Na de verkoop van mijn meest geweldige pony Glenstorm, gaat het paardenleven natuurlijk gewoon door.
Ik heb namelijk de overstap naar de paarden gemaakt met mijn grote bruine vriend Tinky Winky. Een al bijna 16 jarige afstammeling van Guidam, maar ondanks zijn leeftijd nog praktisch zo groen als gras. Hij is destijds bij ons geboren en zeker niet de makkelijkste geweest (nog steeds niet). En ook al doet hij altijd zo stoer, hij heeft toch wel echt een heel erg klein hartje.
Even een portretje:

En omdat ik zelf toch wel in de categorie springruiter val, moet paardlief er ook aan geloven. Niet dat hij het erg vindt, want springen is toch echt wat hij het liefste doet. Maar omdat hij nog nooit een parcours had gelopen zijn we maar eens begonnen met een rondje impuls 60cm.
Ondanks dat hij bang was voor alles behalve de hindernissen, liep hij toch direct 74 stijlpunten bij elkaar.
En ook een oefenparcours kon natuulijk niet uitblijven
En toen mocht hij voor het eerst mee naar een rondje BB 80. In onze thuismanege, dus behalve wat paardetende start en finishbordjes had hij een stuk minder spanning.
En eens een rondje BB 80 op vreemd terrein. Helaas kwamen er toen ik de baan in moest zo veel stress gevende factoren dat ik hem over de zeik had toen ik het parcours in moest. Dus in 45 seconden proberen te kalmeren en van start te gaan. Ik wilde het lijntje 7-8 op 7 galopssprongen rijden, puur als controle test, maar paardlief dacht er anders over. Dit is precies de reden waarom hij eerst nog een paar keer mee mag naar de BB voordat we aan de B beginnen.
En dan gisteren nog een rondje BB 80. Ik had expres een kijkerige locatie uitgezocht. Paard was erg bang voor alles toen hij de baan in mocht. Maar in de rust en met wat voltes hem rondgestuurd. Voor de ervaring besloten nog een rondje te starten en die liep die foutloos. Alleen de hoek voor de dubbel vond hij nog vrij eng waardoor ik geen tijd had hem goed aan te rijden. Gelukkig is mijn paard dan handig genoeg om ons er doorheen te loodsen.
Bedankt voor het kijken en laat als je wilt een reactie achter, dat vind ik leuk!
Rijtechnisch commentaar is ook welkom.

