Ik ben een trouwe bokt-lezer, met nadruk op lezer. Dat kan je wel zien aan mijn profiel, 24 berichten in 5 jaar tijd, beetje triest
Maar nu vond ik dat het eens echt tijd werd om mijn knappe vriendje Noblesse In The Picture te zetten en mijn introverte autistische trekjes opzij te zetten.
Hij is nu 20/21 jaar en we hebben hem al sinds zijn 6e, dus nu alweer 15 jaar mijn partner in crime!
Ik hou van dit beest, ik ben met hem opgegroeid (nu ben ik 25 jaar oud). Ik heb zoveel met hem meegemaakt en zo veel geleerd, heeeeeeeeel veel moeilijke dingen en af en toe ook leuke dingen, zeker de laatste jaren. Het is ook totaal geen makkelijk paard!
Naam: Noblesse
Leeftijd: 20, (18 april wordt hij 21)
Ras: KWPN
Vader: Iglesias
Karakter: Duivels, intelligent, boevig, dominant en af en toe lief
Houdt van: Klieren, AA-drank, sowieso van eten, zijn shetland vriendin Twixy, aandacht
Schofthoogte: 1.72
Nicknames: Nobo, Nob, @sshole, Nopless Topless, Natasha, Nerd, Oude man, Jonge God, k*tter en zo kan ik nog wel even verder gaan met meerdere scheldwoorden
Zou je niet zeggen heh! Bijna 21 jaar!

Hoewel hij niet zo gemeen is met rijden, kan hij soms wel heel gemeen zijn in de omgang. De laatste paar jaren is hij gelukkig veeeeel liever geworden en dan ook zeker tegen mij. Maar vroeger deed hij ons (mijn moeder, zus en ik) in de hoek drijven van de stal en dan flink dreigen, hij deed ons bijten (of poging tot) en zo heeft hij ook een keer zo hard in mijn bovenbeen gebeten dat na 9 maanden de bult maar operatief verwijderd moest worden.. Meerdere littekens heb ik te danken aan deze knol. Bedankt he Noblesse!
Ik kan me de eerste keer herinneren dat ik naast hem mocht lopen als 10-jarig meisje en dat hij constant op mijn tenen en hakken ging staan of gewoon niet mee wou lopen.
Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n dominant paard zal tegenkomen.
Ik ben niet zo'n fan van zijn tandjes..

Er waren ook genoeg problemen met rijden. Hij is totaal niet aan het been en ook is hij heel erg stijf in het begin. Ook was er veel strijd, hoe meer je aandreef, hoe trager hij ging lopen. Maar gelukkig deed hij het bij mij nog vaak redelijk braaf en konden we zo ook wat wedstrijdjes rijden. Het zegt ook wel iets dat dit paard mij maar EEN keer in die 15 jaar eraf heeft gegooid, dus op een of andere manier mocht hij me denk ik nog wel. :p
Het was ook niet altijd negatief, hij hield altijd van dollen en klieren, ik heb ook echt veel plezier van hem gehad vroeger, maar nu is het zoveel beter!

De laatste 7 jaar staat hij nu bij mijn ouders aan huis en dit heeft hem zo veranderd! Hij is tegen mij veel liever geworden, met rijden en in de omgang. Zo rijd ik hem nu ook de laatste tijd zonder zadel, bitloos en ook zonder teugels.

Hij kent mij en ik ken hem. Hij is blij als we gaan rijden, blij als ik hem poets, blij met alles. Dit is zo fijn na vele moeilijke jaren. Het dressuren gaat lekker, ook al blijft hij stijfjes en af en toe onregelmatig. Maar zolang ik niet te veel vraag, heeft hij, en ook ik er nog veel plezier in.

Verder nog wat kliekjes van mijn lieve @sshole

Onze jonge god!

Lekker rollen!

Nobo in de sneeuw

Bedankt voor het lezen!
Groetjes van mij en Nob!
maar gelukkig nooit echt raak geweest en nu een brave lieverd in omgang
Veel succes met jouw ettertje, uiteindelijk zijn de ettertjes de beste!