Hallo allemaal!
Ontmoet Bram, een Shetlander ruin van ongeveer 12 jaar oud. Ondertussen hebben we hem alweer ruim 2,5 jaar maar heb ik hem nog nooit op bokt voorgesteld.
We waren opzoek naar een kleine pony voor de kleine stukjes gras dat we hadden, maar het liefst wel een pony die voor de kar beleerd was. Zo kwamen we op Bram! Maar liefst 88 cm groot, een flinke omschakeling omdat we alleen grote pony's waren gewend. Ik ben af en toe nog steeds verwonderd van z'n korte beentjes, kleine hoefjes en dat kleine maat halstertje
Gelukkig past hij ontzettend goed in de kudde en speelt hij gewoon mee met de anderen.
Genoeg gekletst, op naar de foto's!
De eerste dag dat hij bij ons was! Hij had best wel flink overgewicht maar niet echt iets waar wij ons zorgen over maakten. Ondertussen is hij flink bijgetrokken blijkt dat hij best hoog op z'n beentjes staat!

Een foto van mei 2015. We scheren Bram bijna ieder jaar zodra het warm word. Hij krijg altijd erg veel jeuk vergeleken met mijn IJslander.

Regelmatig neemt Bram de taak als oppasser op zich.

Korte harige beentjes en z'n iniminie hoefjes

Bram vind het ontzettend leuk om dingen te doen! Hij word al vrolijk als je aan komt lopen met het halster. Soms gaan we samen op pad, dit gaat gelukkig er goed, ondanks mijn rijpaard het erg spannend vind. Na een aantal keer op het land te hebben geoefend gaan we op rustige dagen langs de weg. Ik vind het erg leuk om te doen, maar het hoogte verschil blijft lastig ivm loopsnelheid.

Tja... Ieder z'n droom

Soms gaat hij voor de kar, en soms staat hij erachter.

Tja... Zo heeft Bram natuurlijk ook een beetje een eigenwijze kant. Hij stopt graag dingen in z'n mond en laat soms met moeite los

Ook lopen we soms samen hard! En regelmatig gaan we er ook met de fiets op uit!

Bram is ook echt zo een lekkere charmeur

Lekker bekkie

En als laatste een foto van afgelopen week!

wat doe jij een leuke dingen met je paard! Plezier spat er vanaf! Moest trouwens wel lachen om de foto dat hij onder het hek door wilde gaan. Was hem dat gelukt?