Gisteren een rondje gereden en een vriendin heeft foto's gemaakt van ons. Best confronterend, want meestal ben ik alleen en zie je jezelf zonder spiegels niet van de zijkant

Mijn aandachtspunten zijn dus nu:
- schouders!! Ik ga ze naar voren kantelen ipv naar achter. Mag trotser gaan zitten.
- Meer gaan lichtrijden. Ik kan inmiddels beter doorzitten dan lichtrijden

- Tenen naar binnen. Dat ga ik nooit goed kunnen, omdat mijn enkels vrij zwak zijn en ik mezelf ga forceren als ik ze naar binnen moet draaien.
Paard heeft een blessure gehad en nu zijn we ongeveer weer 2 maandjes bezig inclusief opbouw. Ondanks dat vind ik dat ze zoveel fijner gaat als ervoor. Ze laat echt al wel gave stukken voelen/zien. Als ze de smaak te pakken heeft en je zo'n dikke nek voor je hebt en een paard onder je die aanvoelt als een rustig kanon (hoe beschrijf je dat

Ik sta altijd open voor tips en opbouwend commentaar, daarom dat ik dit topic hier plaats.
Even een beetje info over de diva:
Lieve friese merrie van 6 jaar. Eigen wil, maar wel bereid tot werken en ook erg leergierig. We hebben nu een wedstrijd in de B gereden en hebben nu 2 winstpunten. Had er toen in totaal nog maar 5 keer opgezeten na de blessure. Wilde zo graag op die ene locatie starten dus zijn gewoon maar gegaan en anders leuk rondje

Hier de foto's van gisteren:
1. Eerst even warmdraaien.

2.

3.

4. Jas uit en wat meer aan het werk zetten. Ik wil haar hier om mijn binnenbeen heen zetten. Moet alleen zorgen dat ik mijn binnenhand dan wel open houd.

5. Hier moest ze net wat meer van mijn binnenhand af zie ik. Ik mag nog meer meegeven. Dat is voor mij echt wennen, want voor mijn gevoel zitten mijn armen al helemaal naar voren.

6.

7. Galop, gaat ze steeds makkelijker doen.

8. Inzet middengalopje, vind ik nog moeilijk om te zitten.

9. Een te fanatieke patser

10. om dat dan af te laten vloeien gaan we ook geregeld zo door de baan. Meestal zit ik dan wel rechtop hoor haha, maar wilde haar even belonen

11. En als laatste wat ze het allerliefste doet, middendraf/strekken. Helaas geen foto van het juiste moment.

We hopen in maart en april onze punten van de B binnen te halen. Het wijken zit er al redelijk op en zodra die er goed op zit hoop ik de L te kunnen doen!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ben ook benieuwd naar jullie tips en commentaar!