wat heb je nodig voor een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardgirl

wat heb je nodig voor een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:19

hejj mensjes ik wil graag een paard maar wat heb je allemaal nodig voor een paard
en hoeveel kost dat ik heb echt geen idee en wat voor paard ik wil weet ik nog niet

eclair98

Re: wat heb je nodig voor een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:19

Ik denk dat je als je op bokt zoekt je heel erg veel kan vinden.
(En mensjes, daar krijg ik kippenvel van :P )

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:22

geld heel veel geld :')

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:25

stalling, tijd en geld. Maar gebruik idd de zoekfunctie maar eens, dan vind je heel veel informatie!

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:33

als wij gaan verhuisen hebben we genoeg ruimte en tijd moet je gwn maken en ik wil ook een beetje prijzen weten en bedankt ik hoop dat nog meer mij kunnen helpen met hun reas

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:43

paardgirl schreef:
als wij gaan verhuisen hebben we genoeg ruimte en tijd moet je gwn maken en ik wil ook een beetje prijzen weten en bedankt ik hoop dat nog meer mij kunnen helpen met hun reas

Simpele rekenmethode mits gezond paard en geen dure dingen als veel wedstrijden, etc. 2-3x je voer/stallingskosten. Gewoon uitgaande dus van de standaard dingen als vaccinaties, ontworming, smid, vervanging tuig/dekens/sportkleding, keertje les, etc. Ga je meer doen dan buitenrijden, dus wedstrijden, cursussen, e.d. dan mag je dat bedrag minimaal verdubbelen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:45

Als je paarden aan huis wilt houden begin je met een goede bak kennis door ervaring opdoen. Je moet immers in 1 klap voor minimaal 2 paarden zorgen.
Daarnaast zo'n 5000 m2 minimaal om enkel de paarden op te houden. Groter is fijner anders zit je zonder weide.
Dan heb je een paar stallen nodig, paddock en bij voorkeur een bak. Ruwvoer, bodembedekking, afrastering.
Dan een goede bak geld om de paarden te kopen, spullen te kopen,dierenarts, hoefsmid, tandarts, osteopaat, ect ect tebetalen.
Daarbovenop nog een bak geld voor ziekte en onverwachte kosten.

En dan kom je een aardig eind.

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:58

tamary schreef:
paardgirl schreef:

Simpele rekenmethode mits gezond paard en geen dure dingen als veel wedstrijden, etc. 2-3x je voer/stallingskosten. Gewoon uitgaande dus van de standaard dingen als vaccinaties, ontworming, smid, vervanging tuig/dekens/sportkleding, keertje les, etc. Ga je meer doen dan buitenrijden, dus wedstrijden, cursussen, e.d. dan mag je dat bedrag minimaal verdubbelen.

ik wil ook een gwn paard standaard niet duur

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:19

Een paard komt altijd met onverwachte kosten, hou daar rekening mee. Even een voorbeeldje. Die van mij liep na de zomer der been open in de padock. Er leek niks aan de hand, maar na drie dagen een dik been, DA moest komen, die dacht aan een ontsteking. Dus hup een boel spuiten erin en daarna antibiotica voor 5 dagen. Toen de rekening kwam kon €263,- afrekenen.
En dan ja, spullen zijn duur maar er is ook genoeg op MP te vinden dus dat is het laatste waar ik mij zorgen om maak. Denk meer aan alle kosten die sowieso nodig zijn wormenonderzoek en keuren, inenting, hoefsmid, lessen, tandarts, zadelcontrole, osteopaat of fysio etc. Dan heb je nog spullen nodig en daarnaast komen er altijd nog wel onverwachte kosten. En ja... ook een standaard paard kan wat mankeren of oplopen..
Je kan uitrekenen wat je wilt, maar uiteindelijk heb je gewoon een dikke bankrekening nodig.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:21

Als ik zo je schrijf style lees, denk ik dat je het eerst even met je ouders moet overleggen :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:22

Zijn zat topics hierover te vinden, klik erop en je hebt je antwoord(en). :D

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 15:22

oke bedankt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:48

SindyKaya schreef:

Om deze reden zal ik dit topic sluiten. TS, je kunt deze linkjes eens doorlezen en eventueel zelf via de zoekfunctie nog meer topics zoeken die bij je vraag passen.