Na ruim 7 jaar afwezigheid ben ik er weer, eerder met Jester en Blingbling maar ondertussen nu met Florion.
Florion is 6, met ruim 4,5 (vorig jaar december) pas zadelmak gemaakt (vergeten id opfok, wij hebben hem gekocht). Hij is ondertussen heel veel kreupel geweest, Jan mag weten waarom. Foto's klinieken osteopaat, maar eigenlijk was er nooit een aanduiding. Het gaat nu al een half jaar goed, misschien waren het groeipijnen? In een jaar 8 cm gegroeid, geen idee of dat bij paarden kan
Florion is enorm sensibel. Zo erg dat ik me wel eens achter me oren heb gekrabt of we wel een juiste combi zijn. Ondertussen gaat het steeds beter, alleen blijft hij af en toe wat wiebelig, vooral in de aanleuning. Hij is enorm soepel, de oefeningen zijn ook echt geen probleem, alleen in zijn hoofd. Als hij het in zijn kop krijgt is een simpele volte al net zo moeilijk in zijn gedachtes als een appuyement. We blijven gewoon doorzetten, gister tijdens de les ook al de gehele tijd kunnen doorzitten wat eerst voor hem echt geen optie was. Hij zit ook niet lekker, daar moet ik nog enorm aan wennen vooral haha.
Hij is vorige week mee op concours geweest in de B, hierbij wonnen we 2x met 198 en 195. Ik wil hem van het zomer graag meenemen in de L2 of M1 als hij hier klaar voor is, maar we doen het rustig aan. Als het straks bevestigd is vliegen we zo de klasses door, daar twijfel ik niet over met hoe simpel hij de dingen oppakt.

Ik wou hem wat terugdrukken maar zit enorm belabberd haha

Les Johan hamminga:

Net zadelmak (9 weken) dat snuutje

Blijft een gave foto!

En gister een video tijdens de les, hier zie je dus zijn wiebeltjes en dingetjes, op fotos lijkt het altijd beter als dat het is
:
Dat zie je zo vind ik. Hij is erg slap, dan kan je niet verwachten dat hij al in het opgerichte kan lopen.
Die foto waar hij zo 'stoomt' vind ik wel gaaf!

Dat was je leasepony toch? Welkom terug!