Had hij dat al ooit gehad? Géén idee, maar had het vermoeden van niet (of toch niet het ruime laatste decennium, tenzij bij het opvangcentrum maar dat wist ik eigenlijk niet). Ging het lukken? Alweer géén idee. Want ja, [***] heeft een beetje een handicap, heeft het niet zo op vreemde mannen en als die dan ook nog eens rare dingen met hem doen & rare geluiden maken ... Clickertraining werkt ook zo moeilijk als je met je mond open hangt, dus ik wist niet goed wat ik ermee moest. We zouden wel zien dacht ik dan maar ...
Tandarts keek eerst even snel of het nodig was, maar dat bleek toch wel zo te zijn (had ik ook niet anders verwacht
). Daarna is eerst een ander paard van stal gedaan, wat eigenlijk wel goed was want dan had [***] de geluiden al eens gehoord. Beetje snurken in het begin, maar voor zijn doen was hij echt kalm en al snel stond hij gewoon te slapen. En toen was het [***]'s beurt
Pony mee naar de stal waar het zou gaan gebeuren, [***] in de stal *snurk, snurk* (vreemde stal
), de tandarts heeft even staan aaien etc. en toen de verdoving erin. Nog een puntje waarvan ik het niet goed wist. Niet die verdoving geven op zich, spuitjes maakt hem allemaal niks uit, maar wel hoe hij, verdoofd zijnde, zou reageren. Hij is namelijk wel vaker verdoofd geweest (hoefsmid) en dat liep nooit goed af. Stond volledig suf, totdat die persoon begon en toen ontplofte hij gewoon. Dus daar had ik wel wat schrik voor, had ik ook aangegeven.Maar dus, verdoving erin, werkte heel snel, [***] begon wat te schokken en te slaan met zijn hoofd (had ik dat andere paard niet zien doen) dus beetje huiverig staan wachten, maar daar bleef het bij. Toen begon de tandarts ...
.... en alles ging zowat vanzelf

[***] liet zich helemaal professioneel behandelen alsof hij dat alle dagen zo deed
Dus alles weer tip top, we kunnen weer een tijd vooruit
En toen de verdoving uitgewerkt was was [***] ook weer gewoon helemaal zijn lieve zelf, totaal geen stress- of schrikreactie gehad, dus ik ben helemaal blij
En natuurlijk trots op mijn prachtige pony
Nog een foto'tje hoe hij er tegenwoordig uitziet, knappie

Slechte baas