Zo heeft hij vorig jaar - toen wij Bliksem nog niet hadden - een schriktraining voor onze Haflinger gemaakt. Dat vond hij prachtig om te doen! Lege waterflesjes, parasols, skippyballen, speelgoed alles werd voor de dag gehaald voor de schriktraining. David mocht alles neerzetten en ik deed met James de uitvoering. Want James is wel iets aan de grote kant voor Davidje
Maar nu heeft David zijn eigen pony, geschikt voor zijn formaat! En hij heeft het al weer over het bedenken van een schriktraining, dus we zijn al druk bezig om lege flesjes te verzamelen.
Maar David had eens op internet gezien dat sommige paarden tijdens een echte schriktraining over een bruggetje konden lopen. "Mamma, kunnen wij ook een bruggetje voor Bliksem maken?"Ik zocht wat spullen op. We hadden nog een hele stevige pallet, waar betonblokken op hadden gestaan. Daar moest ook wel een Shetlander op kunnen, dacht ik. Ook zag ik nog een ander houten element.
Voordat we Bliksem hadden gepakt sprongen David en ik wild op en over de houten elementen. En wij waren er van overtuigd dat Bliksem er ook op kon!
Dus zo gezegd zo gedaan, David mocht Bliksem over het bruggetje laten lopen!
Even z'n pony vastklikken. David: "Mamma, ik kan het niet goed zien".
"Komt het door je cap?"
"Nee! Door zijn lange haar!"
Wintervacht struggles. 
Eerst maar even aan de pallet laten snuffelen, met een bakje sla als lokvoer.

Ja hij was er over gegaan, helemaal blij!

En nog een keer, want toen Bliksem het eenmaal door had liep hij keurig mee!

En in ons enthousiastme dat het zo goed ging, vergaten we het balkje sla.... Die kon na de oefening de prullenbak in.
(In de film kan je zien wat er mee gebeurd). Trots op David en Bliksem. Ze zijn echt een goed team samen.
David heeft niet gereden, maar had voor de zekerheid wel een cap en bodyprotector aan.