Voor het eerst bb gestart met Donnie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_bokworst

Voor het eerst bb gestart met Donnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 13:49

Ja hoor, vandaag was het zo ver! Donnie en mijn eerste bb springen :)

Thuis en op oefenparcours ging het zo goed, dat ik de knoop heb doorgehakt, me opgegeven voor bb springen. Instructrice op de achterbank gezet en naar Luttenberg gereden.

Met inspringen voelde het heel goed, paard was ontspannen en liep lekker over de rug.

Toen ik de ring in mocht vond meneer het toch wel erg spannend, stonden een aantal gekke staanders tussen, en dat vond hij wel erg raar.
Maar toen we eenmaal gingen springen zaten we er lekker in, en hebben een foutloos parcours afgelegd! Ik had toch wel een weigering of twee verwacht, maar heb hem bij alle 'enge' hindernissen door kunnen drukken :)

Tweede parcours ook foutloos, en in dit rondje al meer controle over het tempo en over de afstanden. Bij de laatste drie liet ik alleen mn teugels wat te los waardoor hij niet meer lekker uit kwam bij deze hindernissen, eigen schuld dus!

En natuurlijk verdienen we nog niet de schoonheidsprijs qua rijden, maar daar ging het mij vandaag ook niet om. Mijn doel was om rond te komen zonder dat hij echt onder me door zou vliegen, en dat is gelukt!

Ik weet ook dat mijn tempo, vooral in het eerste parcours en aan het eind van het tweede parcours, nog te hoog ligt. Dit weten we, en werken we aan, veel kilometers maken op vreemd terrein is de oplossing!

Eerste parcours:

Hier zie je goed zijn twijfel/spanning nog naar boven komen, vooral bij hindernis 6. Ook nog wat rennerig.

Tweede parcours:

Hier zie je dat er al meer rust in het tempo en bewegen zit, jammer dat ik hem aan het eind te los liet!

Commentaar en tips mag altijd, maar houd het lief. Dit was onze eerste keer bb, ik ben super tevreden en we doen ons allerbest :D

Lisa

Renee_S

Re: Voor het eerst bb gestart met Donnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 13:56

ik vind het er helemaal niet slecht uit zien hoor, zeker voor een eerste keer!
Ik mis inderdaad wat je zelf ook al aangeeft een stukje controle. Maar ik zou zeggen vaker op wedstrijd gaan en lekker ervaring op doen, en dan gaat t vast goed komen met jullie!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 14:22

Dankje! Ja controle is ook waar 99% van de lessen over gaan, dus dat moet uiteindelijk ook op concours wel goedkomen lijkt me! De volgende wedstrijd staat alweer gepland :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:47

Leuk zeg. Ik heb zelf gisteren ook in Luttenberg gestart, precies hetzelfde parcours.
Je mist inderdaad een stukje controle, maar ik denk dat dat met wat kilometers wel goed gaat komen.
Gewoon lekker veel starten en ervaring opdoen! Succes!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 16:31

Dankjewel! Ja ik denk ook dat als die grootste spanning en twijfel er af gaat dat de controle ook komt :) die kilometers komen wel goed :j

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:16

Jullie zijn echt super vooruit gegaan! Een heel verschil met je eerdere topics :)

En nu op naar de B :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:37

Dankje Brenda! Inderdaad op naar de B :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:36

Wat zijn jullie vorruit gegaan! En ik blijf fan van Donnie. Denk dat het stiekem wel een klein talentje is namelijk.

Zou als ik jou was eens een parcourtje op 1 meter springen. Gewoon eens om te kijken hoe en wat. Soms helpt hoogte omdat ze dan iets meer terugkomen voor de sprong om goed af te kunnen zetten.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 22:58

Geryon schreef:
Wat zijn jullie vorruit gegaan! En ik blijf fan van Donnie. Denk dat het stiekem wel een klein talentje is namelijk.

Zou als ik jou was eens een parcourtje op 1 meter springen. Gewoon eens om te kijken hoe en wat. Soms helpt hoogte omdat ze dan iets meer terugkomen voor de sprong om goed af te kunnen zetten.

Wat leuk om te horen! Dankjewel :)

Ik ga over een week bb en b starten, vooral voor mezelf dat rondje bb als bevestiging. Een meter kan hij inderdaad net zo goed, dat zei mijn instructrice ook al! :)

BenteIsabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:14

Alleen nog wat meer rust en controle maargoed ik val vreselijk in de herhaling ;)

Gefeliciteerd en succes met wat nog komen gaat :) !

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:21

Waar kan je een lijst vinden met geplande data's vor de BB sprigwedstrijden?
Bij voorkeur Zuid Holland

Alvast bdankt

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:32

Voor de eerste keer doe je het zeker netjes... Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
En kan je echt super trots zijn op jezelf/jullie. Gewoon veel kilometers maken en dan stromen de winstpunten vanzelf binnen!

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 13:14

Wat fijn al die positieve reacties! Bedankt allemaal :) rust komt vanzelf :D