Thuis en op oefenparcours ging het zo goed, dat ik de knoop heb doorgehakt, me opgegeven voor bb springen. Instructrice op de achterbank gezet en naar Luttenberg gereden.
Met inspringen voelde het heel goed, paard was ontspannen en liep lekker over de rug.
Toen ik de ring in mocht vond meneer het toch wel erg spannend, stonden een aantal gekke staanders tussen, en dat vond hij wel erg raar.
Maar toen we eenmaal gingen springen zaten we er lekker in, en hebben een foutloos parcours afgelegd! Ik had toch wel een weigering of twee verwacht, maar heb hem bij alle 'enge' hindernissen door kunnen drukken

Tweede parcours ook foutloos, en in dit rondje al meer controle over het tempo en over de afstanden. Bij de laatste drie liet ik alleen mn teugels wat te los waardoor hij niet meer lekker uit kwam bij deze hindernissen, eigen schuld dus!
En natuurlijk verdienen we nog niet de schoonheidsprijs qua rijden, maar daar ging het mij vandaag ook niet om. Mijn doel was om rond te komen zonder dat hij echt onder me door zou vliegen, en dat is gelukt!
Ik weet ook dat mijn tempo, vooral in het eerste parcours en aan het eind van het tweede parcours, nog te hoog ligt. Dit weten we, en werken we aan, veel kilometers maken op vreemd terrein is de oplossing!
Eerste parcours:
Hier zie je goed zijn twijfel/spanning nog naar boven komen, vooral bij hindernis 6. Ook nog wat rennerig.
Tweede parcours:
Hier zie je dat er al meer rust in het tempo en bewegen zit, jammer dat ik hem aan het eind te los liet!
Commentaar en tips mag altijd, maar houd het lief. Dit was onze eerste keer bb, ik ben super tevreden en we doen ons allerbest

Lisa