ik ga het kort houden:
Mijn tante heeft een kleine fokkerij. Daar heeft ze 25 paarden.
vorig jaar heeft ze een merrie gekocht, Storm Warning, om mee te fokken, ik heb er op gereden en ze is ontzettend braaf en lief en heeft een superbraaf karakter. Eveneens kan ze geweldig springen en kan wel 1m 35 ( als ze er zin in heeft natuurlijk
) Op een dag , nu al bijna een maand geleden begon ze pissig te doen, ik dacht , iedereen heeft wel eens een slecht dag! maar het werd er niet beter op. 4 dagen later begon ze naar de andere paarden te stampen. Daardoor zette ik haar alleen op de wei en daar leefde ze zich uit . Ze stampte en bokte , steigerde enz. De volgende dag nam ik haar mee voor een buitenritje in het park. bij het opzadelen was ze erg nerveus en bleef maar niet stilstaan. Ik kon bijna onmogelijk het zadel er deftig op leggen en mijn tante moest komen helpen. Toen mijn tante binnenkwam steigerde Storm en schopte daarmee met haar hoef mijn tante op haar linkerarm. mijn tante viel op de grond en het leek ofdat Storm op mijn tante neerkwam maar ik kon haar nog juist wegduwen (daarmee bedoel ik storm) . Mijn tante had haar arm op 4 plaatsen gebroken en ligt in het gips. Nu werk ik met Storm en probeer een band op te bouwen om haar weer rustig te krijgen. het wordt alleen maar erger en nu begon Storm ook al naar andere diersoorten te schoppen zoals onze hond Max en de kippen. Mij heeft ie ook al een paar keer geschopt maar nooit heel ernstig. Mijn vriendinnen durven niet meer naar mijn tantes fokkerij te komen om met de paarden te stoeien en ik en mijn tante zijn niet de enige slachtoffers. De dierenarts heeft haar onderzocht en ze heeft niks. ik weet echt niet wat ik moet doen. srry voor het lange verhaal.
(Storm Warning is de bruine vooraan)
)