zo stom maar wat een brave ponys

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

zo stom maar wat een brave ponys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:10

Tja,beetje stom van mezelf :Y) maar trots op de dames.

na het melken van de koeien de pony's in de wei naast de koeienstal gezet.
Draadje vooraan dicht en naar binnen voor het ontbijt.

Hele ochtend en begin van de middag stonden ze lekker in het zonnetje.

Moesten om 2 uur even weg en toen we later terugkwamen wilde ik de pony's binnen doen.

Ze stonden achterin de wei dus touwtjes mee en daarheen gelopen.
Op het moment dat ik het touw aan het halster klikte zag ik ineens dat de draad achterin de wei gewoon open was!

Blijkbaar heeft die de hele dag open gestaan,maar de dames zijn gewoon in de wei gebleven.

Gelukkig liggen daarachter meer weides en het erf dus veel had er niet kunnen gebeuren.

Wat een brave ponys toch en voortaan controleer ik de achterste draad ook maar even.

Anoniem

Re: zo stom maar wat een brave ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:13

Heeeeel brave pony's!
En jij...ach, beetje dom hihi..dat vergeet je nooit meer ;-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:15

Hehe, zo ben ik ooit eens op gaan warmen met een bak koffie in onze keet toen ik het koud had en toen ik een later terug kwam bij de stal bleek ik de deur gewoon open te hebben laten staan en mijn paard stond gewoon heel braaf op haar dooie gemak in de stal naar buiten te kijken :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:17

Nouja,de draad achter gaat normaal nooit open.
Alles gaat via de voorkant of de staldeur (wei staan normaal de hoogdrachtige koeien in die vrije uitloop hebben van stal naar buiten maar nu kunnen ze niet naar buiten omdat het te nat is voor ze).

Helemaal niet aan gedacht dat achter ook een opening was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:25

Pff, wat een geluk inderdaad!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:26

_/-\o_ brave pony's inderdaad!

Die van mij waren een paar jaar geleden niet zo heel erg braaf :')
Ik kwam nogal laat (of nouja, eerder heel vroeg, hoe je het ook maar bekijkt) uit de stad toen, 't was zomers en 'snachts verbleven ze op de paddock, overdag mochten ze de wei op. Het was 5.30 uur en ik dacht; 'hup nog ff de pony's op de wei gooien'.

Dus ik op mijn hoge hakken maak het eerste hekje open van het pad, het 2e hekje aan het eind v/h pad naar de paddock, gooi die half dicht, en maak het hek naar de wei open.
Maar die mormels.... bedachten dat het ook wel erg leuk was om langs mij heen, het pad op, door het hek de straat op te rennen :wow: :oo

Gaat maar om een rustige dorpsweg maar toch......
Daar liep ik dan in de ochtend, pony's deden zich tegoed aan het bloemenperkje van de overburen, en ik kreeg ze niet gevangen. Roepen wilde ik ook niet want dan zou iedereen wakker worden _O-

Dus maar de stal in, bekertje brokken gepakt en gelukkig kreeg ik ze na 15 min. weer de wei in.

ALTIJD dus de hekjes dicht doen, óók als je 'even snel' iets wil doen!
Was igg wel een avontuur _O- _O-

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:33

Ik denk dat mijn dames hier geen zin hadden in kattekwaad.
Allebei hoogdrachtig dus ook echt geen energie nu

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:38

Gevalletje gras toch niet groener aan de overkant :D

Die van mij kreeg het op zijn eerste stal voor elkaar om door de bosjes heen te kruipen en aan de andere kant van de omheining te gaan grazen.. dat kregen we later van de boer te horen.. Had ie gezegd 'ga eens terug de wei in jij!' en hij kroop ook braaf terug door de struiken de wei in :')

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:01

Wat een brave ponies. Dit gebeurt je inderdaad maar 1 keer. Ik heb het zelf ook een keer gehad. Zette de paarden op de weide en had ook niet in de gaten dat er een ander hek nog openstond.
Stonden alle 9 plots voor mijn neus toen ik bij de stallen bezig was. :o

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:33

Haha, dat kan iedereen gebeuren, en de volgende keer kijk je alles wel goed na :)
Ik heb het ook een keer gehad met een stalpoort niet goed toe te doen. Het paard was uitgebroken uit zijn stal. Gelukkig had die niks