Noblesse, al 15 jaar bij ons!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiris

Noblesse, al 15 jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 10:38

Hoi hoi!
Ik ben een trouwe bokt-lezer, met nadruk op lezer. Dat kan je wel zien aan mijn profiel, 24 berichten in 5 jaar tijd, beetje triest :')
Maar nu vond ik dat het eens echt tijd werd om mijn knappe vriendje Noblesse In The Picture te zetten en mijn introverte autistische trekjes opzij te zetten.
Hij is nu 20/21 jaar en we hebben hem al sinds zijn 6e, dus nu alweer 15 jaar mijn partner in crime!
Ik hou van dit beest, ik ben met hem opgegroeid (nu ben ik 25 jaar oud). Ik heb zoveel met hem meegemaakt en zo veel geleerd, heeeeeeeeel veel moeilijke dingen en af en toe ook leuke dingen, zeker de laatste jaren. Het is ook totaal geen makkelijk paard!

Naam: Noblesse
Leeftijd: 20, (18 april wordt hij 21)
Ras: KWPN
Vader: Iglesias
Karakter: Duivels, intelligent, boevig, dominant en af en toe lief
Houdt van: Klieren, AA-drank, sowieso van eten, zijn shetland vriendin Twixy, aandacht
Schofthoogte: 1.72
Nicknames: Nobo, Nob, @sshole, Nopless Topless, Natasha, Nerd, Oude man, Jonge God, k*tter en zo kan ik nog wel even verder gaan met meerdere scheldwoorden :')

Zou je niet zeggen heh! Bijna 21 jaar!
Afbeelding

Hoewel hij niet zo gemeen is met rijden, kan hij soms wel heel gemeen zijn in de omgang. De laatste paar jaren is hij gelukkig veeeeel liever geworden en dan ook zeker tegen mij. Maar vroeger deed hij ons (mijn moeder, zus en ik) in de hoek drijven van de stal en dan flink dreigen, hij deed ons bijten (of poging tot) en zo heeft hij ook een keer zo hard in mijn bovenbeen gebeten dat na 9 maanden de bult maar operatief verwijderd moest worden.. Meerdere littekens heb ik te danken aan deze knol. Bedankt he Noblesse! :+
Ik kan me de eerste keer herinneren dat ik naast hem mocht lopen als 10-jarig meisje en dat hij constant op mijn tenen en hakken ging staan of gewoon niet mee wou lopen.
Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n dominant paard zal tegenkomen. :')

Ik ben niet zo'n fan van zijn tandjes.. :\
Afbeelding

Er waren ook genoeg problemen met rijden. Hij is totaal niet aan het been en ook is hij heel erg stijf in het begin. Ook was er veel strijd, hoe meer je aandreef, hoe trager hij ging lopen. Maar gelukkig deed hij het bij mij nog vaak redelijk braaf en konden we zo ook wat wedstrijdjes rijden. Het zegt ook wel iets dat dit paard mij maar EEN keer in die 15 jaar eraf heeft gegooid, dus op een of andere manier mocht hij me denk ik nog wel. :p
Het was ook niet altijd negatief, hij hield altijd van dollen en klieren, ik heb ook echt veel plezier van hem gehad vroeger, maar nu is het zoveel beter!

Afbeelding

De laatste 7 jaar staat hij nu bij mijn ouders aan huis en dit heeft hem zo veranderd! Hij is tegen mij veel liever geworden, met rijden en in de omgang. Zo rijd ik hem nu ook de laatste tijd zonder zadel, bitloos en ook zonder teugels.

Afbeelding

Hij kent mij en ik ken hem. Hij is blij als we gaan rijden, blij als ik hem poets, blij met alles. Dit is zo fijn na vele moeilijke jaren. Het dressuren gaat lekker, ook al blijft hij stijfjes en af en toe onregelmatig. Maar zolang ik niet te veel vraag, heeft hij, en ook ik er nog veel plezier in. :)

Afbeelding

Verder nog wat kliekjes van mijn lieve @sshole

Afbeelding
Onze jonge god!
Afbeelding
Lekker rollen!
Afbeelding
Nobo in de sneeuw
Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen!
Groetjes van mij en Nob! :wave:

justmexx

Re: Noblesse, al 15 jaar bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 10:45

Wat een knap paard, en goed dat je niet op gaf zeg! _/-\o_

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 10:48

justmexx schreef:
Wat een knap paard, en goed dat je niet op gaf zeg! _/-\o_

Ja, hij blijft knap!
Dankjewel! :)

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:30

Mooi paard en ziet er nog goed uit. Hij kijkt ook heel tevreden. Inderdaad niet altijd makkelijk een dominant paard. Mijn vorige paard beet me ook bont en blauw het eerste jaar maar daarna hadden we een unieke band. Helaas werd hij maar 6 jaar. Fijn dat jij al zolang van hem mag genieten. Dat er nog vele jaren mogen bijkomen.

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 10:06

Karoune schreef:
Mooi paard en ziet er nog goed uit. Hij kijkt ook heel tevreden. Inderdaad niet altijd makkelijk een dominant paard. Mijn vorige paard beet me ook bont en blauw het eerste jaar maar daarna hadden we een unieke band. Helaas werd hij maar 6 jaar. Fijn dat jij al zolang van hem mag genieten. Dat er nog vele jaren mogen bijkomen.

Ja, als je er eenmaal doorheen komt, heb je echt een maatje voor het leven!
Wat erg, nog zo jong! Ik kan het me nog niet voorstellen om mijn vriendje kwijt te raken :n

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:20

Hier 16 berichten in 5 jaar :+ fijn dat jullie niet hebben opgegeven en dat je hem nog steeds hebt :) mijn kleine ettertje is nu 6, hopelijk volgen voor beide nog vele jaren!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:25

Leuk dier! :D

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:55

Wat leuk om Noblesse ineens hier tegen te komen. Hij ziet er goed uit. Herken je verhalen wel over zijn gedrag.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:01

"hij deed ons bijten (of poging tot)"

Hier moest ik toch even mee lachen
Ik zie het al helemaal voor me :+

Maar erg leuk om te zien dat je niet hebt opgegeven en bent doorgegaan, hij ziet er ook erg goed uit voor zijn leeftijd!
Hij heeft het duidelijk naar zijn zin bij jou :D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:08

Leuk paard!

Heb hier ook wel eens tanden van dichtbij gezien :P maar gelukkig nooit echt raak geweest en nu een brave lieverd in omgang

Chaggo paardjes zijn juist leuk, zeker als ze steeds wat zachter worden <3
en p.s. Noblesse oblige

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:13

Hé noblesse! Fijn dat het goed met hem gaat, toen ie nog niet van jullie was vaak op gereden

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:38

wat leuk! ik ken er ook zo een die soms mensen bijt, gelukkig wel minder dan de jouwe! veel plezier nog met hem en hopen dat die nog vele jaren mee mag! *\o/*

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:41

Hij ziet er super uit voor zijn leeftijd, hij ziet er veel jonger uit dan dat hij is
Leuk dat jullie samen zo naar elkaar toe gegroeid zijn

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:24

Ziet er goed uit! Het verschil tussen de eerste twee foto's en wat je beschrijft, en dan de volgende foto's is erg groot, je zou niet denken dat ie zo gemeen was afgaand op de laatste foto's :+ Leuk om te horen en zien :)

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:32

@Lagonda
Haha, join the club, so sad _O- Veel succes met jouw ettertje, uiteindelijk zijn de ettertjes de beste! :')

@Eline91
Dankjewel! :)

@Sjaslique
Ha grappig wie je hier nog allemaal tegenkomt! Ja, ik vond het leuk om eens ons verhaal te vertellen, hij is nu echt heel lief geworden, bijna eng!

@Oliiviia
Haha ja, we hebben ook aardig wat bitchfights gehad dat hij mij wou bijten, ik hem knijpen, hij mij weer bijten enz enz :')
Dankjewel :)

@Sidera
Ja precies, jij snapt het! Af en toe wil je ze helemaal verrot schoppen maar als het dan ook goed gaat dan ben je het gelukkigst meisje op aarde! Dan is het weer allemaal waard! <3

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 10:45

@Joanne1987
Oh leuk! Hoe was hij toen? Ik reed zelf nog vooral op de pony's voordat mijn moeder hem kocht, dus kende hem nog niet zo goed, behalve dat hij altijd wel een beetje excentriek was :')

@AylaB
Dankjewel! Ja ik zeg altijd dat hij wel ff 60 wordt :')

@rollback
Ja, we krijgen wel eens mensen die vragen of het nog een jong paard is
Totdat ze die ouwe, stijve draak zien lopen :')
Ik vind hem vooral ook nog zo jeugdig kijken, zo onschuldig (ook al is hij dat niet :p)

@_Susan94
Ja dat is het probleem! Dat beest bijt je en vervolgens kijkt hij verrekte onschuldig en schattig -:(-
Zodra de camera ook tevoorschijn komt, gaat hij weer lief kijken omdat hij er altijd mee gefascineerd is en eraan wilt knabbelen.. zucht