Ik ben Cheveyo, 80 cm klein, maar groots van karakter, al zeg ik het zelf.
In april word ik 5 jaar en mijn vrouwtje zegt dat ik dan al een grote jongen ben (beetje gek, want ik ben nog net zo groot als toen ik 3 was!).. En dat dat betekent dat ik een beetje mag gaan werken.
Ik wil jullie graag laten zien wat ik allemaal al geleerd heb!

Knuffelen ben ik erg goed in!

En meehelpen kan ik als geen ander!
Maar sinds een tijdje moet ik ook wel eens ander werk doen..
Het begon met loswerken, dat heet zo omdat ik dan los loop en goed naar het vrouwtje moet kijken, zij laat dan zien wat ik moet doen. Daar ben ik erg goed in, al zeg ik het zelf.
Daarna moest ik het zelfde doen, maar dan met een touw aan mijn hoofd. Heet dit dan vastwerken?

Ook dat vond ik niet heel moeilijk..
Maar toen... Deed het vrouwtje TWEE touwen aan mijn hoofd... Stoer als ik ben, vond ik dat niet eng en deed ik netjes wat het vrouwtje me vroeg. Ik liep braaf mijn rondjes, maar dan ineens... Vrouwtje foetsie!!!
Dat vond ik ZO eng, dat ik helemaal in paniek raakte... Gelukkig heeft mijn vrouwtje heel veel geduld en heeft zij me uitgelegd dat dit niet eng is. Vrouwtje is er dan nog wel, maar ze loopt achter me, waardoor ik haar niet zie...

Toen ik dat allemaal gewend was, kreeg ik eventjes vakantie, zodat ik voor kerst pony kon spelen...

Toen mijn vakantie voorbij was, kreeg ik een tuig om.. Gek woord, tuig.. Maar vrouwtje zei dat dit niet eng was en dat ik hieraan moest wennen, om straks een stoere karrepony te zijn.. Ik weet ook niet wat dat is, maar t klinkt super leuk

Met dat tuig ging ze me longeren.. Maar ik weet al lang hoe dat moet! En een touwtje meer of minder om me heen, dat maakt toch geen verschil?!

Nou, omdat dat wel héél makkelijk was, deed de vrouw daarna weer twee touwen aan mijn neus (gelukkig geen roze deze keer, maar stoere zwarte!) en moest ik met het tuig lopen..

Ik weet inmiddels wel hoe dat moet.. Vandaag deed de vrouw hetzelfde en kwam mijn vriendje Bikkel even kijken..

Bikkel vroeg waarom ik zo'n gek pak aan had.. Ik heb hem verteld dat dat is omdat ik volwassen wordt... Wat ik alleen niet snap: Bikkel is twee jaar ouder dan ik ben, waarom moet hij nog geen volwassen paarden pak aan?!
Eerst hebben we even thuis getraind, Bikkel deed gezellig mee!

Vrouwtje was heel trots op mij, want ik luisterde heel goed, terwijl Bikkel mij soms afleidde door te gaan rennen... Dat was wel heel moeilijk, maar als de vrouw trots is, ben ik super blij!
Omdat Bikkel een beetje in de weg liep, zei het vrouwtje dat we gingen proberen om over de weg te gaan... Hoezo proberen? Dat doe ik zo vaak.. En vrouwtje loopt altijd voorop, dus dan is het niet meer dan eerlijk dat ik ook een keer voorop loop, toch?

Al met al vind ik dat volwassen worden behoorlijk leuk!
Gelukkig mag ik ook nog vaak spelen met borstels en helpen met kleine werkjes!
En zelfs als ik er vandoor ga met dekjes en teugels, als de vrouw met Anneloes gaat werken, vindt t vrouwtje dat heel erg leuk!
Wat vinden jullie van mijn weg naar volwassenheid? Staat me best goed he?
Groetjes Cheveyo!
stoere pony! Heb het met een glimlach op mijn snoet gelezen!