Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Andra_S schreef:Het is ook belangrijk om te weten of je het paard zelf getraind hebt, of dat het het paard van iemand anders is en jij er soms op rijdt. Want als jij het paard die dingen zelf hebt geleerd, heb je zeker een aardig niveau, zou ik zeggen. Maar het kan ook zijn, dat het paard waar je op zit die "kunstjes" toevallig kent, en jij de alleen de "trucjes" geleerd hebt gekregen hoe je hem "aan" zet.
Bella2002 schreef:Andra_S schreef:Het is ook belangrijk om te weten of je het paard zelf getraind hebt, of dat het het paard van iemand anders is en jij er soms op rijdt. Want als jij het paard die dingen zelf hebt geleerd, heb je zeker een aardig niveau, zou ik zeggen. Maar het kan ook zijn, dat het paard waar je op zit die "kunstjes" toevallig kent, en jij de alleen de "trucjes" geleerd hebt gekregen hoe je hem "aan" zet.
Het zijn manege-paarden die toen ze kwamen dat nog niet konden en nu wel. Natuurlijk ben ik niet de enigste die erop rijdt en ben ik ook geen topruiter maar kwil gewoon even weten in welk niveau dat soort dingen voorkomen

Yom schreef:Mijn dochter heeft vd week een vliegende galopswissel gereden (nou ja geprobeerd), rijdt ze dan Z??
Nee ze heeft dit gedaan met een paard wat het beheerst. Ze rijdt schouderbinnenwaards en een bewuste contragalop, rijdt ze dan M??
Nee de pony begon het gewoon te leren
enz enz (dochter was gewoon een B ruiter)
Dus dat je dit soort dingen kunt wil niet zeggen dat je dit niveau ook beheerst
Robin_S schreef:geerke schreef:een aantal kunstjes zegt niet veel over het niveau....een nieveau word bepaald door een proef die je moet doen.Meerdere kunstjes correct uitgevoerd.Vooral dat correct is erg belangrijk.
Wordt met dt.
JudArthos schreef:Oefeningen uitvoeren zegt niet héél veel, het gaat inderdaad zoals meerdere hier zeggen om de uitvoering. Hoe is je zit? Hoe zijn de hulpen? In hoeverre kun je een rijtechnisch probleem ontdekken en kundig oplossen? Deze dingen zeggen vaak veel meer over je rijkundigheid.