Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Delphi schreef:Tja moeilijk, misschien is het inderdaad even een combinatie van nu. Ik zou niet te snel ermee stoppen, maar even afwachten tot het voorjaar. Wel vind ik dat je dan tot die tijd wel je verantwoording moet nemen en er naar toe moet gaan. Ik neem aan dat je afspraken hebt gemaakt met de eigenaar wanneer je komt en wat je dan doet? Die afspraken mogen er natuurlijk niet onder lijden, dat vind ik dan wel je verantwoordelijkheid.
EskeGirl schreef:Beste bokkers,
De laatste tijd krijg ik steeds minder zin om met de paarden bezig te zijn, vooral in de zin van het rijden. Ik verzorg nu zo'n 10 maanden 2x in de week een shet en een fries. Ik ben echt gek op ze, maar de laatste tijd heb ik er steeds minder zin in. Het is een leuk adresje, ik krijg heel erg veel vrijheid en het zijn leuke paarden. Maar de bak is onbruikbaar al een maand of 2, 9 vd 10 keer is het slecht weer en de ruim 7km fietsen (enkele reis) maakt het ook niet veel leuker. Iedere keer hetzelfde rondje rijden of wandelen gaat vervelen. Ik ben vaak 3-4 uur op stal om te zorgen dat de paarden buiten komen (wat me niet eens verplicht is). Ik zie het steeds meer als verplichting dan als ontspanning. Ik merk dat ik sneller afzeg dan dat ik normaal zou doen.
Ik zit in een drukke periode (mijn examenjaar) en paarden zouden m'n ontspanning moeten zijn. Toch begint alles me langzaam op te breken.
En toch hou ik van deze paarden, ik weet niet of ik een paardloos leven zo leuk zou vinden. Komt het niet gewoon door het slechte weer? Is het over een maand of 2 weer gewoon leuker?
Als ik zou stoppen met deze paarden, zou ik helemaal stoppen. Terug naar de manege wil ik sowieso niet.
Herkennen bokkers dit? Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik was gestopt met het idee om na m'n studie m'n eigen paard te kopen, maar op dit moment weet ik niet eens of ik nog ga beginnen met rijden. Mis het minder dan ik dacht en ik heb nog 0,0 idee van wat de toekomst mij brengt. Ik vind die vrijheid om nu te doen en laten wat ik wil, veel te kunnen reizen etc echt heerlijk. Ik zie wel hoe het loopt, waarschijnlijk gaat het ooit wel weer kriebelen.