Gister heb ik een privelesje gekregen van mijn oude paardenklas docente, ze is ontzettend fijn en ze komt zeker nog een keer terug!
Ik verzorg en rijd Raymond nu net een jaar, vanaf februari 2015, en als je soms denkt dat je het ruige Tuiger gedeelte er uit hebt gekregen moet meneer maar even bewijzen dat hij nog steeds beste vrienden is met zijn tweespan maatje Ufo! Terwijl ik aan het instappen was kwam Ufo opeens uit het stallencomplex te voorschijn. 'O god, wat gaan we nu krijgen...'
En ja hoor, hij gaat longeren in de naastgelegen bak, dat heb ik weer. Iets wat voorheen van de eigenaar niet mocht geldt niet meer volgens mij, want Raymond en Ufo hebben nu voor een van de eerste keren naast elkaar gewerkt. en nee, ik was er niet blij mee. Hij zette zichzelf op slot en probeerde naar hem toe te draven, hinniken, briesen, onrustig stappen. Ik werd totaal gek
Ondanks dat ben ik aan gaan draven om hem bij de les te krijgen, uiteindelijk heb ik zijn volle concentratie gekregen en liep hij super netjes, maar mijn vader maakt uiteraard alleen foto's van de momenten die niet bepaald fijn waren.
Ik heb wat foto's dat hij dus alle aandacht had voor Ufo, dan snappen jullie wel wat ik bedoel, en wat foto's van de galop, en dat ging wel goed.
Alle echte fijne momenten heb ik helaas niet op foto's, wel heb ik nog een filmpje met wat fijne momenten.
Hou het alsjeblieft aardig want ik weet zelf ook wel dat de meeste foto's er niet uitzien wat betreft ontspanning, hier zijn we nog steeds hard voor aan het trainen!
Raymond M van Larix
Ruin
17 jaartjes jong
1.80+/-
Vos
Werkwillig, lomp en ontzettend lief
Draf!
1. En toen kwam Ufo aanlopen, die liep overigens net zo hoog

2. En daar stopt meneer eigenwijs natuurlijk niet zomaar mee
(Buiten teugel er aan houden, ik weet het, ben ik nog erg slecht in, maar oefening baart kunst)
3. Toen Ufo weg was en de rust was wede gekeerd en kreeg ik eindelijk de aandacht die ik vroeg.

Deze les was vooral voorwaarts blijven en stelling houden, dit door hem om mijn binnenbeen te rijden. Dit pakt hij super goed op! Hier een filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=fLCCMsr1Sew
Ook hier zien jullie dat ik mijn buiten teugel strakker moet nemen, gelukkig merk ik het zelf ook en gaat dit dus al de goeie kant op! Normaal houdt ik mijn handen recht, maar ik moest met mijn binnenhand meer naar binnen voor de stelling, dus dit doe ik alleen als het gevraagd wordt en als oefening!
Dan de galop!
Met de galop hebben we echt problemen gehad, hij had schijt aan me en ik kon niet door zetten naar de galop. Nu hebben we aan mijn handen gewerkt en gaat het al stukken, stukken beter!
Waar ik eerst een hele volte nodig had om hem in de galop te jagen kan ik hem nu binnen twee of drie letter laten aanspringen
4. Foto hoe we afgelopen zomer galoppeerde! (Huil
)
5. Nu<3

Ik snap dat ik voor mensen die mij en Raymond als eerste hebben gezien nu een beetje een rare indruk heb gemaakt, maar gelukkig maken we heel veel kilometers en rijden we steeds vaker ontspannen door de bak!
6. Zo gaat het nu regelmatig

Een heel jaar al met dit grote dier! Wat super, en wat een kilometers!
Ik moet er niet aan denken om nu opeens zonder jou te zitten, hoe lomp en vervelend je soms bent, Ray
7.

8.

9.

Een reactie zouden we leuk vinden