het nog maar een keer zeggen, ''we zullen het niet meer doen.''

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:16

Danique schreef:
Waar ik op doelde is dat, buiten dat staan op je paard slecht is voor zijn rug, het ook nog slecht is voor jouw lichaam om zo over te klappen en op een oneffen oppervlak een handstand te doen. Er is niemand die beter wordt van deze praktijken.
Ik begrijp dat het een vertrouwensband vergroot maar als ik de lichaamstaal van (voornamelijk) de haflinger zie op de foto's, dan snap ik niet zo goed dat je dit echt leuk vindt om te doen. Wellicht is schriktraining leuk om te proberen?

Snap ik, en daar hebben we ook mee opgepast. Maar nogmaals, we zullen het niet meer doen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:17

Ik wil vooral even zeggen dat ik het super vind hoe je met het commentaar omgaat. Mijn complimenten daarvoor! +:)+

ArandaVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:20

PureSG schreef:
Ik wil vooral even zeggen dat ik het super vind hoe je met het commentaar omgaat. Mijn complimenten daarvoor! +:)+

Dankjewel ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:24

Leuke foto's en lekker vrolijk filmpje! 1 tip, als je op je paard gaat staan doe dit dan zonder schoenen! Met sokken is wat prettiger voor het paard.

Ik zal de laatste zijn die dit soort dingen afkeurt, wel denk ik dat je altijd eerlijk moet kijken naar wat je paard toelaat. Je ziet dat het paard het niet prettig vind als er een op zijn rug zit en de ander met haar knieën erachter.. Doe dit dan ook niet weer. Verder lekker door blijven spelen, want ik zie ook wel degelijk stukken dat de paarden het allemaal prima vinden.